יום שישי , 19 אפריל 2024
יוצר, נמכר, אבד, שוחזר: הלנד רובר שהתחיל את הכל שב הביתה

שלום סבא: לנד רובר משחזרת את אב הטיפוס שהתחיל את הכול

תומר הדר

 

תשאלו אספן רכב. כל אספן רכב. מהו החלום האולטימטיבי בכל הקשור ברכב אספנות. התשובה, ללא כל קשר למותג זה או אחר תהיה "למצוא מכונית HOLY GRAIL". מכונית כזו, גביע קדוש של אספנים, היא מכונית סופר מיוחדת, מכונית אב טיפוס או משהו באמת נדיר. זו לא חייבת להיות פרארי, לא למבורגיני ואפילו לא איזו מורגן. לפעמים זו מכונית יפנית שנרקבה במשך שנים עד שמתברר שמדובר בדגם אב טיפוס, או גרסת מרוצים מיוחדת. לפעמים זו צרפתיה שהסתתרה מהנאצים כדי לשמור על סודות יצור ולפעמים אמריקאית שהצליחה איכשהו לסיים כמה סיבובים על מסלול אובאלי ואיכשהו הגיעה לכביש ונעלמה למחסן. העיקר שיהיה מכונית HOLY GRAIL.

לנד רובר סדרה 1
יכל להיות יותר גרוע: בקרוב לנד רובר תבצע שחזור מלא

 

על הקטע הנוסטלגי הזה מנגנים בלנד רובר, חזק ומציגים בגאווה את אחד משלושת אבות הטיפוס המקוריים (!) שבעצם החלו את מה שאנו מכירים כיום כלנד רובר. מדובר בלנד רובר מודל 1948 שהוצג דאז בתערוכת רכב באמסטרדם ולאחר מכן נמכר ללקוח פרטי (כן, פעם לא היתה שום בעיה למכור מכונית אב טיפוס לציבור). הלנד רובר נמכרר כאמור ללקוח בריטי מוויילס ועבד כמו גדול עד 1960 ואז ננטש והתפורר לו כשהוא חשוף לאיתני הטבע הבריטיים האכזריים, אותם אלמנטים שעליהם הוא מיועד להתגבר. לאחר מכן הלנד רובר נרכש על ידי לקוח פרטי שהבחין בו וביקש לשחזר אותו, אך כדרכם של פרויקטים, הלנד רובר ישב במחסן ונשכח. למרבה האירוניה, המחסן בו אוחסן הלנד רובר נמצא בסוליהול, העיר בה ממוקמים מתקני הפיתוח והמפעל של לנד רובר. כי זה עולם קטן. אחרי בירור קפדני של מספרי שלדה ומסמכים מצהיבים הגיעו אנשי לנד רובר למסקנה שהבן האובד שב הביתה. כעת אנשי לנד רובר ישחזרו את הלנד רובר הראשון, שיוצג אחר כבוד במוזיאון לנד רובר וכנראה גם יצא פה ושם לנסוע. כי לנד רוברים ישנים לא מתים.

מנוע לנד רובר
בסוף יניע: מנוע הלנד רובר הקשיש ידע ימים טובים יותר

Check Also

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

תג המחיר הביא אותנו לפגוש מחדש את סוזוקי ויטארה. אחרי מאות קילומטרים נזכרנו מדוע רכב הפנאי הזה הוא כה חביב על ישראלים רבים. קאט דה בולשיט בדמות רכב פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − eleven =