יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים אאודי Q8

רוני נאק

אני לא אוהב אאודי. וזה לא לגמרי באשמתה. אבל גם. וזה לא אומר שאני מעדיף דווקא את הסחורה שנמצאת באולמות של ב.מ.וו או מרצדס – כי הבדלי האופי בין החברות בשילוש הקדוש מגרמניה גדול למדי – וגם הפניה היא לקהלים אחרים. התקלה שלי עם אאודי מתחלקת לשניים: המצוינות של הדגמים המובילים – שיעשו כל כביש בקצב מסמר שיער שיעביר לכם זרמי חשמל לאורך עמוד השדרה ויגרום לכם להזיע במקומות חדשים. אבל כנהג אני רוצה לחוות מעט פסיעה, קצת החלקונת, להרגיש את הגלגלים צורחים ומשוועים לאחיזה – וזה לא קורה. תעברו בכביש מהר יותר, בלי דרמה, בבטחון מושלם וביעילות קרה. רוצים כיף? מאזדה מיאטה או סובארו BRZ יאתגרו נהג הרבה יותר מכל S או RS שתעבור איתה באותו הכביש בקצב כפול 2. מצד שני יש את דגמי הכניסה – הבסיסיים – אלה הממלאים את עיקר נפח המכירות (גם אצל ב.מ.וו ו-מרצדס) ואלו מנקודת מבט צרכנית אינם בעלי הצעת מכר טובה. אולי רק אם אתם בשוק לסמל של אאודי ומוכנים לשלם עליו. זה אומר יותר על הלקוחות מאשר על סוחר הרכב שמתאים את המוצרים שלו לאופי של השוק.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: AUDI
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: AUDI

אאודי Q8

גם אאודי, כמו גרייט וול ויצרני רכב רבים אחרים מבינים את הערך של עיבוי היצע דגמי ה-SUV והפנאי (פעמים רבות במחיר חיסול דגמי פרטיות שלא נמכרות). ובקו הרצוף שאפשר למתוח מאאודי Q2 ועד ל-Q7 כמעט שכל הבסיסים מכוסים – למעט במרווח שבין Q5 ל-Q7 הגדול. לתוך הגאפ הזה נכנסת אאודי Q8 שבדרכה היא SUV עם 5 מושבים לכל דבר. אבל אאודי עושה זאת מעט אחרת ועם מרכב בתצורת "קופה" שטפנוולף באופיו, היא תוקעת מרפק בצלעות של ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה. והסביבה התחרותית הזו מכתיבה רמה אחרת וגבוהה של איבזור, טכנולוגיה, דינאמיות וגם מחיר.

• להורדת המפרט המלא של AUDI Q8

בואו נתחיל בבסיס. הפלטפורמה. זו אותה אחת המשרתת את אאודי Q7 ופולקסווגן טוארג. אבל תמצאו אותה גם בכלים מעט יותר מרשימים כמו פורשה קאיין, בנטלי בנטאיגה וכן גם למבורגיני אורוס – קבוצת VW בפעולה. בסיס הגלגלים ארוך מאד – כמעט 3 מטרים וזה משאיר הרבה מקום לעבוד איתו.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. צללית ספורטיבית ופרופורציות המסתירות היטב את המידות הגדולות. צילום: רוני נאק

בחזית יש דיזל V6 בנפח 3.0ל שעבר עדכון ומפיק 286 כ"ס ו-61 קג"מ (כמו בטוארג החדש) הכוח עובר למערכת הנעה כפולה דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 יחסי העברה ופיצול הכוח הוא דרך מערכת "קוואטרו" שהיא ב-DNA של אאודי כמו כרוב, תפוחי אדמה ונקניקיות. עוד תמצאו מתלי אוויר אקטיביים, מצבי נהיגה רבים לכביש ולשטח ומערך בטיחות אקטיבי מלא – הכוללת תיקון סטיה אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ועוד.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. מכ"מ חרטום ותג QUATTRO מרמזים הרבה. צילום: רוני נאק

המרכב מרשים מאד. הוא עוקב אחרי הפילוסופיה ארוכת השנים של אאודי לפיה כל דגם נראה כמו גרסה גדולה או קטנה של זה שלידו. כך שאפשר לראות באאודי Q8 הרבה מהעיצוב של Q3 ודגמים רבים אחרים רק בקנה מידה אחר – וגדול  הרבה יותר. האורך הכללי הוא כ-5 מטרים, הרוחב נושק ל-2 מטרים והגובה יחסית שפוף עם 1.63 מטרים. זה מסדר את הפרופורציות ככה שאפילו גלגלי 21 אינצ' של גרסת הפרימיום פלוס נראים דווקא בגודל סביר.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: AUDI
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. תא נוסעים מהמרשימים שיש היום בשוק הרכב. צילום: AUDI

תא הנהג והקבינה היא סיפור אחר לגמרי. והוא ללא עוררין אחד התאים הנאים ביותר, המצוידים ביותר והמבוצעים ברמה הגבוהה ביותר בצד הזה של מיליון שקלים. שילוב אלקנטרה, עם עץ, משטחים מבריקים בשחור פיאנו עם אלומיניום מוברש והכל נקי, סופר אלגנטי ושופע טכנולוגיה. הקוקפיט ווירטואלי מלא כולל קונסולה מרכזית עם שני מסכי מגע המחליפים מיתוג רב. ממשקי סמארטפונים, ומערכת שמע מדהימה עם צליל עמוק וצלול כמו בריכה של מים שנקוו בתחתית מערה – לא פחות ממדהים. עוד מדהים הוא טווח הכיוונון הרחב של המושבים הקדמיים וכן הספייס שנשאר במושבים מאחור ובתא המטען על 605 הליטרים של נפחו.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: AUDI
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. מתי אוויר מהגצים יפה בשטח הכוח שיורד לקרקע אטומי בעוצמתו. צילום: AUDI

יאללה נסענו

מנוע הדיזל חזק מאד ומסתיר היטב את המשקל העצמי של אאודי Q8 שעומד על 2 ורבע וטונות. הוא עושה זאת עם תאוצה של 6.3 שניות ל-100 קמ"ש מהירות מירבית (על פי היצרן) של 245 קמ"ש ותאוצות ביניים חדות ומהירות מאד. השהיית הטורבו מינימאלית למדי – ותיבת ההילוכים הזו מתוקה יותר מתמיד, מחליפה הילוכים במהירות ובזמן ומחזיקה את המנוע בנקודות המומנט שלו באיזור ה-2,000 סל"ד. שימו "דרייב" וטוסו לשקיעה. אה הה! אבל באיזה מצב נהיגה? תלוי בכם. אפשר בנוחות ובאיזי – או במצב ספורט עם סכין בין השיניים ובקצב שיצור גל הדחף למי שתעבור. קרנף אמיתי. ובהקשר הזה האאודי Q8 מרגיש יותר כמו A7 גבוהה מאשר SUV. הישיבה בו עמוקה, בידוד הסביבה טוב מאד (למעט כבישים ממש רעים) והתנהגות הכביש ניטראלית כמו שאאודי אוהבת. נסו ממש לחנוק את האוטו בכביש מפותל וקטן ותגלו שהפיסיקה קובעת גבולות ברורים למה שצמיג יכול ומוכן לסבול שמבקשים ממנו לשנות כיוון של יותר משתי טונות – בום! פתאום. ככה ומהר ושוב ושוב. אבל מה שהציק לי יותר זו ההכרה שהפלטפורמה הזו מסוגלת להתמודד ואולי אפילו לפרוח – עם הרבה יותר כוחות סוס. נאמר 500 ויותר – אבל אז תאלצו לנדוד לאולם של למבורגיני או פורשה הקרוב לביתכם כי הדיזל 3.0ל' הזה הוא המנוע היחיד בהיצע של אאודי.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. תוכלו בקלות להגיע ולחקור מקום נפלא כזה. צילום: רוני נאק

מה שטח?

למה לא בעצם? יש מרווח גחון. יש QUATTRO בו אאודי מאד גאה, ויש שני מצבי נהיגה בשטח (אולרואד ו-אופרואד). ובכן מרווח הגחון עולה עד ל-254 מ"מ ועם הגודל של הצמיגים האלה אתם די מסודרים על כל שביל רגיל. הצילומים שאתם רואים נעשו באחד הנחלים המקסימים של הערבה. שילוב של דרך חצצית, בחלקה טובענית למדי ובאיזורים אחרים חולית ועם קוליסים עמוקים ורכים מאד אשר מצצו כל טיפת כוח שהיה למנוע לתת. מדי פעם חריצי מים יצרו הצלבות והנפות גלגלים באוויר שהאאודי הגדול טיפל בהם ממש באדישות של דיפרנציאל מרכזי ננעל אוטומטית ובקרת משיכה יעילה למדי במצב אופרואד – אפילו שהצמיגים כבישיים ורכרוכיים. ואלו בעצם נקודת התורפה העיקרית בשטח כמו גם העובדה שערכת ניפוח מחליפה ספייר פול סייז. אז יש יכולת אמיתי גם כאן – רק שתדעו. בדקתי.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. מרגיש ממש בכיף בנחל כמו בין גורדי השחקים של גותהאם. צילום: רוני נאק

סיכום

במחיר של 725 וחצי אלפי שקלים לא קשה לבנות מכונית טובה – אפילו מצוינת. והאאודי Q8 הזו בהחלט שמצויינת ואפילו לא שרפה הרבה סולר – ממוצע של כ-12.5 ק"מ/ל'. המהירות והפינוקים על הכביש מקבלים מימד נוסף של יכולת קוואטרו אמיתית בשטח או כשחלק וחורף ורטוב. וחווית האיכות והדינאמיות מאחרי ההגה היא כל מה שאפשר לצפות לו ממותג פרימיום מוביל. זו האאודי הראשונה מזה המון זמן שאני ממש אוהב והכי קרוב ללמבורגיני אורוס שיש כרגע בישראל.

מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. 725 וחצי אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q8. קופה-שטח-פנאי מהירה ומהודרת. כביש מאחור – מדבר לפנים – והרפתקה בדרך. צילום: רוני נאק

 

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − one =