רוני נאק
אחרי תקופת ספקולציות ארוכה ולא מעט השערות מהשערות שונות – התקבלה היום הודעה רשמית מטעם דובר דלק מוטורס, יבואנית פורד, כי משלוח ראשון של פורד ברונקו המיועד לישראל נכנס ליצור והיחידות הראשונות ממנו תגענה לישראל בחודשים הקרובים. אלה בהחלט חדשות נפלאות לאנשי שטח רבים שמצפים לאייקון השטח הזה של פורד בישראל כמו במדינות אחרות רבות.
בשלב הזה דלק מוטורס לא פירטה באילו גרסאות וחבילות אבזור הברונקו יגיע למעט כי: "צפויה להגיע כמות מוגבלת של כלי רכב, מכמה דגמי שטח מיוחדים ומרתקים, שמותאמים לסגנונות נהיגה ושימוש שונים". שזה יכול לכסות מנעד רחב מאד שכן לפורד ברונקו (לא חלילה הברונקו ספורט הרכרוכי) יש המון וואריאציות.
כמה מילים על מספרים
להזכירכם: הבסיס הוא שלדת סולם גלובלית המשרתת גם טנדר פורד ריינג'ר – אבל זו עברה שינויים כדי לאכלס סרן דנה 44 אחורי עם נעילת דיפ', ומתלה קדמי נפרד עם דיפ' נוסף של דנה שגם הוא מצויד בנעילה. על התליה אחראים קפיצי סליל פרוגרסיביים ובולמי זעזועים מקוריים המגיעים מבילשטיין. כחלק מחבילת איבזור בשם "סאסקווטש" הברונקו מקבל צמיגי 35 אינץ' (315/70R17) על חישוקי אלומיניום 17 אינץ' עם בידלוקים – הללויה! אגב, הצמיגים הבסיסיים ביותר הם במידה של 255/70R16 – שגם הם מתאימים לשטח. עוד נספר על מוט מייצב קידמי בר ניתוק – גם תחת עומס, בורר מצבי נהיגה עם 7 מצבי שטח כביש שונים (GOAT), פגושי ברזל קדמיים ואחוריים, מגיני סף מקוריים, ועוד רשימה של כ-200 פריטי אבזור מקוריים מהבית.
בהיצע שני מנועי טורבו בנזין. 2.3ל' המפיק 270 כ"ס ו-43 קג"מ וגם מנוע בנזין V6 כפול מגדשי טורבו בנפח 2.7ל' המפיק 310 כ"ס ו-55 קג"מ. תיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה (מיוצר על ידי GETRAG שגם מספקת תיבות 7 הילוכים לפורשה) שאחד מהם הוא הילוך זחילה קצר במיוחד (ומסומן ב"C" בידית). יש גם תיבת הילוכים אוטומטית. יהיה עליכם לבחור גם תיבת העברה. הסטנדרטית מכילה יחס LOW של 2.72:2 והשניה מכילה גם דיפ' מרכזי ו-LOW רציני ממש ביחס של 3.06:1.
לאור המחירים של ג'יפ רנגלר בישראל הנעים במנעד של מ-300 גבוה עד לכמעט 600 בגרסאות הקצה של ה-4XE רוביקון הפלאג-אין, הניחוש שלנו יהיה שפורד ברונקו יתומחר אצלנו בין 400 ל-500 אש"ח בגרסאות המעניינות שלו.