יום ראשון , 28 אפריל 2024
מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. רכה ומענגת או חדה ומפנקת. תאורת LED מאטריקס חכמה. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים DS4

רוני נאק

בא לי הפעם להתחיל בסיכום. מכיוון שמבחינתי מדובר כאן בעסק ברור לגמרי. זה מסקנתי לאחר שלושה ימים אינטנסיביים עם ה-DS4 בגרסת CROSS שבהם נהגתי כמה מאות קילומטרים טובים בעיר, בהסעות לביס, סידורי מכולת וגם נסיעה ארוכה אחת לצפון הגולן כדי למצות את הנושא הדינאמי, נוחות לטווח ארוך וכמובן צריכת דלק והתנהגות כביש בקטעים המעטים שעוד ניתן לתת בהם דרור. חשוב להבין את ההקשר של ה-DS הזו (מותג הפרמיום של PSA) שנוצרה לתת פייט מול הדגמים הקומפקטיים של מותגי הפרמיום מדויטשלנד. לאמור: אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ו-מרצדס A. לא רק הפרטיות אלא על ה-DS4 להתמודד עם גרורות ה-SUV של הדגמים האלה: Q3, X1 ו-GLA. בנקודה שבה התקע פוגש את השקע – ה-DS4 החדשה עולה על הגרמניות בכל פרמטר והיא אפילו מיוצרת בגרמניה (מה שהאחרות….לא תמיד למרבה המבוכה).

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. לא פשוט היום ליצור מראה ייחודי, מזוהה שההמונים לא יטעו כי מדובר באיזה מותג סיני נחות. צילום: רוני נאק

במבט על DS4

מדובר אם כן בדור השני של הדגם לאחר שהראשון לא עשה אימפקט משמעותי בשוק האירופאי. ה-DS4 הנוכחי, הוצג גלובלית בתחילת השנה שעברה ושיווקו בישראל החל רק לפני כמה חודשים. הגישה שהוא מציג שונה מהמקובל ובמקום לתת משערת דגמים בממדים שונים ורמות מחיר שונות האסטרטגיה היא לתת משרעת רחבה של חבילות אבזור שונות על פני מנעד מחירים גדול למדי. כך שתקבלו גרסה ספורטיבית, גרסה מהודרת או גרסת קרוסאובר – כל אחד עם חבילת אבזור שונה ונראות וכמובן מחיר שונה. משהו שמישהו המחפש פרימיום קומפטי או ג'יפון פרימיום קומפקטי עשוי לרצות.

טווח המחירים בישראל הוא בין 249 אלפי שקלים ל-279 אלפי שקלים לרכב המבחן. בנוסף, יש גם אפשרות להוסיף ריפודי עור שונים וצבע מטאלי.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. לא חזק מדי, לא חלש בכלל. יחידת פלאג-אין עם תפוקה כמו של V6 אטמו'. צילום: רוני נאק

הבסיס המכאני הוא פלטפורמת EMP-2 המצויינת של PSA עם שתי גרסאות הנעה: טורבו בנזין 1.6ל' המפיק 225 ו-30.6 קג"מ או גרסת פלאג-אין הייבריד עם הספק זהה של 225 ומומנט עדיף של 36.7 קג"מ. המערכת ההיברידית מוזנת מסוללת ליתיום עם קיבולת של 12.4 קוט"ש ונותנת טווח חשמלי WLTP של עד 56 ק"מ. נתוני הביצועים הרשמיים של רכב המבחן (פלאג-אין עם חבילת CROSS) עומדים על 7.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 233 קמ"ש.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. קבינה סופר איכותית, אולטרה טכנולוגית ועם מושבי עיסוי נפלאים. צילום: רוני נאק

אם אני צריך להיכנס לפרטים של אבזור הפנים והניואנסים של הפעלת כל הפיצ'רים ב-DS4 זה כנראה יפיל את השרתים של האתר וישלח את אנשי ה-IT שלי לחפש מטפים לכיבוי הדליקה שתפרוץ. אסכם ואומר שהתדריך שקבלתי וההסברים המפורטים של כל פיצ'ר היו לא רק מדוייקים וקפדניים אלא דלי עצום של מידע – כמו לנסות לשתות מים מצינור כיבוי. בשורה התחתונה יש המון פיצ'רים, בדומה למערכת מחשב מודרנית כל נהג (מעתה אימרו "יוזר"?) יכול להקים לעצמו פרופיל ייחודי עם העדפות שונות. הנהג מזוהה דרך ההתממשקות עם הטלפון שלו ברגע הכניסה לרכב וזה מיד מגדיר את האווירה בקבינה (אור וטמפ'), ערוצי שמע מועדפים ועוד. התפעול של כל העסק נעשה דרך מסך מגע ראשי, עוד מסך משני ליד ה"אין ידית הילוכים" המספק קיצורי דרך ואפשרות לכתוב ידנית אותיות וכמובן גם דרך פיקוד קולי שלא חייבים לדבר אליו במבטא צרפתי או כמו מיניון בארמון בקינגהם.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. גם מאחור הלוקס ממשיך. יש פתחי מיזוג ושקעי כוח. מרווח רגליים – פחות. צילום: רונן טופלברג

עכשיו מגיעים לדברים החשובים שעושים את הקבינה. אלו מעל ומעבר לכל מה שציפיתם לו. מושבי עור נאפה מחוממים ומאוורים ועם עיסוי בעיצוב הייחודי של DS הנוגע בעולמות הלקצ'רי הצרפתיים, דיפוני דלתות בעיצוב מקורי ועור, משטחי עץ אמיתי בגימור מאט, גלגל הגה שמנמן עם תפרים יחודיים בגוון קונטרסטי. אפילו לפתחי המיזוג יש קונץ נאה ומנצלים אפקט קואנדה כדי לזוז מעט אך להזיז הרבה את כיוון זרימת האוויר. אפשרויות קינפוג לוח המחוונים, והתצוגה העילית הם בהקשר הזה בלתי מוגבלות. בתפריט ההגדרות פשוט לגרור לתיבה הנכונה את הווידג'טים שתרצו שם כאשר תצוגת המידע העיקרית היא התצוגה העילית הנהדרת.

• מבחן דרכים DS3 קרוסבק

בסעיף הקיטורים נספר על מושב אחורי מעט צפוף לרגליים של נוסע בוגר ותא מטען עם קיבולת מופחתת של 390 ל' המאבד חלל בשל סוללת ההנעה. גם מיכל הדלק בגרסה ההיברידית בעל קיבולת של 40 ליטרים מול ה-50 ל' של הטורבו.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. יודעת להיות חדה ומתגמלת היכן שניתן לתת דרור. צילום: רונן טופלברג

נהיגה ב-DS4

בעיניי ל-DS4 שני פנים, אפילו שיש לה ארבעה מצבי נהיגה. היא יכולה להיות רכה וענוגה כמו מאהבת צרפתיה בחדר ורוד עם קישוטי מלאכים שמנמנים או חדה ומהודקת כמו דומינאטריקס עוטת לייטקס ועם שוט בידה במרתף אפל. השליטה בידכם (אני מקווה). את הצד הרך והמפנק תפגשו בעיר בסידורים ובכל נסיעה בינעירונית רגועה. שם ל-DS4 יש רכות מפנקת, NHV מצויין ומספיק כוח כדי לגרום לדרך לזרום תחת הגלגלים בתחושה חסרת מאמץ וקלילה. כבר ציינו בעבר, בהקשר של PSA, את הסגולות המעולות של תיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית על 8 הילוכיה (אייסין בייבי!) וגם במופע הזה יש לתיבה ערך מוסף רב בין אם בחווית הנסיעה או בתרומתה לצריכת דלק טובה.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. נעימה מאד בשיוט מהיר ליעד רחוק. צילום: רונן טופלברג

הדומינאטריקס תניף את השוט אם תעזו לדגדג את המתג הקטן שם למטה. במפרט מצויין שמדובר ב"בורר מצבי נהיגה" אבל לתחושתי זה משהו אחר לגמרי. מאחרי ההגה ההרגשה היא שהכל מתכווץ ומתהדק. המתלים מתקשחים, תיבת ההילוכים משנה את נקודות החלפת ההילוכים, ההגה הופך לכבד יותר והמנוע נהיה עצבן ועוצמתי. כדי לרצות את הדומינה כדאי מאד לכוון את החרטום המעוצב לכיבש מפותל ועם הפרשי גובה נאים מהתחתית לראשו. ההנאה מובטחת, בסגנון המזכיר את מכוניות הנהיגה (הנעה קדמית) הטובות יותר שיצאו מ-PSA. בהחלט חוויה שחשבנו כי תישמר רק למרתפים העמוקים ביותר לא בעידן הטיקטוק.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. עצרנו לקפה ומאפה. לא ניתן ככה בטעינה – שיהיה. צילום: רוני נאק

על החשמל

DS4 משווקת כאמור גם כפלאג אין הייבריד. זה אומר שתוכלו לטעון אותה משקע חשמל (ביתי או ציבורי) ולהינות מנסיעה 100% חשמלית. בפועל בנסיעה שלנו החשמל הספיק לכ-49 ק"מ (מול 56 רשמיים). זו דלתא סבירה מה גם שלא מאד השתדלנו לחסוך אלא לנהוג כרגיל (כמו בפורסטר הקלאסי שלי). המצב החשמלי מאפשר נסיעה שקטה וללא פליטות ביציאה או בכניסה לעיר ואפשר גם לשמור על רמת הטעינה להזמנות אחרת. אם זה מסתדר עם תכנון הנסיעה. אחרי שטעינת הסוללה הגדולה ממוצה, ה-DS4 ממשיכה להתנהל כרכב היברידי רגיל. כל כוח המנוע החשמלי עדיין יהיה זמין לכם כשתגיע דרישת הכוח, ההנעה החשמלית המלאה – לא. בתנאים האלה הציבה ה-DS4 צריכת דלק ממוצעת של 15.5 ק"מ/ל'. טוב בהחלט בהתחשב בתפוקה, בביצועים ובקצב הנסיעה שהיה והעדר הפקקים בשעות המוזרות של הנסיעה.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. מוציאה את האמן שבי. צילום: רוני נאק

מה בסוף?

אם הגעתם לכאן את המסקנות כבר קראתם. אם אתם רוצים את זה בצורה עוד יותר חדה, בבקשה: ה-DS4 מייתרת בכל מימד את שלב ה"שופניג" במותגי גרמניה.

מבחן דרכים DS4 קרוס פלאג-אין. אורוואה שושנה. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + three =