יום שלישי , 30 אפריל 2024
אז יורד גשם - אפשר לחשוב - צאו לרכב. צילום: פז בר
אז יורד גשם - אפשר לחשוב - צאו לרכב. צילום: פז בר

5+1 טיפים לרכיבה בגשם

רוני נאק

חורף. סופסוף חורף. קר, גשום, השמש שוקעת בארבע וחצי – תענוג. הימים המהבילים והמיוזעים של הקיץ הם כמעט זכרון רחוק ואני לפחות כבר מתקשה לשחזר את התחושה ההיא של לרכוב ב-85% לחות ו-35 מעלות חום בשבע בבוקר. החורף הוא עונת ההתכרבלות בין השמיכות והוא גם עונת המדבר שהופך לרכיב יותר מתמיד בעיקר אחרי סדרת השטפונות שניקו אותו בתחילת העונה.

אז יורד גשם  - אפשר לחשוב - צאו לרכב. צילום: רוני נאק
אז יורד גשם – תחבק את החורף – תהיה אל גשם וקיסר שלוליות ותראה איזה כיף זה. צילום: רוני נאק

אבל מה לגבי השבילים הביתיים שלנו? והאנגינה? האם לצאת לרכוב בכל מזג אוויר? וכשיורד גשם? אלליי!

הכינו את האופניים. המשימה היא מניעה ככל הניתן של בוץ שידבק. השיטה הטובה ביותר היא שימון מאסיבי למדי של כל החלקים הנעים ולא יזיק גם שפריץ כללי של WD40 על כל השאר – הזהרו מאד שלא לשמן את המעצורים! המהדרין יכולים להוסיף כנפונים שימנעו רסס – לפחות לקדמי שתמיד מתיז בוץ ישר לתוך הפה והעיניים. ואולי שווה לחשוב על צמיגי בוץ – כאלה שמסלקים מעצמם את הבוץ הדביק ויש להם קוביות גדולות ורווחים גדולים ביניהם.

הכינו את עצמכם. וזה אומר בעיקר ציוד חורף מתאים. אצלנו לא ממש קר אז אפשר להסתדר יופי עם מעיל רוח אטום למים. אחרי כמה דקות של דיווש אינטנסיבי כבר תרתחו בתוכו. באיזורים קרים יותר, נאמר בגולן או הר הנגב הייתי שוקל לעבור לבגדי רכיבה ארוכים. הטובים יותר עשויים גורטקס ויש גם מיקרופליס לאותם ימים שהטמפ' מלטפת את ה-0 מעלות.

אל תהיו קטנוניים. שלג זה גשם קפוא. בתנאים האלה לציוד יש חשיבות מכרעת למניעת היפותרמיה. צילום: תומר פדר
אל תהיו קטנוניים. שלג זה גשם קפוא. בתנאים האלה לציוד יש חשיבות מכרעת למניעת היפותרמיה. צילום: תומר פדר

עדיף שירד גשם. אל תחכו להפוגה. כי כשהגשם מפסיק הבוץ מתחיל להיות דביק יותר. כל עוד יורד גשם, והקרקע רוויה במים מצבכם נהדר ולרוב בוץ לא ידבק לאופניים. אופי הקרקע אצלנו הוא כזה. קחו בחשבון את הניואנסים של הסינגל – שילוב של בוץ וסלעים רטובים יכול להיות מאד חלקלק, אולי קרקע גירית לבנה (כמו שיש בכרמל וביער ביריה) שיכולה להפוך למרגרינה בוגדנית. היו ערים למשטח עליו נחים הגלגלים. גם מעברי מים הם תמיד כיף אבל קחו בחשבון שתמיד משהו יירטב – רגליים או ישבן או שניהם.

אז יורד גשם  - אפשר לחשוב - צאו לרכב. צילום: רוני נאק
אז יורד גשם – בוץ נדבק. שימון טוב לפני. שטיפה טובה אחרי. צילום: רוני נאק

בחירת המסלול – סינגל XC עדיף במקרה הזה בזכות המאמץ הפיזי הקבוע שמחמם אותך. שבילים טכניים עשויים להיות חלקים מדי לרכיבה – אפילו מסוכנים והקצב האיטי יגרום לגוף לאבד הרבה חום.

בגדים להחלפה – רוכב רטוב עד לעצמות זו חיה מסכנה למדי. הכינו ברכב מגבת וסט בגדים מלא ויבש לנסיעה הביתה. אין כמו להכניס רגל קפואה לנעלי קיפי חמימות לדרך הביתה.

פאקינג תהנה! – במקום לקטר ולהתלונן תאמץ את החורף, תהיה אל גשם, וקיסר השלוליות – ותראה שמהר מאד החבר'ה שגררו אותך החוצה מהבית ביום חורפי אירגנו לך את הרכיבה הכי כיפית של השנה.

אז יורד גשם  - אפשר לחשוב - צאו לרכב. צילום: פז בר
אז יורד גשם – בגדים יבשים ומקלחת עם מים רותחים יהיו פינוק מושלם אחרי. צילום: פז בר

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 3 =