יום שלישי , 30 אפריל 2024
ממש כמעט. VW תחטיא את יעדי הפליטה של צי הרכב. דיס המנכ"ל דווקא אופטימי. צילום: VW

VW לא תעמוד ביעדי ה-CO2

רוני נאק

עשויה להיקנס במיליארדי אירו. כך מספרי דיווחים המגיעים מאירופה. לפיהם VW לא תצליח לעמוד השנה ביעדי פליטת ה-Co2 המירביים כפי שקבע האיחוד האירופאי. לא רק זאת אלא שגם בשנה הבאה היא תתקשה לעמוד בהם. "אנו עובדים תחת לחץ אדיר להתקרב ככל האפשר ליעדים" אמר בראיון הרברט דיס מנכ"ל VW. לדבריו בשנת 2021 יהיה ל-VW קל יותר להגיע ליעדים בזכות אימוץ נרחב יותר של הציבור את כלי הרכב החשמליים ובהמשך ב-2022 להערכתו הקבוצה כבר תגיע בקלות ליעדי הפליטה.

רכב הפנאי החשמלי ID4 כבר ביצור. צריך מאות אלפי יחידות בכבישים. צילום:VW

VW ID3 החשמלית זולה יותר מגולף. מה יהיה אצלנו?

להזכירכם האיחוד האירופאי, במסגרת תקנות CAFE קבע תקרת זיהום של 95 גרם/ק"מ Co2 לממוצע של כל צי הרכב כבר בשנת 2020. כהקלה ליצרנים שצריכים להתאים עצמם האיחוד מנכה את 5% העליונים של הדגמים המזהמים ביותר. מכוניות חשמליות קיבלו ניקוד גבוה יותר גם כן כדי להיטיב עם היצרנים. ההקלות האלו יוסרו ב-2021. הקנסות ש-VW עשויה לקבל עומדים על מיליארדי אירו במידה ולא תעמוד ברף הנדרש.

האיחוד האירופאי צפוי להחמיר בעתיד גם עם גזים אחרים. לא שוכחים את דיזלגייט. צילום:VW

קשה לומר ש-VW לא מתאמצת. עד שנת 2025 תשקיע הקבוצה סכום עתק של 35 מיליארד אירו בפיתוח תחבורה חשמלית נקיה. ואמורה כבר בשנים הקרובות להתחיל להזרים לשווקים מאות אלפי מכוניות חשמליות. יחד עם זאת, ההצלחה של המכונית החשמלית אינה תלוי רק ביצור. גורמים חשובים כמו תמריצים ללקוחות מצד המדינות (שאצלנו זה מתבטא במיסוי מופחת) וכמובן תשתית טעינה נרחבת עם עמדות לטעינה מהירה, הוכיחו עצמם כקריטיים לנכונות הציבור לעשות את המעבר ממנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 4 =