יום שלישי , 19 מרץ 2024
מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: שטח
מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: שטח

מבחן דרכים מיצובישי ASX

קרדיט: שטח

היום אם רוצים להצליח בשוק הרכב אתה חייב שיהיה לך SUV בכל קטגוריה. קטן, בינוני וגדול. מדגם קומפקטי עירוני וזריז ועד למוביל נוסעים עם 7 מושבים וממדים בהתאם. ולמיצובישי יש היום שלושה דגמים אשר סוגרים את הפינה הזו בצורה מדויקת. ה-ASX המשפחתי, האקליפס קרוס הספורטיבי והדגם הבכיר – מיצובישי אאוטלנדר שעם 7 המושבים שלו ועם הצלחה של יותר מ-36 אלף יחידות שעלו על הכבישים בישראל.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: שטח
מיצובישי ASX – יותר סטייל. ספורטיבי ושרירי ה-ASX נראה נהדר בעיר או בשבילים. צילום: שטח

ASX

ה-ASX לא יובא לישראל עד שהגיע הדור השלישי והעדכני ביותר שלו לייצור. כשהוא מאמץ את המראה המותגי המעודכן של מיצובישי עם חזית בולטת ודינאמית, קווי מרכב חזקים, קו גג ארוך וירכתיים מפוסלים – המראה של מיצובישי ASX הוא עדכני ומלהיב מתמיד. חישוקי סגסוגת 18 אינצ' תקניים ממוסגרים וויזואלית על ידי בתי גלגלים מוגנים. מסילות גג שחורות מוסיפות ללוק ובעלות ערך שימושי להתקנה למשל של מנשא גג לאופניים. תאורת יום LED ברמות האבזור הבכירות, חלונות אחוריים כהים וחלון שמש פנוראמי ענקי (עם תאורת אמביאנס לאורכו) חותמים מראה שהוא לא רק אופנתי וברוח הטרנד אלא גם אופייני ומזוהה עם מיצובישי.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: שטח
מיצובישי ASX – יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: שטח

• להורדת המפרט מיצובישי ASX

החלל הפנימי מזכיר לנו את האיכויות שיש למותג רכב יפני אשר עדיין מייצר את המכוניות שלו בארץ המולדת – יפן. העיצוב נקי, אלגנטי ותכליתי והוא עשוי באיכות מרשימה מאד. ייתכן שלחלק מכם יהיה חסר מראה יותר "גאדג'טי" ועמוס או אולי קוקפיט ווירטואלי מלא. אבל זה עניין של העדפה אישית – וגם במידה רבה מסר של אמינות ועמידות לאורך זמן. תחת פתחי המזגן תמצאו את מערכת CONNECTED CAR של כלמוביל. מדובר במרכז מידע של ממש הכולל: מצלמת נסיעה לאחור, אפליקציות שימושיות רבות כמו WAZE, פאנגו וסלופארק. יש בה את כל ספר הרכב, אפליקציות מוזיקה ורדיו עם מבחר של סגנונות מוזיקה וגם אפשרויות לקבל סיוע ישירות ממוקד שירות הלקוחות של מיצובישי אם חלילה תתקלו בבעיה הדורשת שירות. למערכת מסך מגע בגודל 8 אינץ' בטכנולוגיית LTE  4G.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר איבזור. מולטימדיה CONNECTED CAR עדכנית עם מסך 8 אינצ'. צילום: מיצובישי

עוד בתחום האבזור תמצאו בגרסת Premium מושבים עם ריפודי "גרנד לוקס" ותפרים אדומים. דמויי עור (מעולה לטבעונים שבינינו ולמי שזה חשוב) אבל התחושה והמראה מאד דומים. הכניסה למושבים מאחור נעשית דרך מפער דלת רחב ונוח, שם תמצאו מושבים עם תנוחת ישיבה זקופה, יכולת להוריד משענת יד מרכזית ובעיקר ראות מצוינת החוצה אשר מבטיחה חווית נסיעה נעימה. הם יהיו מעט צפופים למבוגרים בעלי רגליים ארוכות וגם המושב המרכזי מאט – מאתגר – אם תשבו שם שלישייה בדרך לשווארמה.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר מנוע. 2.0ל' אטמוספרי עם 150 כ"ס ומוניטין אמינות מעולה צילום: שטח

ASX הנעה ובטיחות

מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת ההנעה המוכרת שיש במיצובישי אאוטלנדר. עם עשרות אלפי יחידות ממנו הנעים על הכבישים מדי יום – אין כאן הפתעות מיוחדות. למנוע נפח של 2.0ל' ומפיק 150 כ"ס ו-20.1 קג"מ. זהו מנוע אמין ועמיד מאד. אין כאן הימור על יחידת הנעה חדשנית ולא מוכרת. תיבת הילוכים רציפה – CVT – מאפשרת למערכת הניהול להתאים את כוח המנוע לכל מהירות או דרישה כשצריך למשל לעקוף. נתוני היצרן מלמדים על מהירות מרבית של 190 קמ"ש . מיצובישי ASX זריז.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר בטיחות. מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות – כחלק מהמפרט התיקני. צילום: שטח

לצד 7 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות ומשיכה תמצאו גם מערך מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. יש התראה על התנגשות המזהה גם הולכי רגל ובלימת חירום אוטונומית. ה-ASX מצויד גם בהתראה קולית ו-וויזואלית על סטייה מנתיב וכן מחליף אורות אוטומטי אשר מונע סנוור של נהגים אחרים. בנוסף יש גם ניטור לחץ אוויר בצמיגים, עוגנים למושבי בטיחות לילדים, מערכת עזר לזינוק בעליה. חשוב לציין כי המערכות הנ"ל קיימות בכל רמות האבזור של ה-ASX.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי

נהיגה ב-ASX

תנוחת הנהיגה נהדרת. גבוהה ושלטת – כמו שצריך ב- SUV אמיתי וזה לבד יוצר חווית נהיגה מאד שונה מכל מכונית פרטית שאתם מכירים.   מאחורי ההגה תהנו משדה ראיה נהדר ואף אפשר לראות את מכסה המנוע – שזה עוזר למקם את הרכב במדויק בחניון צר או בטיול בשטח. המנוע אשר "רגיל" להתמודד עם גודל ומשקל של מיצובישי אאוטלנדר, הופך את ה-ASX לדינאמי וזריז מאד. בתוך העיר ומחוצה לה. תמיד יש עוד כוח שאפשר לנצל.

צליל המנוע נוכח בתא הנוסעים כיוצאים לעקיפה או מאיצים חזק. אבל הקבינה הופכת לשקטה ברגע שהלחץ על דוושת הגז יורד לרמת שיוט. איחזו בהגה ותקבלו את הנהגות הכביש הנהדרת של השלדה המצוידת במערכת מתלים מתקדמת מאד. חווית הנסיעה נעימה מאד – זה מתבטא בספיגה טובה של מהמורות בעיר וריסון תנודות לא נעימות מחוצה לה. כן היינו רוצים מעט פחות רעשי רוח – אשר מגיעים מ-110 קמ"ש ומעלה.

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר איבזור,תחושה ומראה פרימיום. תנוחת נהיגה מושלמת. צילום: שטח

שלא כמו עם רוב הג'יפונים ה-ASX הוא SUV לא רק בצורה שלו. אמנם, אין כאן הנעה כפולה, אבל כן תקבלו מרווח גחון של 21.5 ס"מ, זוויות מרכב טובות, פסי הגנה מסביב וגלגלים גדולים. כל אלו הופכים את השיטוט על שבילים כבושים ומסודרים לאירוע נעים מאד ופותחים בפניכם אפשרויות רבות לעשות שימוש נוסף ברכב – שאי אפשר עם מכונית פרטית ללא חשש כבד מנזקים.

צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על כ-10 קילומטרים לליטר. לא מפתיע בהתחשב בנפח המנוע והתפוקה שלו. מחוץ לעיר הגענו לכדי 12.5 ק"מ/ל' וזה כבר יותר קרוב לאותם מנועי טורבו זעירי נפח (וחלקם אף עם 3 צילינדרים).

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי

סיכום

אי אפשר לעשות סיכום שלא דרך עדשת התמורה. במחיר שמתחיל מ-133,900 ₪ מיצובישי ASX ניצב במחירו כמו משפחתית 1.6 ל' רגילה ואפרורית. אלא שהוא נותן יותר מנוע, יותר אבזור נוחות ובטיחות כמו גם הרבה יותר אופי ודינאמיות מכל משפחתית שיש במחיר הזה. זאת לצד יכולת אובייקטיבית לנדוד גם מעבר לאספלט ולנצל טוב יותר את ההשקעה שלכם במכונית.

תוכן מקודם

מיצובישי ASX - יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי
מיצובישי ASX – יותר מנוע, יותר איבזור, יותר בטיחות והרבה יותר סטייל. המחיר? כמו של משפחתית. צילום: מיצובישי

Check Also

מבחן דרכים פולקסווגן T-Roc

170 אלף שקלים ואתם משוחררים מחרדת טווח ומכבלי הטעינה. פולקסווגן T-Roc מגיע לישראל אמנם באיחור אבל בזמן להזכיר לנו מדוע אנו כה אוהבים מכוניות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + six =