רוני נאק
בתוך בליל ה-GREEN WASH של נאומי תערוכת הרכב של פריז, בלטה העמדה הקיצונית של קרלוס טבארס, מנכ"ל סטלנטיס. מי שאינו מכיר, סטלנטיס הוא השם של התלכיד המחבר את קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS) עם קבוצת FCA (פיאט, קרייזלר, ג'יפ, אלפא רומיאו…). מדובר אם כן בשחקן חשוב בזירה העולמית האוחז בתיק מוצרים חשוב מאד בעיקר ללקוחות באירופה וצפון אמריקה.
המנכ"ל טבארס אמר שתיבחן המשך המעורבות של סטלנטיס בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, בשל ההפסדים הנגרמים ממפעלים (JV עם דונגפנג) וכי תעבור ליבוא של מכוניות מוכנות לסין ולא לייצר אותן בהפסד על קרקע סינית.
במקביל תאיץ סטלנטיס את יצור דגמיה החדשים והחשמליים, בשישה מפעלים בצרפת עצמה. גם רנו יצאה בהודעה דומה – שתיהן על רקע "עידוד" של ממשלת צרפת אשר תתמוך לא רק ביצרניות הרכב החשמלי מבית אלא גם בתמריצים לרוכשים של רכב חשמלי שעשויים להגיע לכדי 7,000 אירו לרכב.

• מבחן משווה טויוטה ראב-4 מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV
בנוסף, טבארס סיפק כותרת חשובה נוספת כשאמר שיש "לפתוח למשא ומתן" את החלטת האיחוד האירופאי לאסור על שיווק רכבי בעירה פנימית בשנת 2035. לדעתו יש לתת משקל רב יותר למכוניות היברידיות ובעיקר פלאג-אין כדי ליצור מעבר מתון ומדוד יותר להנעה 100% חשמלית בעתיד. לדבריו להחלטה השרירותית להוציא מחוץ לחוק רכבי בעירה פנימית יש השלכות חברתיות שהאיחוד לא יוכל להתמודד עימן. האילוץ לעבור למכוניות חשמליות, שהן יקרות הרבה יותר מרכבי בנזין ורכבים היברידיים, יגרום לכך שרבים לא יוכלו לרכוש מכונית. "לגזול משכבות הביניים את חופש התנועה, יצור משבר חברתי רציני ביותר".
כל זה על רקע משבר האנרגיה המסתמן באירופה משבר שכבר גרם לספקים רבים של תעשיית הרכב לפתוח מחדש את ההסכמים שלהם עם היצרניות. משבר האנרגיה יפגע לא רק בקצב היצור, אם בכלל יתאפשר, אלא יתבטא בסופו של דבר גם כעליית מחירים נוספת של המכוניות החדשות.