רוני נאק
INEOS פתחה בימים האחרונים את האפשרות להזמין את רכב השטח/עבודה החדש מתוצרתה. בינתיים העניינים מתקדמים בדיוק לפי לוח הזמנים שהיצרנית הצהירה עליו עוד בתחילת דרכה. פתיחת האפשרות להזמין את המכונית מגיעה אחרי כמה וכמה סבבי roadshow שבהם נדדה המכונית בין היבשות ושוקי היעד הפוטנציאליים, להדגמות חיות ללקוחות.
מי שאינו יודע ממה אנו מתלהבים, הנה תקציר המנהלים: INEOS היא ענקית פטרוכימיה ותעשיה בריטית. הבעלים שלה ממש אוהב דיפנדרים (ההוא היוצא לא ג'וקי המדרכות הנוכחי) והוא גם צריך אותן לתפעול השוטף של התאגיד העצום שלו. כשלנד רובר הפסיקה את יצור הדיפנדר, הבעלים סר ג'ים רטקליף הציע לרכוש מהם את הזכויות ליצור של רכב העבודה. לנד רובר סירבה. אבל סר ג'ים הוא לא אחד שמקבל "לא" ובעזרת ארנק מלא מזומנים הוא שכר את חברת ההנדסה האוסטרית "MAGNA" לפיתוח של רכב עבודה מודרני בן זמננו. אגב…אותה MAGNA מייצרת בעצמה את המרצדס G קלאס (וכמובן את הגרסה הקשוחית שלה) את היגואר iPACE החשמלית ועוד רכיבים רבים לתעשיית הרכב העולמית. באותה נסיעה סר ג'ים גם רכש מדיימלר את המפעל הישן של סמארט – על עובדיו המיומנים והתשתית הקיימת.
עתה הגיע מועד ההגעה לשווקים והחברה פתחה את האתר שלה להזמנות ישירות ממנה. נכון מאד. במודל של מכירה ישירה מהמפעל בדומה לטסלה. למרבה הצער ישראל כרגע אינה ברשימת המדינות שאליהן הרכב יגיע. לפי החברה זה יהיה, "אולי" בהמשך.
• לחץ להורדת הברושור
עלות ההזמנה כרגע היא 450 ליש"ט לאנגליה או 450 דולרים לארה"ב (כ-1,400 שקלים), כאשר המדינות הפתוחות להזמנה כוללות את מרבית מדינות מערב אירופה, המפרץ הפרסי, צפון אמריקה ודרום אפריקה. המחיר כרגע עומד על "החל ב-" 48,000 ליש"ט כולל מיסים בבריטניה. זה עוד ישתנה. האספקה מתוכננת למחצית השניה של 2022.
בינתיים בשביל הפנטזיה עד שהכספים של היוניקורנים יתחילו לזרום, תוכלו ליהנות מקונפיגורטור חדש באתר של INEOS. שם תגלו שיש גרסת 5 דלתות מרובת מושבים, גרסת 2 דלתות "מסחרית" שימושית ועם פניה לשווקים שבהם רכב כזה נהנה מהטבות מס וגם או-טו-טו גרסת החלומות, טנדר תא כפול שיהיה אולי גם עם בסיס גלגלים ארוך יותר.
• קישור לאתר החברה
בחזית ההנעה תוכלו לבחור בין מנועי דיזל או בנזין שניהם מתוצרת BMW (יורו 6 כמובן אלליי!). לבנזין תפוקה של 285 כ"ס ו-45 קג"מ ולדיזל 249 כ"ס ו-55 קג"מ. שני המנועים בנפח 3.0ל' ועם 6 ציל' בטור. תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים היא האופציה היחידה ומצידה האחר מחוברת לתיבת העברה עם LOW (היחס לא ידוע בינתיים). ההנעה כפולה קבועה והכוח יורד בשמחה לשני סרנים חיים. בסיס הגלגלים עומד על 292 ס"מ והאורך הכללי 492 ס"מ. לפי החברה הרכב מסוגל לגרור עד 3.5 טונות.
בתוך הקבינה יש מיתוג גדול שניתן לא רק לתפעל בידיים עוטות כפפות אלא גם לשטוף בבטחון עם צינור גינה (יש פתחי ריקון ברצפה וכל המיתוג והתצוגות עמידים בנתזי מים). יש ממשק קארפליי ואנדרואיד, מסך מגע 12.3 אינץ' ואופציות לריפודים סינטטיים לאנשי העבודה או ריפודי עור מפנקים לאנשי המפרץ הפרסי.
אז בינתיים אם זה מעניין הרימו מייל ל-INEOS ותשאלו "מתי אצלנו"?
שלום,
אני מעונין להזמין גרנאדיר עם 7 או 8 מקומות אם יש ?
מחכה לתשובתכם .
בברכה,
משה גרוס
052-8364751