יום שלישי , 30 אפריל 2024
סונול EVI תתקין מאות עמדות טעינה בחניוני מרכזי הקניות של קבוצת עזריאלי. צילום:יח"צ

מלחמת עמדות הטעינה

רוני נאק

רק לפני כמה ימים סיפרנו לכם על מילגם-EV Edge שתתקין כ-70 עמדות טעינה בחניוני "אחוזת החוף" בתל אביב. עתה גם חברת סונול EVI מודיעה שהחל התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי משלה בקניוני עזריאלי. בהודעת סונול EVI נאמר כי 50 עמדות טעינה כבר הותקנו וכי עד לסוף יולי תושלם התקנתן של 70 עמדות נוספות – סה"כ 120 עמדות ב-15 קניונים ומרכזים מסחריים של קבוצת עזריאלי. כל העמדות הנ"ל הן עמדות AC עם הספק מירבי של 22 קילווט.

אם אתם כבר מצוידים ברכב חשמלי או PHEV – היברידי נטען – תוכלו לטעון אותו בחינם בעמדות הנ"ל בחודש הקרוב.

סונול EVI תתקין מאות עמדות טעינה בחניוני מרכזי הקניות של קבוצת עזריאלי. צילום:יח"צ

בנוסף לאלה תתקין סונול EVI עמדות טעינה מהירות בתחנות התידלוק שלה. עמדות אלה תהיינה בעוצמה של 50 ו-150 קילווט – סה"כ 18 עמדות DC שכאלה. סונול EVI מייצגת ומתקינה בישראל מספר יצרניות של עמדות טעינה לרכב חשמלי: דוגמת EFACEC הפורטוגלית, Rolec הבריטית, Keba האוסטרית ו- EO האנגלית. סונול EVI כבר התקינה 77 עמדות טעינה במתחם של מייקרוסופט בהרצליה וחתמה על הסכם שת"פ עם לובינסקי יבואנית מותגי הרכב של PSA שמצדה כבר עובדת עם ג'ינרג'י ו-אפקון.

למי שעדיין ירוק בתחום ההנעה הירוקה (סטאגדוש) נספר כי זה לא מספיק שיש עמדת טעינה סופר-חזקה. את קצב הטעינה ומהירותה קובעת מערכת הניהול של הרכב הנטען. כך למשל רכב שאין לו יכולת טעינה מהירה מסוגל "לשתות" רק כמות מוגבלת של יכולת הטעינה של העמדה. רכב חשמלי בעל יכולת טעינה מהירה מסוגל לקבל הרבה יותר (תחשבו כדוגמה על מים הזורמים בצינור בקוטר עבה מול צינור גינה דקיק) בפרק זמן קצר יותר.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × three =