יום שישי , 19 אפריל 2024
מעל 400 כוחות סוס דחקה סדנת "הנסי" לתוך פורד אקסקרז'ן ווינטאג'. צילום: הנסי
מעל 400 כוחות סוס דחקה סדנת "הנסי" לתוך פורד אקסקרז'ן ווינטאג'. צילום: הנסי

פורד אקסקרז'ן קם לתחיה

כתב: ניר בן זקן

כשהושק ב-1999 פורד אקסקרז'ן (שהתבסס על טנדר ה-F250) היה רכב השטח הגדול ביותר בשוק. על התואר הזה הוא שומר מאז ועד היום שכן רק 6 שנים לאחר השקתו פורד הפסיקה את השיווק בשל מחירי הדלק המאמירים ובתקופה בה רכבי השטח והקרוסאוברים זוכים לפופולאריות בעיקר בסגמנטים הקומפקטיים ייצור ענק שכזה נראה תלוש מהמציאות.

610x141-1
ובכל זאת הנסי (Hennessey), סדנת השיפורים מהמפורסמות בצד השני של האוקיאנוס, מוכרת דווקא בזכות הדגמים ההזויים שלה (כמו הוונום GT שקבע שיא גינס להאצה ל-300 קמ"ש) ומציגה כעת את ה-F250 וולוסי ראפטור (VelociRaptor) שנראה כיורש מודרני לאקסקרז'ן.
כמו רכב השטח הענק מהעשור הקודם גם גרסת הנסי מתבססת על טנדר ה-F250 בגרסת דאבל קבינה שחלקו האחורי עבר הסבה מסיבית של הארגז האחורי לתצורת נוסעים כקבינה אחת. שורת המושבים השלישית מיועדת לשלושה נוסעים בעוד באמצעית תוכלו לבחור בין צמד מושבי קפטן או ספסל רגיל שיאפשר לכם להסיע 7 נוסעים נוספים.

מעל 400 כוחות סוס דחקה סדנת "הנסי" לתוך פורד אקסקרז'ן ווינטאג'. המחיר כפול ממחיר ריינג' רובר חדש! צילום: הנסי
מעל 400 כוחות סוס דחקה סדנת "הנסי" לתוך פורד אקסקרז'ן ווינטאג'. המחיר כפול ממחיר ריינג' רובר חדש! צילום: הנסי

אנחנו לא "יועצים" אבל נסגור לך את עסקת הרכב החדש הטובה ביותר!

מבחן רכב פורד קוגה

בדומה לטנדר גם כאן מוצעת בחירה בין צמד מנועי V8; טורבו דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 440 כ"ס או בנזין 6.2 ליטר המפיק 411 כ"ס. לוגם הבנזין מוצע גם עם קיט שיפורים אופציונאלי הכולל מגדש על ותוכנת ניהול שונה בשני הספקים – 600 או 650 כ"ס. הנסי מציעה גם מערכת מיתלים ייעודית לשטח, פגוש קדמי מסיבי עם כננת, חשיוקים ייחודיים עם צמיגי שטח BFGoodrich AT.
לא פחות משישה חודשים דרושים לסדנה כדי לבצע את ההסבה כך שלא מפתיע שהמחיר החל מ-600 אלף שקלים לפני תוספות ומיסים הוא כפול ממחירו של ריינג' רובר בארה"ב.

Check Also

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

החל ב-425 אלפי שקלים. הדור האחרון של פורד מוסטאנג מגיע בחודש מאי לישראל בייבוא ישיר ועם V8 רועם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − 10 =