יום חמישי , 28 מרץ 2024
פיאט טורו. טנדר 4X4 עם כמה תכונות יוצאות דופן - לשוק הדרום אמריקאי בינתיים. צילום: פיאט
פיאט טורו. טנדר 4X4 עם כמה תכונות יוצאות דופן - לשוק הדרום אמריקאי בינתיים. צילום: פיאט

צפו: השור של פיאט

ניר בן זקן

פיאט חושפת תמונה ראשונה של הטורו (שור בספרדית), הטנדר החדש של החברה שמיועד לשווקי אמריקה הלטינית בהם נהנים בעלי הארגז מפופולאריות רבה. אין מדובר בטנדר הראשון של החברה, שכן הסטרדה – מיני טנדרון, מיוצר על ידי החברה במפעל בברזיל מאז 1996 וזוכה לביקושים גבוהים.

הטורו החדש יתמקם מעל הסטרדה, והוא מוגדר על ידי פיאט כ-SUP (ר"ת Sport Utility Pickup) כלומר יציע שילוב בין יכולת העמסה של טנדר לאיכויות נסיעה ותא נוסעים של קרוסאובר. כפועל יוצא הוא בעל חזות מרשימה ו"מסמן V" בכל רשימת האלמנטים העיצוביים הנדרשים מרכב פנאי כמו שבכה קדמית בולטת, מכסה מנוע מוגבה, יחידות תאורה מפוצלת משולבת לד ומתוכה אחורנית, בתי גלגל מודגשים, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב ומסילות גגון מסיביות.

בשונה משאר הטנדרים דלת תא המטען אינה נפתח כלפי מטה, אלה מפוצלת לשני חלקים הנפתחים הצידה, מה שעשוי להקל על מלאכת הכנסת הציוד לארגז.

פיאט טורו. טנדר 4X4 עם כמה תכונות יוצאות דופן - לשוק הדרום אמריקאי בינתיים. צילום: פיאט
פיאט טורו. טנדר 4X4 עם כמה תכונות יוצאות דופן – לשוק הדרום אמריקאי בינתיים. צילום: פיאט

פיאט נמנעת מלפרסם בשלב ראשון מפרט טכני, אך הערכות הן שהטורו יתבסס על פלטפורמת ג'יפ רנגייד, כלומר מרכב אחוד ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור דבר שיגביל את יכולת העמסה בהשוואה לטנדרים היפנים. בהיצע המנועים 1.8 ליטר הלוגם בנזין או אתנול ומספק 138 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו דיזל עם 170 כ"ס. שני המנועים יוצעו עם תיבה ידנית או אוטומטית עם 6 יחסים והנעה קדמית או כפולה.

התחיל כברזילאי משווק בישראל – פולקסווגן אמארוק

קמפינג עם ילדים – כל הסודות
הטורו ייוצר במפעל פיאט בברזיל ויתחרה בשוק המקומי מול גרסת הטנדר של הדאסטר שהוצגה לאחרונה. למרות הפוטנציאל הוא לא צפוי – בשלב הזה – להגיע לשווקים מערביים כמו אירופה וישראל.

Check Also

יונדאי רושמת טנדר חשמלי

הכינו את עמדות הטעינה. יונדאי רושמת סימנים רשומים חדשים המרמזים על טנדרים חשמליים חדשים. ioniq T10 וגם ioniq T7 טנדרים כפולי הנעה וקבינה עם קשר קרוב ל-IONIQ7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × three =