יום חמישי , 25 אפריל 2024
לפי EY יצרניות הרכב המובילות ניתבו שבבים ליצור דגמים יקרים ורווחיים יותר מדגמים עממיים. צילום: AUDI

יצרניות הרכב מרוויחות יותר מאי פעם

רוני נאק

תאגיד ראיית החשבון העצום, ארנסט אנד יאנג, פרסם מחקר שבו התגלה כי 16 יצרניות הרכב הגדולות בעולם הגיעו לשיאי רווחיות ברבעון השלישי של שנת 2021. נתוני המכירות מלמדים על ירידה של 16% אולם הרווח התפעולי צמח (ביחס לתקופה המקבילה אשתקד) ב-11% בסכום של 23 מיליארד דולרים.

לפי EY יצרניות הרכב המובילות ניתבו שבבים ליצור דגמים יקרים ורווחיים יותר מדגמים עממיים. צילום: JLR

הם עשו זאת בזכות השילוב של שבבי המחשב (צ'יפים) שאספקתם התדלדלה מאד, בדגמים היקרים והרווחיים ביותר (על חשבון דגמים עממיים וזולים שייצורם האט או נעצר כליל). במקביל הם הפסיקו לתת הנחות לרוכשים – מכיוון שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע (בהקשר הזה נציין כי אצלנו בישראל מעריכים גורמים בענף כי קיים "מחסור" של כ-50 אלף מכוניות חדשות).

"תעשיית הרכב מעולם לא חוותה כזה שימור מוצק של מחיר המכוניות", אמר בכיר ב-EY "גם אם מחסור השבבים ייפתר בשנה הקרובה, מחירי המכוניות ימשיכו להיות גבוהים עוד זמן רב".

לפי EY יצרניות הרכב המובילות ניתבו שבבים ליצור דגמים יקרים ורווחיים יותר מדגמים עממיים. צילום: LEXUS

לצד זאת אין אווירת קאראחאנה במשרדים הגבוהים של הנהלות יצרניות הרכב. גם מותגים שהיו מסודרים מבחינת זרם אספקת השבבים מרגישים את השפעת המחסור שנוצר בחומרי גלם רבים ואת עליית המחירים הגלובלית. הקורונה תמשיך לפגוע בנפחי היצור ותגרום האטה או עצירת מפעלים וכמובן לפגיעה בשרשרת האספקה העולמית. ספקים רבים נמצאים ממש במלחמת הישרדות ובסופו של דבר גם יצרניות הרכב הגדולות ביותר תלויות בהם.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − 2 =