תומר הדר
לטנדר הזה חיכינו הרבה: לאור הצלחתו של פורד ראפטור, הטנדר שפורד בנתה למשוגעים לדבר, חובבי מרוצים, אוהבי שטח, דיונות, התחרעות, עשן, אבנים וכל הדברים הטובים האלה, פורד מציגה אח קטן: ריינג'ר ראפטור, גרסה קרבית של הטנדר הקטן (קטן כלומר אצלנו גדול, בערך כמו היילקס) של פורד.
• טנדר חזק בהנחה גדולה? – 32,988 שקלים על טנדר שברולט סילבראדו!
בניגוד לפורד F150 ראפטור, שמונע באמצעות מנוע בנזין משושה צילינדרים וכפול מגדשים, הפורד ריינג'ר ראפטור מסתייע במנוע הרבה יותר צנוע לצורך התקדמות: טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 210 כוחות סוס מכובדים שזורמים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בעלת עשר מהירויות. אך מה שהופך ראפטור לטורף אינו בהכרח ההספק (טוב, כן בהכרח ההספק) אלא גם מה שמתחת, אז הנה הרשימה: חישוקי 17 אינץ' שעוטים צמיגי AT של גודריץ', דיסקים קדמיים מכובדים בקוטר 13 אינץ' (כן, כמו ג'אנט של סופר לאנסר, למי שזוכר), תאורת LED מקורית בפגוש הקדמי ומערכת מתלים שפורד לא ממש חושפת משום מה, אך ככל הנראה מבוססת על קויל אוברים מקדימה. הנתונים הטכניים מרשימים בשביל רכב סטנדרטי מהחברה: מרווח גחון של 28.3 סנטימטרים, זווית גישה של 32.5 מעלות, זווית נטישה של 24 מעלות ואורך כללי של 5,398 מילימטרים. מפתח הגלגלים מקדימה- ומאחור הוא 1,710 מילימטרים.
אגב, אם ממש התעמקתם, ההגה של פורד ריינג'ר ראפטור נמצא בצד השני. זה בגלל שהוא פותח באוסטרליה, מיועד בעיקר לאוסטרליה ומיוצר בתאילנד. האוסטרלים הרוויחו.