יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

מבחן השוואתי סקודה קודיאק מול ניסאן אקסטרייל מול מיצובישי אאוטלנדר

רוני נאק

בשיתוף ידיעות אחרונות ו-YNET

אלו המכוניות אשר חיסלו את סגמנט המיניוואנים – ולא רק אצלנו – בכל העולם יותר ויותר אנשים עוברים לרכבי פנאי מרובי מושבים כתחליף יותר אופנתי וסקסי ממוביל נוסעים אפרורי. בינינו, מיניוואנים זכו לתדמית לא טובה לוו דווקא בגלל חוסר יכולת להוביל נוסעים (את זה הם עושים יותר טוב מכל רכב פנאי) אלא בשל אורח החיים שהם סימלו. וכאן רכבי הפנאי מנצחים ובגדול. רוצים הוכחה? GM הענקית תקועה עם מאות אלפי מכוניות שלא מצליחה למכור – מפני שלקוחות מעדיפים רכבי פנאי.

מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

שלדות וכרונולוגיה

מיצובישי אאוטלנדר הוא הוותיק מהשלישייה שכאן. הדור השליש של הדגם הוצג ב-2012 על שלדה חדשה ועבר כבר מתיחת פנים ורענון בשנת 2015. מה ששם את רב המכר של מיצובישי (מעל 20 אלף יחידות בישראל) לקראת סוף מחזור החיים שלו. רכב המבחן עולה 185 אלפי שקלים.

ניסאן אקסטרייל גם הוא דגם וותיק של היצרנית היפנית. אצלנו זכה להצלחה שלו היסטורית די פושרת אולם הדור הנוכחי – השלישי במניין – מצליח טוב יותר. כשהוא מתבסס על פלטפורמה מאורכת של קשקאי.  ניסאן אקסטרייל עודכן ממש השנה מאז הצגת הדור הנוכחי ב-2013. רכב המבחן עולה 190 אלפי שקלים.

סקודה קודיאק הוצגה ממש בחודשים האחרונים והיא ה"ילד החדש בשכונה" במובן הזה. לסקודה היא גם רכב הפנאי הראשון שלה – ויצרה גלים משמעותיים בביצה המקומית. סקודה קודיאק מתבססת על פלטפורמת MQB מאורכת (ממנה נראה בקרוב גרסאות "ארוכות" של פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה). רכב המבחן עולה 180 אלפי שקלים.

מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

חלל פנימי ומידות

עם בסיס גלגלים של 279 ס"מ יש לסקודה קודיאק הכי הרבה "בין הרגליים" לטובת הנוסעים. ביחס אליה למיצובישי אאוטלנדר בסיס גלגלים של 267 ס"מ ואילו ניסאן אקסטרייל באמצע עם-270 ס"מ. וזה מתבטא היטב בחלל הפנימי של המכוניות. כאן הניסאן היא הצפופה מכולן, אחריה מיצובישי ובעל החלל טוב והמרווח ביותר סקודה קודיאק. עוד לזכות הקודיאק עומדת דלת אחורית ענקית אשר נפתחת בזווית רחבה (ועם מגן פלסטי הנשלף בפתיחה – מבריק!) ומקל על הכניסה לאחור.

המושבים של מיצובישי אאוטלנדר מינימאליסטיים ממש – בסיס קצר בשורות 2 ו-3, מסעד זקוף למדי ושורה שלישית לקטנים. בניסאן אקסטרייל המושבים טובים יותר ונעימים לנוסעים בשורה המרכזית – אולם החלל בשורה השלישית אפשרי רק לילדים. סקודה גם כאן מצטיינת עם מושבים טובים – אמנם לא פאר היצירה של עולם הרכב ובכל זאת נדיבים יותר, ונוחים יותר לאורך זמן משני האחרים – גם טווח ההזחה של השורה השניה גדול מאד וזה עוזר גם כשצריך לקפל שורות ולהעמיס איקאה פנימה.

עם כל שלושת שורות המושבים ניצבות לניסאן יש תא מטען של 135 ל', בסקודה יהיו לכם 233 ל' ובמיצובישי אאוטלנדר 128 ליטרים.

מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

מערכות הנעה

כאן שלושת המכוניות שונות מאד. למיצובישי אאוטלנדר יש מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0ל' המפיק 150 כ"ס ו-19.9 קג"מ. ההנעה קדמית בלבד והכוח יורד לגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה.

בניסאן אקסטרייל תמצאו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6ל' המפיק 130 כ"ס וכמעט 33 קג"מ – ההנעה קדמית ותיבת ההילוכים גם היא רציפה.

בסקודה קודיאק יש מנוע בנזין בנפח 1.4ל' המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ באמצעות מגדש טורבו. תיבת הילוכים רובוטית עם 6 יחסי העברה מורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד.

skoda mitsu nissan

מערכות בטיחות מתקדמות

בניסאן אקסטרייל תמצאו בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים וניטור עירנות נהג.

במיצובישי אאוטלנדר יש בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, התראת סטיה מנתיב והחלפת אורות אוטומטית

סקודה קודיאק מגיעה עם בקרת שיוט אקטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית וניטור עייפות נהג

לכל המכוניות 5 כוכבי ריסוק NCAP ,בניסאן אקסטרייל יש 6 כריות אוויר בעוד שבקודיאק ואאוטלנדר יש 7 כריות אוויר

 

מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

נסיעה וצריכת דלק

תאי הנהג וחלל הנוסעים שונה מאד ממכונית אחד לחברתה. שלושתן עשויות טוב מאד אבל הקודיאק עולה ומתבלטת מעל כולן. אאוטלנדר הוא הוותיק כאן וזה ניכר היטב במראה, בסידור המיתוג ובהבלחות של חלקי פלסטיק שונים.

ניסאן אקסטרייל נאה מאד – ובגרסה הגבוהה שהגיע למבחן הרשימה עם עיצוב פנים, ריפודי עור, מצלמות היקפיות ועוד.

סקודה קודיאק לוקחת כאן סיכון עם עיצוב תא נהג סימטרי שלא ידבר לרבים. המראה נקי מאד ותכליתי והוא ארוז בחבילה איכותית ושימושית "פרקטית" תאמר הפולניה.

מערכות המולטימדיה של ניסאן ומיצובישי הן מקומיות ומעוברתות ונהנות ממסך מגע של 7 אינץ'. בסקודה קודיאק תקבלו אינץ' נוסף (הלוואי עליי…) ומערכת מקורית.

יש הבדלי איבזור רבים נוספים אותם תוכלו לראות במפרטים המלאים להורדה:

לגבי חווית הנסיעה בואו נעשה את זה קצר וממוקד. הפעם בין הקודיאק לשתי האחרות אדיר. ובכל דבר – למעט צריכת הדלק העדיפה של ניסאן אקסטייל שעל הסולר – היא פשוט טובה יותר. אם זה ביצועים, נוחות נסיעה, בידוד רעשי רוח ודרך, טיפול בשיבושים, ואפילו נהיגה נמרצת יותר כשהרכב ריק. לקודיאק הפלטפורמה החדשה והמתקדמת ביותר כאן וזה ניכר.

בין שתי היפניות ניסאן אקסטרייל מגיעה למקום השני לא בזכותה אלא יותר בזכות רכות יתר ומחסור בריסון של מתלי האאוטלנדר. זה האחרון מתנודד, מתרסק ונחבט ומתפזר בכל דרך שאינה סלולה באופו מושלם. רכות המתלים של אאוטלנדר יוצרת תחושת גמלוניות בשל רכינת המרכב ולזה יש להוסיף רעש מנוע רם מעל 3000 סל"ד שיוצר תחושה כאילו הרכב נורא מתאמץ. מולו ניסאן אקסטרייל מהודק יותר, מדוייק יותר – אפילו שיש מנוע דיזל הוא נוכח פחות בתא ולמעט השהיית טורבו מעצבנת – הצליח להרשים בשילוב של דינאמיות וחסכנות בדלק.

בסוף המבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ/ל' לאקסטרייל, 9.9 ק"מ/ל' לקודיאק ו-9.3 ק"מ לליטר לאאוטלנדר.

 

מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק
מבחן השוואתי רכבי פנאי 7 מושבים. סקודה קודיאק מול מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל. צילום: רוני נאק

סיכום

מיצובישי אאוטלנדר – רב המכר של הסגמנט – מסיים כאן במקום השלישי. הוא הדגם הכי וותיק, בעל יתרון מחיר בגרסאות הפשוטות וחלל הפנים שלו טוב ושימוש.

ניסאן אקסטרייל מפתיע עם צריכת דלק טובה ונימוסי כביש טובים מאד. אולם הוא קטן וצפוף מבפנים וכאן מחטיא את המטרה.

סקודה קודיאק מנצחת באופן המוחץ ביותר במבחן השוואתי בו השתתפתי מזה זמן. בכל מעבר בין המכוניות – היה קל מאד לראות ולחוש את היתרונות של המכונית הזו על פני מתחרותיה. ובשלוש מילים: היה שווה לחכות.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

4 comments

  1. ומה אם אמינות של קודיאק מול אאוטלנדר ? עלות תחזוקה ? טיפולים ? חלפים ?

    על סקודה יש הרבה ביקורות מבחינת אמינות ותחזוקה, שלא לדבר על אחריות של שנתיים בלבד. רף החשש בסקודה הוא גדול… אשמח להתייחסות…

  2. עם כל הכבוד להתלהבות הכתב מסקודה, חסר כאן נתון אחד שמרחיק אותי מדגמי סקודה כולם ולא רק מסקודה…

    מפעלי סקודה אחראים לתמיכת לחימה אדירה בוורמאכט הנאצי במלחמת העולם השניה, ומפעליה היו היצרן של טנקי הפאנצר, כוכבי הבליצקריג הנאצי ששטף את אירופה כולה, ורוסיה כולה, והגיע ברגעי השיא לפאתי אלכסנדריה שבאירופה.

    אני לא יודע מה לגבי הזכרון של הכתב ושל הישראלי המצוי, אבל אני לא מסוגל לקנות רכבי סקודה, ורכבים המשוייכים לקונצרנים של פולקסוואגן/אאודי/במוו/מרצדס. לא אופל ולא סיאט ולא שום דבר שמשלשל כסף לכיסיהם, ואל תמכרו לי שהדור הזה לא אחראי לשואת העם היהודי. רמות האנטישמיות והתמיכה באידאולוגיה הנאצית בגרמניה בנסיקה מתמדת.

    וכן/ גם מקדחה של בוש אין לי וגם מכונת כביסה של אאג…..

    • תודה על תגובתך מאירת העיניים. אציין כי בנוסף פורשה הייתה זו שיצרה את טנקי הטייגר הידועים כאשר המנועים שלהם סופקו על ידי מייבאך. ב.מ.וו יצרה מנועי מטוסים כאשר הידוע שבהם הוא הפוקה וולף 190 אשר הפיל מאות מפציצים של בנות הברית. ואת פולקסווגן כולנו יודעים מי ייסד…לעולם לא נשכח.
      אולם מדובר במבחן דרכים אשר בוחן אובייקטיבית את יכולת המכוניות הנבחנות אחת מול השניה. ובפרמטרים הללו המוצר של סקודה הוא הטוב ביותר. למען הדיוק ההיסטורי גם שני המותגים האחרים, היפניים, בעייתיים בהקשר שלך.

    • ומיצובישי היו המנועים של המטוסים היפניים במלחמת העולם השנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 2 =