לפעמים זה מוזר איך שהכוכבים מסתדרים בשמיים. כך קרה ששנת 2012 תהיה השנה בה יגיעו אלינו לא פחות מארבעה טנדרים חדשים – כמעט כל הסגמנט יחודש.
הראשון להגיע- ושיווקו כבר החל בפועל – הוא ההיילקס המחודש מטויוטה. לצד מרכב מעוצב ופנים משופר מאד, מציג ההילקס מנוע טורבו דיזל 2.5 ל' המפיק 144 ו-34 קג"מ או 3.0ל' עם 177 כ"ס ו-37 קג"מ. תיבות ההילוכים הם ידנית או אוטומטית עם חמישה יחסי העברה. המחירים נעים בין 216 ל-250 אלף שקלים תלוי בגרסה.
עוד אחד שכבר הגיע אלינו – אבל בינתיים משווק רק ברש"פ – הוא הפולקסוואגן אמארוק. הנעלם והחדש בסגמנט הזה. האמרוק מביא בין כנפיו מנוע טורבו דיזל מתקדם בנפח 2.0ל' אשר מפיק כ-160 כ"ס ו-40 קג"מ בעזרת שני מגדשי-טורבו. בינתיים ללא תיבת הילוכים אוטומטית. לפי מקורות בצ'מפיון שיווק האמארוק יחל באמצע שנת 2012 ומחיר הטנדר 4X4 יחל מכ-200 אלף שקלים. סקר שקיים אתר "שטח" בשבועות האחרונים גילה שהאמארוק עשוי להיות המתחרה המשמעותי ביותר לטויוטה היילקס ואולי אף יתפוס את מקומו כטנדר המועדף בקרב לקוחות לא-מוסדיים.
חביב ציי הרכב – האיסוזו דימקס – חוזר גם הוא אחרי העדרות קצרה. כמו אחיו גם הדימקס עבר שינויים קוסמטיים עמוקים חיצוניים ופנימיים. האיסוזו דימקס הוא אחיו התאום-לא-זהה של השברולט קולוראדו עליו כבר כתבנו בעבר. הדימקס מיוצר כמו קודמו בתאילנד עם מנועי דיזל בנפח 2.5 ו-2.8 ל'. הראשון יפיק 147 כ"ס ו-35 קג"מ, לאחר 177 כ"ס ו-44 קג"מ. זה יהיה יותר מסביר להניח שהדימקס 2012 ישווק בגרסת ציים ידנית ובסיסית אך גם בגרסה עילית עם תיבת הילוכים אוטומטית.
מאזדה חשפה לא מזמן את ה-BT50 חדש ודרמטי למראה. הדודן שלו – פורד ריינג'ר – שהוא למעשה "טנדר מדבקה" על בסיס רכיבי ה-BT, קיבל לא מזמן את הציון הגבוה ביותר אי-פעם של טנדר במבחני הריסוק של euroNCAP ועבר אותם עם חמישה כוכבים מרשימים. ה-BT תמיד היה חזק אבל השנה הוא יהיה הכי חזק עם טורבו דיזל בנפח 3.2 ל' שמפיק 200 כ"ס או חסכוני בנפח 2.2ל' ו-150 כ"ס. תוכלו לבחור בשישה הילוכים בתיבות אוטומטיות או ידניות. כמו האחרים גם ה-BT נראה אחרת לגמרי ועבר מקצה שיפורים מרשים מאד מן החוץ ובעיקר בפנים.
באמצע יולי 2011 יצאה הודעה משותפת לניסאן ומיצובישי בה הודיעו השתיים על שיתוף פעולה ליצור משותף של הנאבארה וההאנטר במפעל מיצובישי בתיאלנד. היצור אמור להתחיל ברבעון הראשון של 2012 אבל סביר יהיה שיתעכב בשל השטפונות אשר גרמו להאטה אם לא לעצירה מלאה של מפעלי רכב רבים בתאילנד.
זה גם המקום לציין את כניסתו המתונה לשוק של הטנדר של גרייטוול. הטנדר שמיוצר בסין משווק רק עם מנוע בנזין וערכת גז כתוספת. וה"סטיד" כפי שהוא מכונה נהנה מיתרון משמעותי במחיר ביחס למתחריו. מחיר הגרסה המאובזרת ביותר וכפולת ההנעה עומד על כ-170 אלף שקלים.