https://www.youtube.com/watch?v=E4f-ogepkug
תומר הדר
לנד רובר דיפנדר? לא, אין עשן של דיזל או כתמי שמן בחניה. זה בולינג'ר. זיכרו היטב את השם. בולינג'ר האמריקאית הוקמה בשנת 2014 במטרה לייצר משהו שבמפתיע אף אחד לא הצליח לייצר כמו שצריך: רכב שטח חשמלי. לא כביש שטח. אנחנו מדברים על שטח של ממש. בבולינג'ר מגדירים את ה-B1 כ"רכב השטח החשמלי הראשון בעולם". חתיכת הצהרה.
בואו נראה מה עומד מאחוריה: קודם כל, הבולינג'ר עשוי כולו מאלומיניום (אהמ.דיפנדר). הצבע הוא אפור מט (אהמ. דיפנדר) והגלגלים צבועים שחור (אהמ. דיפנדר). ומרווח הגחון הוא 25 סנטימטרים ממכובדים. המתלים הם עצמאיים בארבעת הפינות (ביי ביי דיפנדר) וטווח התנועה של כל מתלה הוא 10 אינץ' – שזה 25.4 ס"מ למי שאינו נתין של הממלכה. סביר, לא נפלנו.
מבחינת המפרט עולה כי בולינג'ר B1 בהחלט מוכוון שטח. מידת הצמיגים היא 285/70R17 והמנוע החשמלי מפיק 360 סוסים מכובדים המאיצים את רכב השטח החשמלי מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות, הגיוני לאור העובדה ששיא המומנט, כ-44 קג"מ זמין כבר מ-0 סל"ד.
בדומה לרכבים חשמליים רבים, אפילו מיצובישי אאוטלנדר PHEV גם ה-B1 של בולינג'ר מצויד בשני מנועים חשמליים שיושבים על הציר הקדמי והאחורי ומוזנים מסוללת ליתיום איון המאפשרת טווח נסיעה של כ-350 קילומטרים במצב חיסכון או כ-200 קילומטרים במצב כוח מלא. עדיין לא טווח למסע משמעותי ואנו מניחים שיתקצר עוד יותר עם מטען מלא.
בפנים, הבולינג'ר מיועד בראש ובראשונה להיות ספרטני. מושבי עור שחורים, מד אנרגיה, שטיחי גומי. מעבר לכך בולינג'ר מוסיפה, דרך אגב, הערה חשובה: יש ידית. היא מפעילה נעילות דיפרנציאל קדימה ואחורה. עוד נקודה חשובה: אין שום אזכור לקיומו של LOW. אולי בגלל שאין בו צורך, עם כל המומנט שזמין כל כך נמוך. אך לפחות נושא בלימת המנוע נותר מבחינתנו פתוח. הבולינג'ר B1 זמין בארה"ב לרכישה החל מהשבוע במחיר התחלתי של כ-60 אלף דולרים. שיהיה להם בהצלחה.