יום שישי , 2 מאי 2025
מאה מיליון ואחת. יונדאי מציינת אבן דרך משמעותית בהיסטוריה של ענקית הרכב. צילום: יונדאי

100 מיליון בעלי יונדאי לא טועים

רוני נאק

יונדאי העולמית מציינת אבן דרך חשובה בהיסטוריה של יצרנית הרכב. אחרי 57 שנות ייצור, היא מעלה על הכביש את הרכב ה-100 מיליון שיצרה. נתון מדהים לא פחות הוא שמסירת הרכב ה-100 מיליון מגיעה רק 11 שנים אחרי שיונדאי ציינה את מסירת הרכב ה-50 מיליון (ב-2013). עוצמה תעשייתית מרשימה בהחלט.

בטקס שהתקיים במפעל יונדאי בעיר אולסן שבדרום קוריאה, נמסרה היונדאי איוניק 5 ישירות לידי הלקוח – בדיוק כפי שעשתה בעת מסירת הרכב הראשון שיצרה.

יונדאי איוניק 5 N-ליין נמסרת אישית ללקוח על ידי דונג סוק-לי (משמאל) נשיא החברה. צילום: יונדאי

• ביקרנו במפעל יונדאי בקוריאה

למפעל אולסן, שהחל את פעילותו ב-1968, יש חשיבות היסטורית משמעותית ונושא בסטטוס יוצא הדופן של "מקום הולדתה של תעשיית הרכב הקוריאנית". המפעל הזה ייצר את הדגם הראשון בפיתוח עצמי שיצא מקוריאה: יונדאי פוני, בשנת 1975. כיום המפעל ממשיך לייצר בקצב גבוה והוא הציר המרכזי של פיתוח הרכבים החשמליים בקבוצת יונדאי. 

יונדאי פוני. הרכב הראשון פרי תכנון ויצור קוריאני וגם הרכב הראשון שיוצא מעבר לים. צילום: רוני נאק

 

הצמיחה המתמדת של יונדאי מקבלת רוח גבית בשנים האחרונות עם ההשקה המוצלחת של מותג היוקרה ג'נסיס, חטיבת הביצועים N ממנה אנו נהנים היום מהביצועים עוצרי הנשימה של איוניק 5N, וכמובן מההשקה של דגמים חשמליים כובשי עולמות כמו איוניק 5 ו-6 הנשענים על הפלטפורמה החשמלית הייעודית ויוצאת הדופן E-GMP (ממנה אנו עתידים לקבל דגמים נוספים בעתיד הקרוב).

לצד מפעלים בקוריאה הדרומית, ליונדאי יש כיום מפעלים גם בטורכיה, צ'כיה, הודו וארה"ב – התורמים את שלהם לכלכלה בקהילות ובמדינות השונות.

יונדאי ממשיכה לצעוד לעבר העתיד עם מרכזי חדשנות שהחלו לפעול לאחרונה, פיתוח של פלטפורמות יצור חדשות על בסיס בינה מלאכותית, רובוטים חדשים לקוי היצור ומפעלים חכמים. בהחלט שיש למה לצפות.

 

Check Also

מנוע V8 סיני

GWM גנבה את ההצגה בתערוכת שנגחאי ומפתיעה עם מערכת PHEV שבמרכזה מנוע V8 ראשון כל-חדש ועתיר טכנולוגיה. מערכת הנעה שתשולב בדגמי הדגל של היצרנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *