יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0

רוני נאק

הרזולוציה של סוגי אופני ההרים נראית בלתי אפשרית. כמעט לכל סוג שביל, שיפוע וגודל גרגרי החצץ נדמה שיש קטגוריית אופניים משל עצמה. לכאן מגיעה ברגמונט ומציעה אופניים המשלבים את הגיאומטריה של אופני הקרוס קאנטרי שלה – דגם פאסטליין – יחד עם מתלים בעלי מהלך ארוך יותר, שלדת אלומיניום איתנה וקיט איבזור תכליתי. המטרה – כלי להרפתקאות שיהיה מסוגל לחטוף ולהמשיך לדווש.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

קונטרייל 7.0

גרסת 7.0 של הדגם הזה מסמנת את קו האמצע של רמות המחיר והאיבזור המוצע בארץ. מעליו יש גרסת קרבון עם אביזרי קצה החוצה את קו ה-20 אלף שקלים ותחתיו גרסת אלומיניום נוספת וזולה יותר. שלדת האלומיניום עשויה – לפי ברגמונט – מסגסוגת 6066 קלה במיוחד עם צינורות בעלי עובי דופן משתנה וחלקים מכורסמים (כמו למשל הדרופאאוטים שמאחור). ציר ההיגוי חרוטי, ציר גל ההנעה נכנס בפרס, יש ניתוב כבלים פנימי ומהלך מתלה של 120 מ"מ באמצעות מערכת המתלה המוכרת של היצרן.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

המתלים מגיעים מפוקס עם בולם כפול בוכנות מאחור (DPS) – שלושה מצבי שיכוך וכמובן קפיץ אוויר. בחזית תמצאו פוקס 32 מסדרת פרפורמנס עם מהלך של 120 מ"מ, 3 מצבי שיכוך, וציר 15. אם תהיתם – אין כאן צירי BOOST רחבים.

על ההנעה מופקד קיט מלא של שימאנו XT בתצורה של 2X11. עם קסטה אחורית של 11-42 שיניים ושתי פלטות קדמיות עם 26 ו-36 שיניים, מתקבלת משרעת הילוכים סופר-רחבה.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

מעצורים הידראוליים של מאגורה מספקים את הבלימה עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בכל גלגל. אפשר לכון את מרחק המנוף מהכידון ואף להחליף בין המנופים אם נפילה בשטח תשבור את החשוב מן השניים (איזה מהם? מסוגלים לנחש?).

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

האיבזור ההיקפי מגיע ממותג הבית BGM, כידון רחב 720 מ"מ, נאבות, סטם, מוט מושב כאשר חישוקי הגלגלים של סאן רינגל ועליהם צמיגי טיובלס של מאקסיז ברוחב 2.2.

המשקל מוכנים לרכיבה עומד על 14.5 ק"ג והמחיר 13,400 שקלים

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

רכיבה

יש חגורת ש"כ, יש מדי ש"כ. היי! יש אפילו פצצות ש"כ – ועכשיו גם אופניים ש"כ (שימוש כללי בנאדם).  האופניים הללו גדולים וזה מורגש – בסיס הגלגלים ארוך 1142 מ"מ ויהיה עליכם להיות בעלי מפשעה בגובה של 79 ס"מ כדי שתוכלו לעמוד מעל לצינור השלדה העליון מבלי שתכשיטי החתונה שלכם יימעכו עליה. המידות האלה יחד עם זווית היגוי שטוחה יחסית של 69 מעלות, ותמוכות שרשרת של 448 מ"מ (ארוכות) ואפילו ציר הנעה נמוך ב-33 מ"מ מצירי הגלגלים – כל זה יותר פלטפורמת דיווש יציבה מאד. פרד שבילים עקשן שמסוגל לחטוף ולהמשיך לדחוף. זריזות התמרון, דיוק היגוי, ושינויי כיוון מהירים אינם הצד החזק כאן – ונדרשת הרבה שפת גוף כדי להשחיל אותם במהירות בסינגלים מהירים של יער.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

מערכת ההילוכים עבדה ללא דופי – ואחרי ששוב התרגלתי להשתמש במעביר הילוכים קדמי (שכמעט עבר מהעולם) – גיליתי יחס העברה מתאים לכל שיפוע בו נתקלתי. סופר קצר לטיפוס וסחיבת המשקל במעלה ההר – וסופר מהיר וסופר ארוך למורדות או לקרוז בקצב מהיר על שביל פתוח.

 

בלמים ומתלים

גם הבלמים התגלו כתחליף חיובי למערכות המוכרות. פרק ההרצה היה אמנם מעט ארוך עד שהרפידות התיישבו טוב על הדיסקים – ואחרי זה הם סיפקו עוצמת בלימה חזקה מאד – יכולת מינון מדוייקת (חשוב מאד בדרדרת של הקיץ) ונטולי ציוצים בכלל. עדיין לא מדובר ברכיבה עם האיכויות של מעצורי XT אבל זו בחירה אשר תורמת את שלה כדי לנסות ולהפחית את מחיר האופניים.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

לגבי המתלים אני חם/קר. בעיקר האחורי. מצד אחד הוא מסנן ומבודד יפה שיבושים קטנים – אבל פעמים רבות מדי הוא "נטרק" בנחיתה מקפיצות. ולא משנה כמה התעסקתי עם לחץ האוויר – עד לרמה לא סבירה שלא לומר אובססיבית – לא הצלחתי להגיע עם הבולם הזה לאיזור המתוק שלו. מדובר בסופו של דבר בחלק מתקדם למדי (כפול בוכנות ועם ארבעה נתיבי נוזל משתנים בתוכו) שאמור לספק רייד מעולה. המזלג שבחזית היא נטול דאגות. הסט אפ המומלץ על ידי היצרן קלע בול לשימוש שעשינו ומאותו רגע כבר שכחתי ממנו.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

מה הייתי מחליף?

פריט יחיד שהיה משנה הרבה – מוט מושב הידראולי. המוט הקבוע מאד מגביל את הרוכב – ובהקשר של האופניים האלו – תוספת המחיר שווה בהחלט את ההתאמה הטובה יותר למשימה. ועוד משהו? צירי BOOST. גם אני הייתי סקפטי בתחילה אבל אחרי כמה אופניים הבנתי את יתרון הקשיחות והדיוק שמגיע עם זה – גם כאן זה יכול היה לחדד את ההתאמה.

מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר
מבחן אופניים ברגמונט קונטרייל 7.0. אופני 29 שיכוך מלא, חסונים ומצויידים לשימוש כללי. צילום: פז בר

סיכום

האופניים בהחלט שלא זולים. ורכבנו לאחרונה על אופני 29 פול קרבון שעולים כמו או פחות מאלו. קונטרייל 7.0 מציעים חבילה חסונה (מעט כבדה) ובעיקר מצוידת יפה ומסוגלת לשחק בקשיחות. מאלו שאוהבים להשתולל בבוץ ולהיזרק רטובים למחסן – והם יהיו שותפים טובים למסע הרפתקאות רב-יומי בו הם עלולים להיחבט וצריכים לסחוב משקלים.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × four =