- טורבו בנזין 180 כ"ס/25.5 קג"מ
- דרגות זיהום/בטיחות – 8/4
- מבחן ריסוק NCAP 5 כוכבים
- צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.9 ק"מ/ל'
- מחיר: החל ב-240,000 שקלים
רוני נאק
מאז מבחן הדרכים הקודם ל-DS7 הצטרף מנוע בנזין להיצע. מנוע אשר מביא מימד אחר ל-DS7 שהכרנו בנהיגה הקודמת. וזה מבחן "מעבדה" מעניין שכן כל שאר המפרט, המאד עשיר יש לציין, נותר ללא שינוי.
קווים לדמותו
לפני שנכנס לחווית הנהיגה. הנה תקציר הפרקים הקודמים. DS הוא מותג הפרימיום הצומח של קבוצת PSA. כמו שלקסוס לטויוטה, אינפיניטי לניסאן ולינקולן נו…הבנתם. כמוהם DS מאתגרת את מותגי הפרימיום הגרמניים עם רשימות איבזור אינסופיות (ויש V בכל סעיף) ותג מחיר תחרותי ביותר אשר במקרה הטוב יתן ללקוח כרטיס כניסה לדגם ערום מפינוקים עם סמל גרמני (וזה שיש סמל – כבר כולם יודעים – זה לא ערובה לכך שהרכב אכן מיוצר בגרמניה. לפעמים כן אבל לא תמיד).
כמו מותגי הפרימיום היפניים גם DS עושה שימוש בפלטפורמה של קבוצת PSA – פלטפורמה חדשה בה הושקעו מיליארדים בפיתוח ובעלת ארכיטקטורה פתוחה אשר מאפשר בעתיד הקרוב גם חישמול PHEV או מלא. לפלטפורמה מתלי מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור. כאשר במימד הייחודי של DS המתלים מצויידים בבולמי זעזועים אקטיביים אשר מגיבים לפני הכביש שלפניהם וכן לדרישות הדינאמיות מהצד של האיש/ה האוחז בהגה.
העיצוב החיצוני הוא דומה למכוניות פירמיום רבות אבל לא נראה כמו אף אחת מהן. עגלגל-אך-שרירי, המרכב משדר זרימה מעניינת עם בליטות עוצמה היכן שצריך. יחידות התאורה המיוחדות בחזית ומאחור מושכות תשומת לב – באלו מאחור אפשר ממש ללכת לאיבוד בתוכן בעוד שפנסי ה-LED האקטיביים שבחזית מאירים בעוצמה ונעים עם ההגה. גרסת ה"פרפורמנס" בה נסענו צוידה בחישוקי 19 אינץ' שחורים ומראה כללי כהה ומאד מאיים – אהבתי.
כבר דיברנו בשבחי תא הנהג. הקוקפיט דיגיטאלי מלא ויש מסך מולטימדיה ענקי ועשיר פונקציות ואפשרויות להגדרות. גם לוח המחוונים ווירטואלי ובר שינוי בהתאם למידע שתרצו לראות. כמו המרכב גם סביבת הנוסעים מקבלת טיפול של חבילת הפרפורמס. וזה אומר בעיקר אלקנטרה והרבה. האיכות הכללית מדהימה והסגירה של הכל מהודקת ביותר. בהחלט תצוגת תכלית לכל מותג פרימיום באשר הוא. רשימת האיבזור מאד-מאד-מאד ארוכה ואת כולה תוכלו להוריד מכאן ולבלות אחרי צהריים נעים על כוס שרדונה בלקרא אותו.
התכנסנו כאן היום
הסיבה למסיבה היא מנוע הטורבו-בנזין שהצטרף להיצע. מדובר ב-1.6ל' מסדרת PureTech אשר בתצורה הזו מפיק 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד. כמו מנוע הדיזל גם הוא מקבל תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים – כאשר ההנעה קדמית בלבד. עוד נתון מעניין הוא שגרסת הבנזין קלה יותר ב-110 ק"ג מהדיזל ומאזנת את המשקל על 1,425 ק"ג שזה די קל בעולם הזה. ואני מעיק עם הנתון הזה כי יש לו משמעות רבה לביצועים ולצריכת הדלק.
נהיגה
אין כאן את אגרוף הפלדה של 40 קג"מ שמציע הדיזל. וזה אולי ההבדל העיקרי והגדול ביותר ביניהם. מצד שני הגרסה הזו הרבה יותר נעימה ומעודנת, מציע זמינות כוח טובה אבל גם אורך נשימה עדיף על הדיזל ואם תרצו לנהוג בה מהר תמצאו כלי רב יכולת ומהיר ביותר. כמו במבחן לדיזל – גם כאן תכונות הניהוג מצוינות – המתלים מרסנים היטב את המרכב על פני תחום נרחב של מהירויות ועומסי-צד ותגובות השלדה בתוך פניות נכונות ובטוחות מאד. אפילו ההיגוי מדויק ונכון והכל מתחבר יחד לזרימה מופלאה בין פניות בכביש הררי, לבין ריחוף נוח ברחובות העיר עם הרבה שיק וסטייל. בנסיעת המבחן הקשוחה הציגה ה-DS7 בנזין צריכת דלק של כ-11 ק"מ/ל' וזה היה בקצב נאה ביותר. עוד אהבתי את הפיקוד החכם של תיבת ההילוכים שלא מעלה הילוכים בירידות ומסייע בכך לשמור על השליטה במהירות.
אני לא מתייחס למערכות הבטיחות האקטיביות. אומר רק שיש כאן כל מה שהתעשייה מסוגלת להציע כרגע ושהמערכות עבדו נהדר וכצפוי. מורידות את עומס העבודה מהנהג בטראפיק, ותורמות הרבה לבטיחות בסביבת התחבורה מוכת הפרעת הקשב של היום.
פחות השתגענו
בסוף וויתרתי. העדפתי לבלות את הזמן עם הרכב בנסיעה ולא בלימוד הניואנסים של מערכת המולטימדיה. נכון, יחסית למורכבותה היא אינטואיטיבית אבל פשוט העדפתי לנהוג מאשר לנבור בעומק התפריטים רק כדי למקם את מפגש הצליל של מערכת השמע דווקא בצד של המושב האחורי ימני – כי בא לי. לקח לי זמן להתרגל למתגי החלונות במקומם במרכז. כמו כל מנוע טורבו, צריכת הדלק היא פונקציה ריבועית של הלחץ על הדוושה. וגם אם אפשר להתקרב לנתון היצרן בנהיגה רגועה, אם תלחצו על המצערת דלק יישרף והרבה.
סיכום
גרסת הבנזין של DS7 קרוסבק מביאה את כל האיכויות שהכרנו במבחן הקודם אבל עושה את הכל בעידון רב יותר. מעט פחות דינאמית בתחושות מהדיזל החזק, אבל עדיין מהירה כשרוצים ומפנקת בכל השאר. קשה לדבר על תמורה לכסף בסגמנט הפרימיום – אגו עולה המון כסף – אבל במקרה של DS7 אולי כדאי להתחיל לדבר על זה.