יום חמישי , 12 דצמבר 2024
סיטרואן C4 החדשה. רמת אבזור אחת - שלוש גרסאות הנעה: בנזין, דיזל וחשמל. צילום: רונן טופלברג

סיטרואן C4 החל ב-138,990 שקלים

רוני נאק

לובינסקי יבואנית סיטרואן מתחילה היום לשווק את הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית מסיטרואן ה-C4. עוד לפני כן נספר לכם כי היא מדווחת על  זינוק רב בביקוש לדגמים חשמליים והיברידיים בכל מותגי הרכב שהקבוצה מייבאת ארצה. היבואנית מציעה כרגע 12 דגמים מחושמלים. כאשר ההיצע יגדל ל-21 דגמים מחושמלים עד הרבעון הראשון של שנת 2022.

סיטרואן C4 החדשה. תנוחת הישיבה גבוהה יותר מפרייבט רגיל ויש גם תצוגה עילית מקורית. צילום: רונן טופלברג

הסיטרואן C4 החדשה מתמקמת במרווח הקטן שבין הפרטיות לקרוסאוברים במין מדף ביניים בו נמצאים כבר מתחרים משמעותיים למדי כמו קיה XCEED, מאזדה CX-30, טויוטה C-HR וגם סובארו XV שדי המציא את המתכון הזה.

 

חשוב לדעת

 תחת מטריית הפילוסופיה החדשה-ישנה של סיטרואן "Be different" שבעברית זה: תהיה ווירדי אבל בכיף. מוצג דור רביעי וכל חדש של המשפחתית הקומפקטית של היצרן. במפתיע היא לא משתמשת בפלטפורמת EMP2 של ה-308 ודגמים רבים נוספים אלא בפלטפורמת CMP הקטנה יותר שמשרתת דגמים נהדרים כמו פיג'ו 2008, אופל קרוסלנד וגם את ה-208 והקורסה החדשות.

סיטרואן C4 החדשה. קוקפיט דיגיטלי מלא עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד. מושבי נוחות כחלק מחבילת החוויה. צילום: רונן טופלברג

הפלטפורמה הגמישה מאפשרת לקבל בסיס גלגלים של 267 ס"מ ואורך כולל של 435 וחצי ס"מ. אבל יותר חשוב מהממדים, אוקיי אולי לא "יותר" אבל בהחלט חשוב – זו האפשרות להשתמש במנועי בנזין, דיזל או חשמל על מלא-מלא. וזו לבדה סיבה למסיבה מעצם היכולת של הלקוח לבחור איזו מערכת הנעה הכי מתאימה לו מבלי להתפשר על הפלטפורמה, האבזור וכמובן (במקרה של ה-C4) נוחות עילאית שעליה מצהיר היצרן ומחזק את המסר עם סרטון של GSA פאלאס מדהימה.

עיצובית, עיניכם הרואות, מדובר במכונית שבעיניי היא נאה מאד. בעלת זהות סיטרואנית ברורה עם המראה המותגי העדכני אבל גם רמזים לדגמי עבר ולדגמים גדולים יותר, בעיקר באיזור הישבן בנקודה בה המתניים פוגשים את הלחיים. בנוסף חתימת תאורה חדשה ופנים חדש דיגיטלי מלא עם מסך 10 אינץ. פלוס ממשקי קארפליי ואנדרואיד משפרי חווית נסיעה.

סיטרואן C4 החדשה. יותר גבוה מפרייבט, נמוך יותר מג'יפון. צילום: רונן טופלברג

המחירים

בנזין 138,990 שקלים

דיזל 146,990 שקלים

חשמלית 164,990 שקלים

סיטרואן C4 החדשה. תא מטען בנפח 380 ליטרים וכבל מוד 2 מקורי כחלק מהעסקה. צילום: רונן טופלברג

על הכוח

שלוש יחידות הנעה כאמור:

  • טורבו דיזל בנפח 1.5ל' עם 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.
  • טורבו בנזין בנפח 1.2ל' המפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.
  • חשמלי עם מנוע יחיד בעל תפוקה של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ ללא תיבת הילוכים כי לא צריך. עוד בתחום החשמל מצוידת הסיטרואן C4 החשמלית בסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 50 קוט"ש שנותנת טווח מירבי של עד 351 ק"מ (WLTP). מטען ON BOARD שברכב מאפשר טעינה תלת פאזית של 11 אמפר ויש גם יכולת טעינה מהירה DC של עד 100 קו"ט לבליץ מהיר כדי להוסיף 100 קילומטרים לטווח בדקות בודדות.

האחריות על הרכב היא כרגיל בסיטרואן 5 שנים או 120,000 כאשר מערכת ההנעה החשמלית מקבלת 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ

רמת אבזור אחת ואחידה, Shine, בכל גרסאות ההנעה עם חבילת סיוע ובטיחות אקטיבי רמה 7

עיקר האספקה בשנה הבאה

100 הרוכשים הראשונים יקבלו טבלט ש"יושב" מול הנוסע הקדמי בתושבת מקורית מיוחדת, עמדת טעינה והתקנה בסיסית וגם כבל מוד 3.

Check Also

יונדאי איוניק 5N בהופעת בכורה בגראן טוריסמו

הגבולות בין המציאות לווירטואלי מטשטשים עם התוספת של יונדאי איוניק 5N לארסנל המכוניות של משחק הנהיגה גראו טוריסמו. יונדאי מגיעה כך לקהל צעיר ונהגים לעתיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *