רוני נאק
רכב הפנאי הגדול ביותר של פורד המשווק בישראל, אקספלורר, עבר עדכון ומגיע לאולמות התצוגה של דלק מוטורס. הבשורה היא מראה חיצוני ופנימי מעודכנים ורמת אבזור גבוהה יותר – PLATINUM – המחליפה את הלימיטד היוצא, כחבילת האבזור היחידה לצד ה-ST הספורטיבי.
יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי: טורבו בנזין 2.3ל' עם תפוקה של 300 כ"ס ו-42.3 קג"מ (הנעה אחורית בלבד או כפולה דרך תיבת הילוכים עם 10 הילוכים) או 3.0ל' כפול-מגדשים המפיק 400 כ"ס ו-57 קג"מ של גרסת ST.

פורד שמרה על קוד העיצוב המזוהה של האקספלורר בו קורות A ו-D של השמשות מושחרות, יחד עם מראות הצד, בעוד קורה C הרחבה מקבלת את צבע המרכב. לכך מצטרפים פנסי LED בחזית הזוכים לעיצוב חדש – אדפטיביים כמובן – שבכה קדמית בעיצוב מעודכן בתפקיד ראשי לחיזוק אפקט ההגעה של הדגם.
בנוסף, נמצא עיצוב חדש לחישוקי הסגסוגת (בקוטר 20 אינץ'), מראות צד שחורות, גריל קדמי בגימור כרום, ספוילר בצבע המרכב, מסילות גג כסופות וידיות דלת בצבע המרכב.

סביבת הנהג עוצבה מחדש תוך שיפור השימושיות, הגדלת המרחב הפנימי ויצירה של אווירה יוקרתית. במרכז הקונסולה המרכזית קיים בורר החוגה האופייני לדגם, באמצעותו מתאפשרת השליטה על תיבת ההילוכים. לוח המחוונים החדש כולל כעת מסך "12.3 המציג לנהג את כל המידע לו הוא זקוק בצורה ברורה וחדשנית.
את צג המגע המרכזי במידה של "8 החליף מסך אופקי בגודל של "13.2, מסך מרשים אשר נותן תמונה בהירה למערך המצלמות ההיקפי 360 ולמצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים. משטח טעינה אלחוטי (פעיל רק עם מכשירים תואמים) שינה מיקום ותורם לעיצוב הרמוני יותר ומשחרר את הקוקפיט מחיווט מסורבל.

האקספלורר ישווק בישראל בגרסת אבזור אחת: PLATINUM. גרסה זו מגיעה לראשונה לישראל וכוללת אבזור עשיר מבעבר (LIMITED), היא כוללת בין השאר גם מערכת שמע יוקרתית מבית B&O שתוכננה מחדש וכוללת Sound-bar בחלקו הקדמי של הרכב ובסה"כ 14 רמקולים והגברת סאונד צלולה משובחת. חלון השמש הפנורמי הנפתח, בתכנון של יחידה אחת גדולה, מכסה את מרבית שטח התקרה – ללא שינוי.
פורד אקספלורר הוא רכב עם שבעה מושבים ומנצל היטב את בסיס גלגלים של 302 ס"מ. בקרת אקלים תלת-אזורית נשלטת גם משורת המושבים השנייה וכוללת פתחי אוויר לכל אחד מהנוסעים. בנוסף – קיימים וילונות צד נגללים לפרטיות והצללה המצטרפים לשמשות הכהות.
גם כעת, יוצע ה-אקספלורר בישראל בתצורת שישה מושבים (בדגם PLATINUM RWD בלבד) עם סידור של "מושבי קפטן" מפנקים בשורה האמצעית. שורת המושבים השלישית מתקפלת חשמלית ויוצרת משטח טעינה ישר. כל המושבים נהנים מריפודי עור רכים בגוון כהה Mojave Dusk.
קיפול חשמלי של שורת המושבים השלישית משחרר תא מטען מאסיבי בנפח של 1,302 ל' (401 ל' כששורת המושבים השלישית ניצבת). הגישה לתא המטען נעשית מדלת אחורית עם פתיחה חשמלית, אם באמצעות הפקד על הדלת עצמה, מפנים הרכב, מכפתור על גבי המפתח או באמצעות העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי. אגב, גם יכולת הגרירה שופרה ל-עד 2,268 ק"ג עם (שיפור של 907 ק"ג), והוא מצויד במערכת בקרת יציבות לנגרר וגם במערכת לייצוב במשבי רוח מן הצד.
שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית שומרת על פורד אקספלורר על הכביש. Co-Pilot 360 Assist 2.0 זה כינוי ארוך המאגד בתוכו תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב, סיוע להתחמקות בחירום וכמובן גם 8 כריות אוויר ובקרת משיכה ויציבות.
המחירים:
Ford Explorer 2.3L RWD PLATINUM
מחיר: 354,900 ש"ח
Ford Explorer 2.3L AWD PLATINUM
מחיר: 379,900 ₪
Ford Explorer ST
מחיר: 419,900 ₪