יום שלישי , 14 מאי 2024
האם כך ייראה טויוטה לנדקרוזר הבא? מקורות ביפן חושבים שכן. איור: MAG X

טויוטה לנדקרוזר הבא? חכו לו

רוני נאק

במהלך הסופ"ש התפרסמו בכמה מדיות רכב ביפן ידיעות והדלפות הנוגעות לדור הבא של טויוטה לנד קרוזר פראדו. המשותף לכולן הוא דחייה נוספת של התחלת היצור של הדור הבא, החמישי במספר. זאת, לאחר שהדור הרביעי – הנוכחי – הוצג לעולם עוד בשנת 2009 לפני 14 שנים ושתי מתיחות פנים. על פי אותם הפרסומים היצור של הדור השישי של הרכב יחל רק באביב 2024 ויקבל את הסימון 250 (הנוכחי הוא 150) וייתכן כי יפרד מהשם PRADO שגם אצלנו לא באמת מזוהה עם הדגם הזה.

טויוטה יאריס קרוס במסירה מהירה ו-0 מקדמה!

ה-250 יקבל, כפי שכבר ידענו את פלטפורמת הסולם החדשה של טויוטה בה משתמש הלנדקרוזר 300, לקסוס LX, טויוטה טונדרה וסקויה שכבר ביצור ומשווקות בעולם. בקרוב טויוטה תרחיב את השימוש בפלטפורמה הזו גם לטנדר טאקומה הדור הבא של טויוטה היילקס (גם הוא כבר כרונולוגית קשיש) וכמובן ה-4RUNNER שעתיד להיות כל-חדש.

לגבי מערכות ההנעה, ביפן מזכירים את מערכות ההנעה ההיברידיות שמלאו את הודעות ההדלפה שהיו בעבר. אלה עשויות להיות ה-2.5ל' הייבריד כפי שמוכר לנו מטויוטה ראב-4 הנוכחית או מע' חדשה בנפח 2.4ל' שהוצגה לאחרונה ב-CROWN שאינה משווקת אצלנו. עוד מציינים כי מנוע הטורבו דיזל 2.8ל' ישאר (וזה לא בהכרח חדשות טובות) ואליו יצטרפו מנועי טורבו-בנזין עם 4 צילינדרים כפי שאנו מכירים כבר מאצלנו בדגמי לקסוס NX החדשים עם תפוקה של 265 כ"ס וכ-42 קג"מ – כתחליף ל-V6 בנפח 4.0ל' הנפלא. במקביל מקורות בטויוטה מציינים כי קיימת תכנית פיתוח ליחידות היברידיות דיזל ובנזין לדגמי העבודה של היצרן.

בין לבין, כך פורסם, טויוטה הפסיקה לקבל הזמנות לפראדו חדשים מנציגיה ברחבי העולם.

האם כך ייראה טויוטה לנדקרוזר הבא? מקורות ביפן חושבים שכן. שער: MAG X

Check Also

קיה נירו הייבריד החל ב-179 אלפי שקלים

יבואנית קיה עושה סדר בהיצע הגרסאות של קיה נירו. גרסת הפלאג-אין הייבריד היקרה תרד מההיצע לטובת גרסה היברידית עם טעינה עצמית ובשתי רמות אבזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 10 =