יום שישי , 26 אפריל 2024
עם צבר הזמנות של מעל 400 אלף יחידות יש אופטימיות אבל האם טסלה לא תפשל עם תאריכי היצור גם הפעם? צילום: טסלה

טסלה מפסידה עליכם

רוני נאק

הלילה טסלה פרסמה את רווחי הרבעון הראשון של שנת 2016 ממנו עולים כמה נתונים מעניינים. ראשית היא דווחה על הפסד של כ-282 מיליון דולרים כמעט כפול מההפסד אשר רשמה היצרנית הנועזת ברבעון הראשון של 2015 אשר עמד על כ-154 מיליון דולרים. יש סיבות רבות לנתון הזה ובינהם אפשר למנות את הקושי להתניע את הייצור של רכב הפנאי – MODEL X – אשר מתקשה להגיע לקצב הייצור אליו כיוונה טסלה. הפער הזה בין ההצהרות של טסלה, לגבי מועדי אספקה בעיקר וקצת פחות מזה לגבי נפחי ייצור, הוא פער כמעט מסורתי אשר נוגס ברווחי החברה עוד מימי הרודסטר – הדגם הראשון שלהם. לזה צריך להוסיף גם את העזיבה של שני מנהלים בכירים – שניהם סגני נשיאים הקשורים ישירות בייצור כלי הרכב  – אשר לא הוסיפה אופטימיות בקרב המשקיעים.

טסלה מודל X - התנעה איטית ונפח יצור מוגבל, בינתיים. צילום: טסלה
טסלה מודל X – התנעה איטית ונפח יצור מוגבל, בינתיים. צילום: טסלה

מה לוקח? פרארי או טסלה?

אופני הרים חשמליים – שווה?

בהתחשב במספר המכוניות אשר נמכרו ברבעון הראשון של 2016 – 14,820 יחידות – מול ההפסד עליו דיווחה הלילה החברה של 282 מיליוני דולרים, קל להגיע לנתון של הפסד של 19,046 דולרים לכל מכונית שטסלה מכרה.

לצד הנ"ל יש גם סיבות לאופטימיות. ה"מגהמפעל" מתחיל לייצר סוללות, טסלה מצפה להגביר את קצב היצור ב-30% ברבעון השני ל-20,000 יחידות ולהתחיל למסור את MODEL3 לקראת סוף שנת 2017. למודל 3 אגב יש צבר הזמנות של מעל 400,000 יחידות (35,000$ ליחידה לא ממש "עממי") וזה לבדו הכניס לחברה כמעט חצי מיליארד דולרים – סכום שטסלה "שורפת" בחודשים ספורים בשוטף.

Check Also

נכנסת לשטיפה עם טסלה סייברטראק? איבדת אחריות

אסור לשטוף את הסייברטראק באור שמש ישיר, אסור לשטוף מבלי להעביר ל"מצב שטיפה" אם כן - אתה עלול לאבד אחריות - על כדור הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 1 =