רוני נאק
אתמול נעשתה היסטוריה מוטורית – קטנה לעולם אבל חשובה לנו אנשי הרכב – הוסקוורנה פוסעת מחוץ לקוליסים הבטוחים של השטח עם מה שניתן לכנות כ"קולקציה" של אופנועים אורבניים מינימאליסטים למראה אך מלאים במהות.
ל-401 שתי גרסאות ויטפילן – "חץ לבן" בשוודית – הוא קפה רייסר מונו-צילינדר בנפח 375 סמ"ק עם תפוקה של 43 כ"ס. שלדת מסבך צינורות – שילוב של מתלי WP ומעצורים של ברמבו. המשקל העצמי הוא רק 148 ק"ג והמחיר 40 אלף שקלים.

באותה רמת מחיר תמצאו גם את סוורטפילן – "חץ שחור" בשוודית – גרסת FLAT TRACK קשוחה למראה עם נטיות לחבב דרכי עפר ודריפטים ארוכים. כידון גבוה יותר, צמיגי קוביות וצבע שחור מחזקים את הלוק המאובק. המנוע והשלדה זהים לחץ הלבנבן.
דגם נוסף הוא ה-701 – חישבו על 401 אבל עם יותר כוח ודינאמיות לרוכבים מנוסים יותר. מנוע מונו-צילינדר בנפח 693 סמ"ק עם תפוקה של 75 כ"ס, בקרת משיכה, ABS, מתלי WP יקרים ואיכותיים ומעצורי ברמבו עם דיסק קדמי בקוטר 320 מ"מ. המשקל העצמי הוא רק 157 ק"ג. הילד שבכם יצטרך להיפרד מ-70,000 שקלים כדי לשזוף את מושבו של האופנוע הזה.

אתם בטח חושבים על הפיל שבחדר. אז כדי לפרק את המוקש הזה נציין כי הוסקוורנה היא בבעלות KTM – משווקים שונים כאן בישראל – אשר חולקת רכיבים רבים בין דגמים שונים בשני המותגים (ראו ערך "שיתוף פלטפורמות" בקבוצת VW).