יום שני , 29 אפריל 2024
רוכבת אופניים שטח חשמלי
פתיחה חזקה לאופני ההרים אנדורו החשמליים של פיג'ו. צילום: פיג'ו

אופני הרים חשמליים של…פיג'ו!


רוני נאק

אופני הרים חשמליים עושים מהפכה בסצינה. במידה רבה הם דוחקים הצידה את אופני האנדורו והשבילים הרגילים ומשאירים את הזירה פנויה לאופני המרתון שעליהם – רחמונס – הרוכב אשכרה מעוניינים לדווש ולהתאמץ.

אופני הרים שטח חשמליים פיג'ו
אופני הרים אנדורו חשמליים של פיג'ו. אלה הנוכחיים עם גלגלי 27.5 צילום: פיג'ו

ובכן פיג'ו הציגה אופני הרים חשמליים באופן הראוי ביותר – הרשמה לאליפות העולם באנדורו – לחשמליים – והצליחה לסיים בעשירייה הראשונה בסבב שהתקיים בברצלונה. האופניים נקראים PEUGEOT eM01 FS PowerTube – ולפי ההודעה של היצרנית הם מפיתוח עצמי של פיג'ו.

אופני הרים חשמליים פיג'ו
נותנים עבודה בברצלונה – מקום שלישי בקטגוריית הנשים. צילום: פיג'ו

על ההנעה מופקד מנוע של בוש – פרפורמנס CX עם 75 ניוטון מטר ו-250 וואט. הסוללה נמצאת בתוך שלדת אלומיניום – להלן ה-TUBE – והיא בנפח של 625 Wh. לפי פיג'ו אפשר להגיע לטווח של עד 140 קילומטרים. המשקל עומד על 23 קילוגרמים.

המתלים מגיעים מ-רוקשוקס עם מהלך של 160 מ"מ בכל צד, הגלגלים בקוטר 29 אינץ בהיצע יהיו כנראה רמות מ-XT ועד ד'אור עם תחילת השיווק באירופה צפויה ל-2020. הדגם הנוכחי -eMo2 – עם גלגלי 27.5 משווק באירופה במחיר המתיל מ-3200 אירו ועד 5200 אירו. כנראה שדגם האנדורו eM01 יהיה יקר יותר.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 3 =