יום ראשון , 9 פברואר 2025
המסחרית החשמלית של סקייוול עושה בכורה עולמית דווקא באירופה עם ממדים של ספרינטר וטק מתקדם. צילום: סקייוול

כל מה שצריך לדעת על המסחרית החשמלית של סקייוול


 

שטח

סקייוול כבר הפכה לאחד ממותגי הרכב החשמלי המוכרים בישראל. אלפי יחידות של הדגם ET5 שכבר עלו על הכבישים וקו גרסאות מגוון מאד של הדגם עשו את ה-SUV מסגמנט D הזה לפייבוריט אצל רבים וחשוב לא פחות הוא מכין היטב את הקרקע לדגם Q שיגיע בקרוב.

מה שפחות זכה לאור הזרקורים, היה הוואן המסחרי הגדול שסקייוול הציגה לשוק האירופאי בסתיו האחרון בפריז. מדובר בוואן גדול, חשמלי כמובן, השואב מן הידע הנרחב שיש ליצרנית הזו בעולמות התובלה וההיסעים (סקייוול היא יצרנית גדולה של משאיות במשקלים שונים ושל אוטובוסים ומיניבוסים רבים) וגם מעולמות הדיגיטל והטק מעצם היותה יצרנית המסכים הגדולה בעולם. המסחרית המסומנת לקונית 233 – היא הרכב המסחרי הראשון שהיצרנית חושפת גלובלת והיא עושה זאת על אדמת אירופה. מסמנת בכך לעולם את החשיבות של הפריצה לשוק האירופאי ועל רצינות תכניותיה העולמיות.

המסחרית החשמלית של סקייוול ארוכה או קצרה, גבוהה או נמוכה. נפח של עד 13 מ"ר ומטען של עד 1.75 טון. צילום: סקייוול

• גלו את סקייוול PRO GT

ועכשיו מעט נתונים, כי במסחריות המספרים הם הכל. בהיצע הראשון יהיו ל-233 שני אורכי מרכב לבחור מהם: 549 ס"מ ו-599 ס"מ. בנוסף אפשר יהיה לבחור בתקרה בגובה 220 ס"מ או 270 ס"מ. בהתאם הנפח הפנימי יהיה 9.5 או 13 מ"ר (דומה לממדים של מרצדס ספרינטר). 

מבחינת המשקלים יהיו אופציות במשקל 3.5 טון (רשיון ב' אצלנו) ו-4.25 טון כשאר לגרסה הכבדה יותר יש משקל העמסה מירבי מרשים של 1.75 טון.

תא הנהג מרווח ועם תכנון ארגונומי מוקפד. הוא מספק מרחב עבודה נוח ופרודוקטיבי, אשר – כמו המרכב – מוגדר במראהו העכשווי ומרוהט ברמת אבזור עשירה. זו כוללת: מושב נהג מתכוונן ל-6 כיוונים, תצוגת מסך מגע בגודל 15.6 אינץ', טעינת טלפון אלחוטי, קישוריות לסמארטפון אלחוטי וכניסה והתנעה ללא מפתח.

המסחרית החשמלית של סקייוול מציעה מרחב דיגיטלי ומערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות. צילום: סקייוול

 

בטיחות היא תחום שבו גם ה-233 לא מתפשרת: חבילת ADAS נרחבת – הכוללת סייען שיוט אינטליגנטי (ICA), מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEBS), סיוע לשמירה על נתיב (LKA) ו-Intelligent Speed ​​Assist (ISA) – זמינה כדי להפחית את הסיכון להתנגשות ולפחית מעייפות הנהג.

בתחום ההנעה לחברות תהיה בחירה בין סוללה עם קיבולת של 88 קוט"ש NMC או סוללה גדולה יותר עם קיבולת של 105 קוט"ש וכימיית LFP. הסוללה הגדולה מיוצרת אגב על ידי CATL – היצרנית הגדולה בעולם לסוללות המיועדות לרכב חשמלי ורכב מסחרי.  החשמל מהסוללות האלה יוזרם למנוע חשמלי סינכרוני עם תפוקה של 204 כ"ס ו-38 קג"מ.

היצרן מתכנן להתחיל לשווק את המסחרית 233 באירופה בתחילת הרבעון השני של 2025 – כלומר אפריל 25. בישראל סקייוול מיוצגת על ידי קבוצת המאגר.

 

 

תוכן מקודם

 

Check Also

הדולפין של BYD מתעדכן

הספק טעינה גבוה יותר, מעט יותר אבזור "טק" וגווני צבע חדשים. BYD דולפין מתעדכן ובעיקר מתייקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *