רוני נאק
תשתית הטעינה הציבורית ממשיכה להתייקר במהירות – בעיקר בעמדות DC שעלותן כבר נושקות ל-3.0 ל-1 קו"ט. עתה נוספה עלות חדשה למחיר הטעינה – דמי חיבור – אשר נגבים מלקוחות מזדמנים שלא רשומים כמנויים של רשת הטעינה הספציפית.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/01/IMG-20240131-WA0011.jpg)
• רכב חשמלי + עמדת טעינה והתקנה באלדן
אותם דמי חיבור כבר ניגבים על ידי רשתות EV EDGE בשיעור של כ-2.0 שקלים לחיבור ואילו היום הודיעה רשת ON (השת"פ של אפקון ו-דור אלון) על דמי חיבור "בסיסיים" של 5 שקלים.
דמי החיבור ניגבים בכל פעם שהתקע נכנס לשקע ללא קשר לכמות הטעינה – והם בנוסף לעלות החשמל הנטען.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/01/965a3e41-9dcb-40bb-9c30-5668c085c06b.jpg)
עלות קילוואט ברשת – בערך חצי שקל.
עלות קילוואט בעמדה – כמעט שלושה שקלים.
אחלה מרווח!
אולי אחלה מרווח אבל שימוש דמגוגי בעיגול אגורות. אולי תכתוב:
עלות קילוואט ברשת – כמעט שקל
עלות קילוואט בעמדה – בערך שני שקלים
מרווח סביר