שבת , 27 אפריל 2024
דור כל-חדש ומאד מעניין לשברולט טראקס - רכב הפנאי הקטן בהיצע של שברולט. צילום: GM

שברולט טראקס כל חדש


אבי רפאלוב

נראה שבשנים האחרונות חברת שברולט קבעה שברולט שני יעדים אסטרטגיים – המעבר לעידן החשמלי, ובלבול קהל הלקוחות. זה התחיל עם בלייזר EV ואקווינוקס EV שהם למעשה דגמים נפרדים לחלוטין מכלי הרכב עם השמות הזהים ומנוע בעירה פנימית בחרטום – וממשיך עכשיו עם הטראקס החדש, שיגיע לאולמות בתחילת 2023.

דור כל-חדש ומאד מעניין לשברולט טראקס – כאן גרסת ה-RS החביבה על הישראלים. צילום: GM

הטראקס הנוכחי הוא אחד הדגמים הוותיקים בהיצע של שברולט. הוא פותח בחטיבה הקוריאנית של שברולט, כרכב הפנאי הקטן ביותר של החברה. הא החל להימכר ב-2013, והיווה בסיס למוקה של אופל והאנקור של ביואיק, ושווק תחת שמות ומותגים נוספים ברחבי העולם. סליחה – משווק, לשון הווה, משום שהטראקס הקטן עדיין נמכר בצפון אמריקה, כמעט עשור אחרי שהוצג. נצח במונחי עולם הרכב.

דור כל-חדש ומאד מעניין לשברולט טראקס – קוקפיט דיגיטלי מלא ומערך סיוע ובטיחות אקטיבי נרחב. צילום: GM

• גלשנו על עננים עם שברולט טריילבלייזר

עכשיו הציגה שברולט את הדור הבא, וכמו שרמזנו בכותרת, הוא לא בדיוק מה שציפינו. למרות שהוא עדיין מוגדר כדגם הכניסה להיצע רכבי הפנאי של שברולט, הוא למעשה גדול יותר מהטריילבלייזר שנמצא מעליו בהיררכיה. למען האמת, בסיס הגלגלים שלו, באורך 270 ס"מ (כ-15 יותר משל הטראקס הנוכחי), ארוך משל כלים בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים כמו הקיה ספורטאז' וטויוטה ראב4. בסיס הגלגלים הארוך בא לידי ביטוי במרווח רגליים משופר במושב האחורי (7.5 ס"מ יותר מבדור הנוכחי) ותא מטען גדול יותר. הטראקס החדש גם רחב יותר ונמוך יותר מהקודם, מה שמעניק לו מראה שונה לחלוטין משל הדור הנוכחי, עם יציבה רחבה ודינמית יותר.

דור כל-חדש ומאד מעניין לשברולט טראקס – בסיס גלגלים ארוך למדי של 270 ס"מ. צילום: GM

תחום בו הוא ללא ספק שייך לקטגורית רכבי הפנאי הקטנים הוא חטיבת ההנעה: הטראקס יוצע, לפחות בהתחלה, רק עם חטיבת הנעה אחת. המנוע הוא אותו מנוע שמוצע בטריילבלייזר הבסיסי – 1.2 ל' מוגדש שמציע 137 כ"ס ו-22.4 קג"מ, אך תיבת ההילוכים שונה: זו תיבה אוטומטית-פלנטרית עם שישה הילוכים, לעומת ה-CVT או הפלנטרית תשעה הילוכים שקיימות בטריילבלייזר, וההנעה היא קדמית בלבד.

עיצוב הפנים מזכיר את זה של הכלים החשמליים שהוזכרו. תא הנוסעים מציע מסך מולטימדיה "8 ברמות האבזור הבסיסיות, ו-"11 בגבוהות יותר ולוח מחוונים דיגיטלי. יהיו, אגב, חמש רמות אבזור – כולל שתי גרסאות RS "ספורטיביות" עם חישוקים שונים וגדולים יותר ואלמנטים אדומים בעיצוב החיצוני, וגרסת אקטיב עם עיצוב מוטה שטח ואלמנטים צהובים.

דור כל-חדש ומאד מעניין לשברולט טראקס – דובר את שפת העיצוב הנאה של דור ה-SUV החדש משברולט. צילום: GM

בתחום האבזור יקבלו רוכשי הטראקס בקרת שיוט, פנסי לד עם עמעום אוטומטי, ביטול אקטיבי של רעשי המנוע וחיבור אלחוטי לאנדרואיד-אוטו וקארפליי. אבל בשביל לקבל בקרת אקלים, מפתח חכם, טעינה אלחוטית לטלפון, מושבים מחוממים או גג שמש, תצטרכו לבחור בגרסאות המאובזרות יותר. בתחום הבטיחות מוצעת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ומערכת שמירת נתיב בכל הגרסאות – אבל נראה שזהו זה.  

מחיר הטראקס יחל ב-21,500$, ותוכלו לקבל גם את הגרסה היקרה ביותר בעבור פחות מ-25,000$ – בהתאם למעמדו של הטראקס כדגם הכניסה לעולם רכבי הפנאי של שברולט. המכירות בארה"ב יחלו באביב 2023 – וכנראה שהוא יגיע גם אלינו זמן קצר אחר כך (אבל במחיר מעט יותר גבוה…).

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − five =