יום שישי , 26 אפריל 2024
איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים איסוזו דימקס special edition

רוני נאק

אין הרבה תנועות או שינויים בסגמנט הטנדרים. ואני בקלות יכול לעשות "קופי פייסט" על כל פתיח רלוונטי מהשנים האחרונות וב-90% סבירות הוא יהיה נכון גם עתה. אבל אני לא עצל ולכן במיוחד עבורכם אכתוב פתיח חדש. ואנסה שלא לחזור על דברים שכבר נאמרו.

איסודו דימקס הוא ה"מאלכ" של סגמנט הטנדרים. זהו. כמו בשנים הקודמות הוא המוצר הדומיננטי בקבוצת רכב שבה כולם רוצים טויוטה היילקס אבל קונים איסוזו דימקס. ולמרות שלא עבר שינויים מהותיים מאז הוצג הדור הנוכחי בשנת 2017 – השליטה בשוק ממשיכה עם 1336 יחידות שרושיינו מתחילת השנה ועד לסוף ספטמבר (מול 912 היילקס ו-547 מיצובישי טרייטון) לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס ספיישל אדישן בגוון לבן קרם וחישוקי גלגל אפורים. סה"כ נראה טוב. צילום: רוני נאק

מה הספיישלים שלכם היום?

הגרסה שקבלנו למבחן היא המהודרת ביותר. עבורה תשלמו 253 אלף שקלים + מע"מ והיא תתן לכם יותר לוק ואופי לפלטפורמה המוכרת. וזה מתחיל ממנוע טורבו-דיזל 1.9ל' עם תפוקה של 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ. כל הטוב הזה מגיע בטווח שבין 2000 ל-3600 סל"ד שזה על הצד הגבוה למנועי דיזל והכרחי בזכות הנפח הקטן. את הכוח מורידה תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסי העברה ותשמחו להיזכר שיש גם טרנספר (תיבת העברה) עם LOW ואפשרות להנעה אחורית או כפולה. אין מנוף מכאני קטן כבר מזמן את מקומו תפס בורר חשמלי.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס ספיישל אדישן עם ריפודי מושבים מהודרים, נגיעות של עור ומולטימדיה אנדרואיד מצויינת. צילום: רוני נאק

אבל הקונץ של הגרסה הזו הוא חבילת האיבזור. זו כוללת ריפודי בד איכותיים יותר, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' מקומית – וכפי שגיליתי אחת הטובות שיש בשוק – חישוקי גלגלים 18 אינץ' אפורים, צמיגי TOYO מצויינים, מיגוני גחון וצד, מסילות גג אבל גם קשת לארגז המטען, אמבטיה, מצלמת חניה, ועוד פינוקים רבים שאת כולם תוכלו להוריד מכאן.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס ספיישל אדישן. איבזור חיצוני רב של טל והדס וכן אמבטיה מעופר ואילן. צילום: רוני נאק

תשמחו לדעת שאיסוזו דימקס מורשה לגרור עד 3500 ק"ג והוא נהנה מזוויות מרכב טובות ושימושיות גם לעבודת שטח כדת וכדין. 30 מעלות לזווית הגישה ועד 29 מעלות לזווית הנטישה אם ננטשו את הפגוש האחורי (22.7 מעלות עם פגוש). מערכות בטיחות אקטיביות עוד אין בדגם הזה – ותאלצו להסתפק במובילאיי התראתי.

לשטח – כמעט

המשימה המקורית של הדימקס "שלנו" הייתה להגיע ולחקור איזו נקודת קמפינג חדשה שמצאתי באחת הרכיבות האחרונות שלי בגולן. אלא שמזג האוויר ההפכפך לא פחות ממצבי הרוח של הילדודס די שיבש את התוכנית הזה. במקומה מצאתי עצמי נוסע עם הדימקס כאילו היה רכב משפחתי לכל דבר.

וגם במשימה הזו הוא היה נעים למדי. נכון. הנסיעה יותר קופצנית מפרייבט או ג'יפון – אבל כל הטנדרים המקבילים הם כאלה. בחזית מתלים נפרדים וקפיצי סליל נותנים רכות טובה ומגהצים כביש שבור ושיבושים. המתלה האחורי שמעדיף בכלל לסחוב דברים – עד 1080 ק"ג עפ"י המפרט – יהיה קופצני ללא מטען.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס בקרת משיכה אלקטרונית כמו גם LOW וזויות מרכב שימושיות לשטח. הצמיגי TOYO מצויינים. צילום: רוני נאק

בהקשר הזה מצאתי את איסוזו דימקס מהיר למדי על הכביש הפתוח. עם 6 הילוכים הוא יודע לשייט במהירות של כביש 6 ללא בעיה ובסל"ד נמוך וחסכוני. בידוד הרעשים והרוח יותר מסביר. בסיס המושבים שבחזית היה מעט שטוח לטעמי אבל למעט זאת  חווית הנסיעה נעימה יותר משזכרתי. לא מעט גם בזכות המולטימדיה הבהירה והזריזה – שכמובן בעברית מלאה וכוללת שלל אפליקציות שימושיות.

בתוך העיר המידות השפויות של הדימקס – ביחס לטנדר פול סייז אמריקאי – מאפשרות חיים נורמליים. למעט ממד האורך – הרוחב (186 ס"מ) והגובה (179 ס"מ) מאפשרים למצא חניה בעיר ולצלול לחניונים תת קרקעיים ללא בעיה – ותודה למצלמת החניה על שירותיה בעניינים האלה.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס דווקא נראה לא רע בכלל. צילום: רוני נאק

4X4X2

משימת השטח של הדימקס הייתה להביא אותי לראש אחד הסינגלים הרכיבים יותר בארץ – אי שם בערבות בן שמן. בתוך הקהילה של רוכבי האופניים אין רכב קול ושימושי יותר מטנדר דאבל קבינה 4X4. כזה שיכול לא רק להגיע לשטח אלא להיכנס לתוכו כדי לחלץ רוכב תקול או – וזה לרוב הייעוד הנפוץ יותר – לעשות "הקפצות" של הרוכבים לצד הגבוה של השביל כדי שיוכלו לעשות "ראנים" במורד מבלי לאמץ את הרגליים המעודנות שלהם בעליות – וחלילה להתעייף.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס ספיישל אדישן. אמבטיה לארגז העמוק היא פריט חובה כדי להגן על הפח ועל המטען. צילום: רוני נאק

המשקלים המעורבים בסוג כזה של פעילות זניחים ביחס ליכולת של דימקס לשאת מעל של מטען. ועם מרווח גחון של 23 ס"מ והנעה כפולה השבילים המסולעים בהם עברנו – עמוסים לעייפה או ריקים – באמת שלא היו פונקציה. הנתון המעניין הוא צריכת הדלק הממוצעת: 12 קילומטרים לליטר. מרשים מאד. וכאן באמת שהקונספט של מנוע טורבו קטן-נפח + תיבת הילוכים מתקדמת עם יחסי העברה רבים = חסכון בדלק וכן גם פחות זיהום אוויר.

ממה פחות השתגענו? וו הגרירה נמוך מאד ומגביל בשטח. מי שלא צריך אותו וכן נוסע בשטח כדאי שיתקין וו נשלף. ריסון המתלים בחזית רך מאד. האופציה של ערכת מתלים הכוללת גם 2 אינץ' הגבהה מפתה מאד – ותישאר למתקין חיצוני לאחר הקניה. וגם מעט השהיית טורבו – שבנסיעה הקודמת פחות הטרידה – ואילו עתה הייתה לי נוכחת יותר. מתרגלים.

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
איסוזו דימקס ספיישל אדישן יביא את הכבודה לשטח ועוד. צילום: רוני נאק

סיכום

לצד סגולותיו של איסוזו דימקס כרכב עבודה – גילינו בנסיעת המבחן הזו את הצד המשפחתי והספורטיבי יותר שלו. צריכת דלק טובה, יכולת לגמוע קילומטרים במהירות ונוחות כמו גם נכונות להיכנס לשטח – ועמידות לצאת ממנו ללא פגע. הופכים את איסוזו דימקס לכלי רב-משימתי לעבודה כמו למשפחה. חבילת הספיישל אדישן מוסיפה סטייל ואופי שזה תמיד דבר נחמד שיש ממנו עוד.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + 13 =