יום חמישי , 28 מרץ 2024

זעזוע בשוק הפרימיום

ב.מ.וו X3 . דלק רכב חתכה עמוק במחירים, שיפרה את חבילות האיבזור וקובעת מחדש את כללי המשחק. צילום: פז ברדלק מוטורס – יבואני פורד ומאזדה ועתה גם ב.מ.וו ומיני – חשפה היום במסיבת עיתונאים רבת משתתפים את אסטרטגיית החברה לגבי מותגי ב.מ.וו ומיני. האירוע בהשתתפות בכירי דלק כלל דברים מאת גיל אגמון, שחר שמש ומנהל המותגים החדש ברק כהן (שעבר למחנה הכחולים אחרי שכיהן בתפקיד מנהל מותג אודי בצ'מפיון).

דלק מתכוונת לפעול הכמה מישורים במקביל, אולם המימד החשוב ביותר, וזה שתרגישו כבר ממחר יהיה הורדת מחירים משמעותית. מספיק משמעותית – בשיעור של מאת אלפי שקלים בדגמים אחדים – כדי לאלץ את השוק לשנות את כללי המשחק העממיים שהפכו לנורמה בסגמנט הפרימיום. רבים העריכו כי דלק תנסה "לחנך" את השוק שהיה רגיל להנחות משמעותיות – והנה היא אכן עושה זאת דרך תמחור אגרסיבי ביותר אך גם עם מפרטים וחבילות איבזור טובות ובעיקר לא קמצניות.

לתמחור הזה יהיה אפקט אדווה שיאלץ את יבואני הרכב לעדכן את מחירי הדגמים המקבילים – ולו רק כדי להישאר תחרותיים וכן ישפיע מיידית על שוק היד השניה ועל המחירונים שהופכים בן לילה ללא רלוונטיים.

במקביל, משקיעה דלק הרבה מאד בתשתיות. ראשית ישודרג אולם התצוגה הקיים בת"א ובהמשך יוקמו אולמות תצוגה חדשים (לפי אמות-מידה שהכתיב ב.מ.וו העולמית), וכן מרכז שירות חדש ומפואר אשר ימלא את הריק הקיים כיום בתחום השירות. כל זה יקרה במהלך שלושת השנים הקרובות. שנים שבהן – כך לפי גיל אגמון – ב.מ.וו תטפס לראש סגמנט הפרימיום – בו כרגע שולטת אודי.

אז איזה ב.מ.וו תוכל לקנות עכשיו?

עוד הודיעה דלק על הקמת מערך של שיווק מכוניות יד שניה תחת המותג "פרימיום סלקשן" של מכוניות משומשות אשר עומדות בקריטריונים של איכות לפי המודל הקיים בגרמניה.

מיני קאנטרימן 2012. כבר לא בלתי מושג. גרסאות הבסיס ב-175 אלף שקלים. גיל אגמון "אנחנו משחקים כדי לקחת את האליפות". צילום: פז בר

מותג MINI יעשה קמבאק כשדלק תייבא לישראל את כל קו המוצרים שלה. בין הדגמים הבולטים נציין את המיני ONE הבסיסית אשר תשווק ב-110 אלף שקלים, הקופה החדשה, הרודסטר וכן גרסת "ג'ון קופר וורקס" האקזוטית מגיעה כדגם סדרתי. בתחום השטח הקאנטרימן הופך לנגיש יותר עם מחיר כניסה של 175,000 שקלים ועד ל-230 אלפים לגרסה הבכירה וכפולה ההנעה.

לגבי דגמי X של ב.מ.וו – עיקר הבשורות נוגעות למנועים כפולי המגדשים החדשים וכמובן למחירים:

X1 – יעלה בין 209 ל-243 אלף שקלים.

X3 – יעלה בין 299 ל-339 אלף שקלים לגרסה הבכירה עם 260 כ"ס.

X5 – יעלה מ-475 עד ל-520 אלף שקלים לגרסת 40D החזקה.

X6 – השיל כ-200 אלף שקלים ממחירו ועולה החל מה-21 לפברואר 2012 – בין 500 ל-560 אלף שקלים תלוי בחבילת האיבזור.

עוד הוסיפו בכירי דלק כי האחריות הורחבה והיא עומדת היום על שלוש שנים במקום שנתיים. המהלך הדרמטי הזה של דלק רכב בוודאי יכה גלים לכל אורכו ורוחבו של שוק הרכב הישראל – וזה יהיה מרתק לראות איזה כדור שלג התחיל היום להתגלגל מאולם הכנסים בניר צבי.

Check Also

טויוטה לנד קרוזר מיני?

ממדים של טויוטה קורולה קרוס, שלדת סולם ומנוע בנזין אמין ומוכח - האם לנד קרוזר FJ יהיה הלנד קרוזר שכולנו נוכל לרכוש? דגם שבהחלט עשוי להתגלות כרב המכר הבא מטויוטה

3 comments

  1. יגאל שפילמן

    סוף סוף אני יכול לרכוש את הm3 שתמיד רציתי

להגיב על יגאל שפילמן לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + twenty =