רוני נאק
גם האיש שכבר יש לו הכל, כנראה שלא יספיק לשים ישבן במהדורה הסופר-אקסקלוסיבית הזו של סדנת השיפורים BRABUS. כמו בעולם של שעוני העילית, גם כאן מדובר במהדורה מוגבלת של 25 יחידות בלבד כאשר נקודת המוצא היא Mercedes-AMG G63 ומשם רק מגבירים – והרבה!
אם אתם בין המעטים שמכירים את שילוב המילים rocket עם ברבוס – בטח תבינו שמדובר כאן בגרסת קצה מטורפת שביצורה נפתחו כל הנצרות, שוחררו כל ההגבלות ואקסל התקציב נגרר בבוז לסל המיחזור. הפעם בראבוס מנסה לשלב לעשירי העולם בין ביצועים של מכונית מסלול לשימושיות של G-וואגן (או במילים אחרות לאתגר את הפיזיקה לרמה שבה גם סר אייזיק ניוטון עצמו היה מגרד בפדחתו. ברבוס לקחה את העמודים היקרים יותר של הקטלוג שלה ולחצה על ההדק.
חיצונית ה-G קלאס קיבל בודיקיט אירודינאמי חדש של ברבוס הכולל מסיטי רוח בחזית, כונס אוויר עצום למנוע, חיפויים שונים, שבכה קדמית וכן אפילו ספויילר קטן וגבוה מאחור ליישור מערבולות האוויר מאחור (שכולם יודעים, בעיקר ברנולי, שזה יוצר גרר שמאט אותך). חשוקי גלגלים אירודינאמיים בקוטר פסיכי של 24 אינץ' ועליהם צמיגים ברוחב 295 וחתך 30 בחזית ורוחב 355 מאחור וחתך של 25. כי אפשר. הפיניש הוא במראה קרבון התואם לחלקי הקרבון של המרכב.
המנוע הוא הלב של המפלצת הזו. מדובר ב-V8 בנפח מוגדל ל- 4.5ל' כפול מגדשים ועם נתונים של מכונית-על. 900 כ"ס ו-125 קג"מ. 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) ל-280 קמ"ש. כדי שגם הסנאים שעל העץ ידעו מה עובר בכביש, מצוידת הלבנה המעופפת הזו במערכת פליטה עם חתימת צליל ייחודית ושסתום פנימי המאפשר לנהג לשלוט בלחיצת כפתור בצליל המופק.
לא זאת אלא אף זאת. הקבינה היא שיר החלל לעבודת יד, עיבוד עור וטוב טעם בסגנון ראוותני שידבר לקבוצות מסוימות באוכלוסייה. בין ריפודי העור המעוינים שעל המושבים, ציפוי האלקנטרה על הדיפונים, משטחי קרבון נוספים וסילוק הספסל האחורי לטובת צמד מושבי קפטן כל אחד בפני עצמו – ראוי לישבנו של אוליגרך ולזה של בת זוגתו.
הברבוס שומר על חבילת הבידור והבטיחות MBUX המקורית, שהיא נהדרת גם ככה וזו מקבלת את התאמת הצבעים "ערכת נושא" התואמת לצבעי הפנים של המפלץ. עם פליטה של 330 גרם CO2 לכל קילומטרים הטילון הזה היה מקבל אצלנו דרגת זיהום 15. בעסוש.
אם פספסתם את ההזמנות לגהץ בזריזות את הסנטוריון שלכם, תוכלו להתנחם ב-G63 המשווק כאן אצלנו היישר מאולם הרצליה. המחיר מתחיל ב-1.76 מיליון שקלים.