יום שני , 16 ספטמבר 2019
ראשי » חדשות » ראלי בראסלאו: מלחמת הישרדות במחצית
אביב קדשאי ויזהר ערמוני מקפצים עם הדזרט וויור. צילום: Paolo Baraldi
אביב קדשאי ויזהר ערמוני מקפצים עם הדזרט וויור. צילום: Paolo Baraldi

ראלי בראסלאו: מלחמת הישרדות במחצית

כתב: ניר בן זקן צילם: Paolo Baraldi

אחרי שהשאירו אבק לכל שאר המתחרים במירוץ "ברסלאו" פולין, אלת המזל הפנתה עורף בו זמנית לשני הצוותים הישראלים כששני המנועים של רכבי המירוץ "הצוללת הצהובה" של רז והלל (פויינטר M3) וה"דזרט ווריור" של אביב ויזהר (CRV) החלו לגמגם בחלקו הראשון של קטע הדירוג השלישי (יום שני). בדיקת שטח העלתה כי משאבת הסולר ברכב של אביב ויזהר נסתמה בשל ספוגים שהתפוררו במיכל הדלק. רגע לפני חציית הגבול לפולין הצליחו אנשי סוכנות ב.מ.וו בסנפטנברג למצוא לצוות משאבה מתאימה והשניים המשיכו לחלקו השני של קטע הדירוג שנערך בלילה. אצל רז והלל המצב היה חמור יותר עוד יותר, בוכנה מספר 3 במנוע נסדקה והזמן שנותר עד לזינוק לקטע הדירוג הבא לא אפשר את תיקון המנוע. למרות התקלה הקשה, שהייתה גורמת לכל צוות אחר לפרוש, החליטו השניים להמשיך לקטע הדירוג הלילי ועל אף המנוע המקרטע הם הצליחו לצלוח את הלילה בשלום והגיעו ראשונים לקו הסיום בפער גדול משאר המתחרים. "הניווט בלילה היה קשה מאוד ולקחנו החלטה להקפיד עליו יותר מתמיד, מה שהשתלם בסיום." אמר רז והוסיף "כל עוד המנוע יעבוד אנחנו נמשיך במירוץ."

סדק בבוכנה שגרר תיקון בהול השאיר את צוות פוינטר במירוץ. צילום: Paolo Baraldi
סדק בבוכנה שגרר תיקון בהול השאיר את צוות פוינטר במירוץ. צילום: Paolo Baraldi

לאביב ויזהר קטע הדירוג הלילי היה קשה יותר והם סבלו מהניווט הקשה והגיעו כ-26 דקות לאחר זמן הגג מה שדרדר אותם למקום החמישי בדירוג הכללי. בקטע הדירוג הרביעי למחרת היום (שלישי) היוצרות התחלפו, רז והלל איחרו לזינוק בעקבות תקלה במשאבת הסולר וספגו עונש זמן של 11 דקות בעוד אביב ויזהר עם מנוע תקין ובריא פתחו מבערים והיו המהירים ביותר מבין כל המתחרים. כעת הם במקום השני בדירוג הכללי, כ-15 דקות אחרי רז והלל (טרם פורסמו תוצאות רשמיות) שממשיכים לשמור על הובלת המירוץ, אך יתקשו לעשות זאת במחצית השנייה נוכח חוסר היכולת לתקן את התקלה במנוע בתנאי השטח.

אביב ורז בסיום קטע הדירוג. רז (יושב ברכב) עדיין מוביל. צילום: Paolo Baraldi
אביב ורז בסיום קטע הדירוג. רז (יושב ברכב) עדיין מוביל. צילום: Paolo Baraldi

צפו גם בזה

זה מה שמרגש אותנו. יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים שנותנת יותר חיסכון וביצועים. צילום: ZF

הנעה חשמלית הדור הבא

ZF חושפת יחידת הנעה חשמלית עם 2 הילוכים וגמישות ליישומי רכב רבים - מקופקטיות ועד ספורטיביות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × four =