רוני נאק
מהארץ שבה יש שעה רשמית לבירה (beero`clock) מגיע דיווח מעניין כי KIA מפתחת בסודיות פלטפורמת שלדת סולם חדשה. זו תהיה מיועדת למשפחת דגמים אשר תתמודד על שוק רכבי השטח והטנדרים כפולי ההנעה הגדול של אוסטרליה. הדיווחים מספרים על פיתוח של רכב בממדים של טויוטה לנדקרוזר פראדו (או מעט גדול ממנו). זאת כדי לספק ללקוחות, שם למטה, כלי רכב שיהיה בעל יכולת גרירה וחוסן בשטח שנעדרים מהדור הרביעי של קיה סורנטו שהגיע לא מכבר לשוק באוסטרליה (אצלנו ייתכן שעד סוף השנה הנוכחית). פרוייקט רכב ה-4X4 הגדול של KIA עדיין לא קיבל שם רשמי אולם ידוע כי תהיה לו תיבת העברה עם LOW, נעילות דיפרנציאל מקוריות ומרווח גחון מכובד כפי שמחייבים החיים בבוש.
וה-SUV לא יהיה לבדו. לצידו יהיה טנדר (UTE בשפת המקומיים) עם שלדת סולם כמובן, הנעה כפולה, ותצורות קבינה שונות. רמזים וקריצות לגבי הטנדר של KIA כבר מתרוצצים ברשת מזה כשנה. אולם עתה הדיווח ממוקד יותר ויודע לספר על שימוש אפשרי במנוע טורבו-דיזל 6 ציל' טורי המשמש את ה-GV80 של ג'נסיס ומפיק 278 כ"ס ו-60 קג"מ. כשאכן תתממש מתקפה לכל רוחב חזית ה-4X4 עם טנדרים ורכבי שטח ממותגי קיה ו-יונדאי, התוצאות שלה בהחלט יכולות לשנות את חלוקת שטחי עוגת הסגמנטים במצגות של הבכירים.
לוחות הזמנים של הרכבים האלה לוט בערפל. כל תכנית ראשונית שהייתה התעכבה בשל משבר קורונה (בדומה למה שטויוטה חווה עם פיתוח לנדקרוזר 300). ההערכות כרגע עוסקות בשנת 2023 כיעד ההגעה לשוק.