שבת , 2 יולי 2022
ראשי » מגזין » 23 מיליארד דולר בסוללות
דיימלר - חוזה עצום להבטחה של אספקת סוללות בעשור הקרוב. תנאי הכרחי ליצור רחב היקף של המכוניות חשמליות. צילום: מרצדס
דיימלר - חוזה עצום להבטחה של אספקת סוללות בעשור הקרוב. תנאי הכרחי ליצור רחב היקף של המכוניות חשמליות. צילום: מרצדס

23 מיליארד דולר בסוללות

רוני נאק

דיימלר – בעלת הבית של מרצדס כידוע – הודיע אתמול בפרנקפורט כי הקצתה תקציב דמיוני של 23 מילארד דולרים לרכישת סוללות במאמץ להאיץ את הייצור המאסיבי של מכוניות חשמליות. התקציב הזה יתפרס על פני עשור עד 2030.

דיימלר היא כמובן רק אחת מהיצרניות הגרמניות אשר נאבקות להבטיח לעצמן מלאי מספק של סוללות. תחום אשר התגלה כבעייתי ומעכב את תחילת היצור בקנה מידה גדול של מכוניות חשמליות.

דיימלר - חוזה עצום להבטחה של אספקת סוללות בעשור הקרוב. תנאי הכרחי ליצור רחב היקף של המכוניות חשמליות. עוד 130 דגמים חשמליים והיברידיים בשלושת השנים הקרובות. צילום: מרצדס
דיימלר – חוזה עצום להבטחה של אספקת סוללות בעשור הקרוב. תנאי הכרחי ליצור רחב היקף של המכוניות חשמליות. עוד 130 דגמים חשמליים והיברידיים בשלושת השנים הקרובות. צילום: מרצדס

"עם הזמנה בקנה מידה כה נרחב עד שנת 2030, אנו מסמנים אבן דרך חשובה בדרך לחשמול של דגמי העתיד שלנו" כך צוטט ווילקו שטארק, האחראי על הרכש ועל איכות הספקים בדירקטוריון של מרצדס-בנץ.

יחד עם זאת, דיימלר לא ציינה באילו ספקי סוללות מדובר ומי זכה בחוזה השמן הזה. כרגע יש לדיימלר הסכמים עם שלושה ספקי סוללות בהן גם LG (שעובדת גם עם טסלה). התכניות של דיימלר כוללות 130 דגמים חשמליים וגרסאות PHEV שיוצגו עד 2022 בנוסף ליצור של מסחריות, אוטובוסים ומשאיות חשמליות.

דיימלר מתכננת שישה מפעלי סוללות משלה: שלושה בגרמניה, בסין, תאילנד וארה"ב. וזקוקה נואשות לחומרי הגלם להרכבה שלהן. זאת במקביל – כך לפי מרצדס – להמשך הפיתוח של דור חדש של סוללות, צימצום השימוש בקובלט (הנכרה בתנאי עבדות בעיקר באפריקה).

צפו גם בזה

מבחן דרכים מרצדס GLC300e פלאג אין

כשברקע מתקרב דור חדש, אבל לא מאד שונה, לקחנו את רכב הפנאי ההיברידי של מרצדס להיכרות מחודשת. מרצדס GLC פלאג אין הייבריד מספקת עוצמה חשמלית וטורבו וגם הידור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.