שבת , 11 מאי 2024
משרד התשתיות מקצה כמעט 28 מיליון שקלים להרחבה משמעותית של רשת עמדות הטעינה המהירה. צילום: רוני נאק

משרד התשתיות: מעל 700 עמדות טעינה DC חדשות

רוני נאק

לכל מי שחושש מפני מחסור בעמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי: משרד התשתיות מודיע כי 707 עמדות טעינה מהירות (עד 60 קילו-וואט) ואולטרא מהירות (מעל 60 קילו-וואט) לרכב חשמלי יוקמו בישראל לאורך כבישים מהירים. כיום ניתן לטעון רכב חשמלי באמצעות עמדת טעינה רגילה, כלומר עמדת AC המספקת עד 23 קילו-וואט, או בעמדת טעינה מהירה כלומר DC או עמדת טעינה אולטרא מהירה. במקרה של העמדה הרגילה, משך הטעינה יכול להגיע למעל עשר שעות. בעמדה מהירה משך הטעינה הוא כשעה ובעמדה האולטרא מהירה משך הטעינה יכול לרדת מחצי שעה.

למישהו נפל האסימון שעמדות טעינה מהירות הן חובה לתחבורה החשמלית בינעירונית. צילום: רוני נאק

• טעינה מהירה יכולה להציל אתכם

לפי הפרסומים, 350 מעמדות הטעינה יהיה אולטרא מהירות ו 357 יהיו מהירות – שיוקמו על ידי 52 זוכים שונים במשך השנתיים הקרובות. היקף התמיכה של משרד האנרגיה והתשתיות במהלך הוא כ 27.5 מיליון שקל והמענק המרבי לעמדה אולטרא מהירה הוא עד 100 אלף שקל. מקימי עמדת טעינה מהירה רגילה יקבלו עד 60 אלף שקל. (בשני המקרים היקף המענק הוא עד 50% מעלות הקמת העמדה).

עלות עמדת טעינה כמו זו של 150 קו"ט עשויה להגיע לכ-100 אלף שקלים לפי ההודעה של משרד התשתיות צילום: רוני נאק

עם זאת יש להדגיש: עמדות טעינה אולטרא מהירות הן עמדות שעלות השימוש בהן אינה זולה כמו בעמדות הטעינה הרגילות, כלומר טעינה של רכב חשמלי עולה בהן כמה עשרות שקלים ומשתנה בהתאם ללא מעט גורמים. נכון להיום טעינה בעמדת טעינה מהירה עשויה להגיע לעלות של כ-2.5 שקלים ל-1 קילו-וואט/שעה.

Check Also

טנדר BYD SHARK יחשף בשבוע הבא

בין אם זה 100% חשמלי או פלאג אין הייבריד, BYD SHARK יושק בשבוע הבא במקסיקו סיטי. רמז לתכניות הגלובליות של BYD הסינית וגם אצבע משולשת בפניהם של האמריקאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − 1 =