יום שלישי , 18 מרץ 2025
CATL מציגה את השלב הבא בבטיחות של רכב חשמלי. צילום: CATL

CATL מציגה סוללה משוריינת


 

רוני נאק

סוללות הן הבטן הרכה של כל הרכבים החשמליים (אלא אם מדובר ברנגלר 4XE כי אז זה מושב לוהט – סיפור ארוך למועד אחר). כל פגיעה במארז עשויה ליצור קצר פנימי ומשם הדרך לאירוע קטסטרופי של דליקה היא עניין של שניות ספורות. אמנם, סטטיסטית רכבים חשמליים נוטים פחות לעלות באש מאשר רכבי בעירה פנימית. אבל…לדליקה של הסוללה יש השלכות חמורות הרבה יותר. זאת, מכיוון שהיא בוערת בטמפ' גבוהה הרבה יותר, הגזים הנפלטים הם דליקים מאד ורעילים מאד (מי הזמין מנת מיימן עם תיבול של קובלט?) ואי אפשר לכבות את האש עד שזו מכלה את כל החומר הזמין – מכיוון שהיא מייצרת לעצמה את החמצן מבפנים. 


 

עתה CATL – ענקית הסוללות לרכב חשמלי ולמעשה יצרנית הסוללות ל-EV הגדולה בעולם לפחות עד ש-BYD תעבור אותה, מציגה מארז סוללות שהיא מכנה BEDROCK CHASSIS – שהוא מבנה חזק שלא לומר משוריין אשר בדומה לבלוק של מנוע בעירה פנימית מיועד להיקרע ולהתנתק מן הרכב במקרה של תאונה. בנוסף, מערכת פנימית מנתקת את הזרם הגבוה ופורקת את האנרגיה השיורית שיש בסוללה בעת המפגש הקינטי. בכך המארז סופג חלק מאנרגיית התאונה ופורק את עצמו כדי להבטיח את הבטיחות של שורדי המפגש ושל כוחות החילוץ.

לאור השימוש הגובר של יצרני רכב רבים בתצורה של CTC בה הסוללה היא חלק בלתי נפרד מהשלדה (בהם BYD ו-טסלה), פיתוח של המארז של CATL ישמש כבסיס לפלטפורמות חדשות – עם איזורי ניתוק וספיגת אנרגיה חדשים. כך על פי ההודעה של החברה.

הרכב הראשון בו ישולב המארז המאובטח הזה – יהיה מפיתוח משותף של CATL ו-צ'אנגאן (העושה צעדים ראשונים בישראל עם רכבי DEEPAL) תחת מותג AVATR. 

 

Check Also

מבחן דרכים מקסוס eDeliver 5 פתרון חשמלי מעניין. צילוםף רוני נאק

מבחן דרכים מקסוס eDeliver 5

לצד המיניוואנים המפוארים, מקסוס מציעה גם כמה דגמי מסחריות חשמליות. האם וואן חשמלי יספק את החסכון ואת הצרכים המצופים ממנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *