רוני נאק
ממש לאחרונה סובארו יפן הודיעה על תחילת השיווק של הקרוסטרק ההיברידי כבר בחודש הבא. עם מערכת ההנעה ההיברידית החדשה והמסקרנת (ועתירת הקג"מים) שגם תמצא את דרכה לפורסטר החדש.
בינתיים סובארו ארה"ב, מודיעה את ההודעה הבאה: "באמצע 2025, הפורסטר הוורסטילי ורב היכולת יגיע לקבוע רמה חדשה של יעילות דלק וטכנולוגיה עם רכב השטח ההיברידי של סובארו פורסטר 2025. השילוב של יכולת בכל מזג אוויר של ההנעה לכל הגלגלים האגדית של סובארו ועם מערכת הנעה היברידית, ה-Forester Hybrid מספק ערך בחבילה קשוחה, ויכולת להגיע לכל מקום. תהנו מכל תכונות ההרפתקנות שנהגים אוהבים בפורסטר, עם עוד יותר יעילות ופליטות נמוכות יותר ב-Forester Hybrid 2025 החדש לגמרי".
• כשלסובארו פורסטר עוד היה טורבו
אז מתי נחזה אנחנו בפלא הסימטרי הזה? למרבה הפליאה לא נצטרך לחכות זמן רב. בעוד יומיים, ה-21 לנובמבר, תפתח תערוכת הרכב של לוס אנג'לס ואז צפוי להתקיים תדרוך העיתונאים של סובארו בוא ייחשפו הפרטים המלאים של הפורסטר ההיברידי.
להערכתנו מדובר באותו מערכת הנעה שקיימת בקרוסטרק היפני. כלומר, מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5ל' המפיק 160 כ"ס ועוד מנוע חשמלי עם 119 כ"ס. ההנעה כפולה קבועה וסימטרית, כאשר הכוח לכל הגלגלים יכול להגיע ממנוע הבנזין, מהמנוע החשמלי או משניהם גם יחד.
הדור השישי של סובארו פורסטר כבר משווק בישראל על ידי סמלת היבואנית. בהיצע הישראלי יש יחידת הנעה יחידה, 2.5ל' המפיק 182 כ"ס והוא ממשיך מהדור החמישי. הנעה כפולה קבועה ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בהיצע הישראלי יש ארבע גרסאות: פרמיום במחיר של 206 אלפי שקלים, ספורט במחיר של 219 אלפי שקלים, לימיטד ב-235 אלף שקלים ו-לימיטד פלאס במחיר 250 אלפי שקלים.
בתהחשב בעובדה שישראל ניזונה מהליין האמריקאי של סובארו, יש סיכוי שבעתיד גם פורסטר היברידי ישזוף את אולם התצוגה תחת סמל הכוכבים.
אם זו אותה מערכת הנעה כמו בקרוסטק…למה לשלם עוד 80.000שח לפחות?
זה לא אותו רכב ..פוסטר יותר גדול ויותר מהנה .
לא הייתי נוגע עם מקל!
שום חשמלי או היברידי יכול על מנוע בנזין.
הבנזין עולה כיום מעל200 ש"ח אז כמה יעלה ההיברידי .??? זו הבעיה ברכבי בנזין כגון פוסטר מיצובישי ספורטג ועוד …ואני חשבתי שראב4 הוא הכי יקר ..