רכב הפנאי הקוריאני, קיה סורנטו, שחלק מגרסאותיו כבר משווקות אצלנו מסוף 2012, משלים עתה את משפחת גרסאות הדגם. לפני מספר חודשים הגיע לכאן הדגם הבסיסי: "קיה סורנטו" שקיבל אצלנו את המיתוג: "אורבן" (Kia Sorento Urban), ללמדך כי מדובר בנמר מדרכות ולא בחיית שטח. עם מנוע בנזין, הנעה קדמית בלבד, שבעה מושבים ותג מחיר של כ-190 אלף שקלים. עתה מצטרפים דגמי הדיזל וההנעה הכפולה.
• רוצה להתרשם בעצמך מקיה סורנטו?
הדור הנוכחי של קיה סורנטו עבר מתיחת פנים מקיפה בשלב מוקדם יחסית בחייו, כשלוש שנים לאחר שהוצג. המתיחה הזו, כך נראה, יסודית הרבה יותר מכפי שמקובל להגדיר כ"מתיחת פנים". מלבד עדכונים קלים בעיצוב, בחומרים ובאבזור, השלדה עברה טיפול מקיף וזאת כדי להתמודד עם התלונות על הגרסה המוקדמת ועל היכולת הדינאמית שלה.
אחרי גרסת "אורבן" הבסיסית שכבר נמכרת כאן, מתחילות להימכר גרסאות הדיזל וההנעה הכפולה של קיה סורנטו החדש. ראשית, אל מנוע הבנזין (2.4 ל', 192 כ"ס, כ-25 קג"מ, 11.3 ק"מ לליטר בממוצע) של רכב הפנאי מצטרף כעת מנוע טורבו-דיזל. הנפח הוא 2.2 ל', ההספק, 197 כ"ס, גדול מזה של הבנזין והמומנט כמעט כפול – כ-45 קג"מ. לצד היכולות הגבוהות יותר (על הנייר, לפחות), גם צריכת הדלק של קיה סורנטו דיזל מאפילה על הבנזין – 17.3 ק"מ לליטר בממוצע, זאת על פי הצהרת היצרן. הן מנוע הבנזין, והן מנוע הדיזל מוצעים כעת עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים. הגרסאות החדשות של קיה סורנטו נמכרות בתצורת שבעה מושבים ועם תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים.
גרסאות קיה סורנטו החדשות ישווקו בשתי רמות גימור, EX ופרימיום. ה-EX תכלול פנסי ערפל שמאירים את הפנייה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג בשתי השורות האחוריות, גג זכוכית פנוראמי, מושב נהג חשמלי ומראות צד מתקפלות חשמלית. גרסת הפרימיום של קיה סורנטו המעודכן מוסיפה לחבילה גם מושבי עור, התנעה מרחוק וגלגלי 18 אינץ'.
מחיר הבסיס של דגמי קיה סורנטו החדשים (לא כולל האורבן שכבר נמכר כאן) עומד על כ-236 אלף שקלים. במחיר הזה מקבלים את גרסת הבנזין ברמת גימור EX. כדי לרכוש את מנוע הדיזל צריך להוסיף כ-10,000 שקלים וכדי לשדרג לפרימיום צריך להוסיף כ-20 אלף שקלים; כלומר, קיה סורנטו 4X4 דיזל פרימיום יעלה כ-266,000 שקלים.