רוני נאק
אחרי שראינו את הקונספט בתערוכת ג'נבה בתחילת השנה – דלפו הלילה לרשת צילומים ראשונים של גרסת היצור הסדרתית של רכב פנאי/שטח קטן חדש. מדובר באלפא רומאו טונאלה – TONALE – אשר קולע בול למרכז הקבוצה עם תצוגת כביש שטח והנעה היברידית. הצילומים דלפו מתוך סדנה פנימית של היצרנית בה השוו את רכב הכביש שטח החדש למתחרים הישירים שלה: וולוו XC40, אאודי Q3 ו-ב.מ.וו X2.
כמובן שגרסת היצור של אלפא רומאו טונאלה מתונה יותר במראה שלה מאשר רכב התצוגה. זה בא לידי ביטוי ביחידות תאורה גדולות יותר, הפגוש הקדמי מעוצב אחרת ולמכסה המנוע קימור חושני יותר. בצדדים אפשר לראות מראות צד גדולות, ידית דלת נוסע המוסתרת בקורה C ומאחור יחידות תאורה LED מתונות יותר וגם מגב לשמשה האחורית.
טכנולוגית אלפא רומאו טונאלה מתבססת על ג'יפ קומפאס – אולם ככל הנראה תבחר בהיצע המנועים החזק יותר ממדפי ג'יפ. בנוסף, גרסת ההנעה המעניינת יותר תהיה PHEV – היברידי נטען – עם 240 כ"ס – מנוע חשמלי אחורי ומנוע 1.3ל' טורבו קדמי – לקבלת הנעה כפולה. ההערכות הן טווח אפשרי של כ-50 קילומטרים על הנעה חשמלית בלבד. מהצד השני שמועות של גרסת קוואדרופוליו עם 400 כ"ס כנראה שלא יתממשו בשל מגבלות הטיונינג של מערכת ההנעה הזו – אלא אם אלפא רומאו תפתיע.
כשהמחירים המקובלים בקטגוריה הזו נעים מאיזור ה-270 אלפי שקלים ומעלה – וללא מתחרה היברידית נטענת באופק מהכיוון של המתחרים (אולי רק וולוו XC40) – אלפא רומאו טונאלה עשויה להיות בעלת משמעות בקבוצת הרכב הזו. רק בתנאי שהיבואנית תצליח לגייס מלאי ולהביא אותו לחופינו במהרה.