יום ראשון , 17 נובמבר 2019
ראשי » חדשות » קבוצת פיג'ו ופיאט/קרייזלר בדרך למיזוג
האם הפעם זה יקרה? פיאט קרייזלר בשיחות להתמזג עם קבוצת פיג'ו. צילום: FCA
האם הפעם זה יקרה? פיאט קרייזלר בשיחות להתמזג עם קבוצת פיג'ו. צילום: FCA

קבוצת פיג'ו ופיאט/קרייזלר בדרך למיזוג

רוני נאק

דיווחים מה-וול סטריט ג'ורנאל מספרים קיומן של שיחות מיזוג בין PSA ל-FCA. על פי אותם דיווחים נמסר כי מיזוג של השניים יצור ענקית גלובאלית בעסקה שתיצור יישות המוערכת בכ-50 מיליארד דולרים. בתכנית היא "מיזוג בין שווים" כאחד התרחישים האפשריים עם קארלוס טבארס – מנכ"ל PSA שיהיה בתפקיד מנכ"ל היישות החדשה ונשיא FCA ג'ון אלקן יהיה בתפקיד הנשיא של אותה יישות.

פיג'ו 208 החדשה. הלחם והחמאה של PSA בשנים הקרובות. צילום: פיג'ו
פיג'ו 208 החדשה. הלחם והחמאה של PSA בשנים הקרובות. צילום: פיג'ו

בהתחשב בזה שהגיעו דיווחים דומים ממקורות כמו בלומברג ו-רויטרס אשר מצטטים מקורות משלהם בנושא – ומספרים על ישיבות דירקטוריון חריגות שכונסו כדי לדון במיזוג – אפשר להסיק שאולי הפעם הסיכוי של FCA למצוא פרטר יהיה מוצלח יותר מהניסיון שהיה עם רנו-ניסאן וכשל. גם פניה שעשתה PSA (פיג'ו) לפיאט קרייזלר במרץ 2109 נדחה. הגישה של מיזוג יצרניות הרכב אינה חדשה, וכבר ב-2015 דבר על זה יו"ר FCA המנוח מרקיונה כי זה הכיוון שאליו ירצה להוביל את הקבוצה שלו. מרקיונה אף הרחיק לכת והציע מיזוג ליריבתה מבית של קרייזלר – GM – אלא שזו דחתה את ההצעה. בהמשך הציעה כאמור FCA להתמזג עם רנו-ניסאן בעסקה של 35 מיליארד דולרים ואחרי שכבר היו די קרובים להסכמות התערבה ממשלת צרפת (בעלת אחזקות ברנו) וועדי העובדים אשר חששו מ"התייעלות" ופיטורים והפילו את העסקה. עתה נראה ש-PSA אשר עושה חיל בשנים האחרונות גם בזכות מהלך עסקי מבריק עם רכישת אופל מ-GM. מהלך אשר הצליח מעבר למצופה והכניס מיליארדי דולרים לקופה של PSA.

אופל גרנדלנד היברידי ואופל קורסה חשמלית. מהלך מבריק של PSA הציל את אופל הכושלת והכניס ממון רב ליצרנית. צילום: פיג'ו
אופל הדור הבא: פנאי שטח גרנדלנד היברידי ואופל קורסה חשמלית. מהלך מבריק של PSA הציל את אופל הכושלת והכניס ממון רב ליצרנית. צילום: פיג'ו

מיזוג אפשרי בין PSA ל-FCA יצור ישות עם נפח יצור של כ-9 מיליון מכוניות בשנה. ויתן לה את האפשרות להתמודד מול הענקיות של התעשיה: VW, טויוטה ו-רנו/ניסאן. המהלך יכול גם להכין את הקרקע לקראת החזרה המתוכננת של פיג'ו לשוק האמריקאי ב-2023 כשבאמתחתה תשתית של סוכנים ומפיצים כבר מוכנה של קרייזלר. ואז יש את הצלע הסינית. דונגפנג אשר בשנת 2014 השקיעה כ-900 מיליון דולר ב-PSA שעמדה על סף פשיטת רגל ועתה היא מחזיקת מניות שוות ערך לצד ממשלת צרפת (שגם היא הזרימה סכום דומה כדי להציל את PSA באותה שנה) ומשפחת פיג'ו המייסדת של החברה. יהיה בהחלט מעניין.

צפו גם בזה

שברולט אקווינוקס פותחת

שברולט אקווינוקס בטוח יותר

שברולט אקווינוקס 2020 מגיע אלינו עם יותר אבזור נוחות וחשוב יותר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות - המחיר ללא שינוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − 13 =