רוני נאק
אחרי הלייטנינג מגיע ה-BYD? כנראה שכן. כבר ראינו בעבר "תמונות" ריגול של הטנדר הזה בהסוואה וגם כמה סירטונים – חלקם מביכים – של רכבי פיתוח בניסויי נהיגה. עתה נראה שענקית הרכב החשמלי מסין כבר הבשילה את הטנדר שלה לכדי מוצר המוכן לשיווק. חשוב לציין שעדיין אין הודעה רשמית של היצרן בעניין.
• לצפיה בוידאו של הטנדר החשמלי מ-BYD
מהצילומים קשה להבחין האם מדובר ברכב חשמלי מלא או שמא הוא פלאג-אין הייבריד שיחד הם מרכיבים בסין את קבוצת ה-NEV (רכבי אנרגיה חדשה) ו"נספרים" תחת קטגוריה אחת. פרטים טכניים לא ממש ידועים מעבר למובן מאליו שהטנדר החשמלי יהיה מצוידת בסוללות LFP בתצורת "בלייד" של BYD, יותר ממנוע חשמלי יחיד ואולי אפילו ארבע כמו במותג הפרמיום יאנגוואנג U8 המצויד גם בניתוב מומנט ומפיקים 1,200 כ"ס – טעינה מהירה עד 110 קו"ט, יכולת לספק כוח החוצה עד 6 קו"ט ומעבדי INVIDIA מהירים לקוקפיט הדיגיטלי. סביר להניח שנראה מפרט צנוע מזה בטנדר שאמור זול הרבה יותר מה-U8 המצויץ.
אגב, הטנדר החשמלי של BYD לא לבד בסין והוא מצטרף לראדר (עוד מותג מבית ג'ילי) RD6 שכבר נוסע, דונגפאנג ריץ' 6 שמאד מזכיר במראה היילקס – אבל הוא לא וחשמלי ואחרים.
מה יהיה המפרט הסופי, האם ישווק גם באירופה כחלק מתכנית ריבוי הדגמים וההשתלטות המהירה על המערב ומתי יגיע לישראל ובאיזה מחיר…עוד חזון למועד.