אי אפשר לנהוג ביונדאי KONA מבלי להתאהב בה. רכב הפנאי, הג'יפון, הקומפקטי בעל העיצוב יוצא הדופן ובעל ביצועים יוצאי דופן שנותנים לו אופי ייחודי ודינאמי שאין לאף ג'יפון אחר בממדים שלו. יונדאי קונה הפך ל-GTI של הסגמנט כשהוא מביא שמחת חיים, הנאה מנהיגה וכמובן חבילה טכנולוגית מתקדמת בתחומי הבטיחות ,הקישוריות וחווית הנהיגה.
לאחרונה יונדאי KONA קיבלה עדכון ומתיחת פנים ששיפרה ועידנה כמה מנקודות התורפה שהיו ו"על הדרך" שילבה מנוע 1.6T סמארטסטרים חדש ועוצמתי שמפיק לא פחות מ-198 כ"ס! נתון שאין שני לו בקבוצת הג'יפונים. על יונדאי קונה המעודכנת והחזקה תוכלו לקרא – בכתבה הזו.
החדשות הן שבימים הקרובים עתידה להצטרף לשוק בישראל גרסה נוספת של KONA. הפעם עם הנעה 100% חשמלית או כמו שאוהבים לומר "על מלא".
בעוד שהמחיר עדיין לא נחשף (אבל צפוי להיות מאד תחרותי) אנו כן יודעים לספר כמה פרטים:
• המראה של הרכב, מן החוץ, יהיה דומה עד זהה לזה של KONA המעודכנת – מתוחכם, מודרני ומאד מושך.
• במערכת ההנעה החשמלית שולבו טכנולוגיות מתקדמות לרמות חדשות של ביצועים ויעילות בסגמנט.
• מערכת המולטימדיה שופרה
• מערך המתלים המתקדם כויל-מחדש ושודרג כדי לספק התנהגות כביש מחודדת ונוחות משופרת
אצלנו יונדאי KONA היא רב-מכר בקבוצת הג'יפונים הקטנים. ככזו גם ה-KONA החשמלית ממשיכה את הקו העיצובי הספורטיבי והמתוחכם של הקונה שאנו כבר מכירים. בנוסף, במובן הרחב יותר, יש לקונה תפקיד מרכזי באסטרטגיית המעבר לחשמל של מותג יונדאי והיא ממלאת את החלל שמתחת ליונדאי IONIQ 5 זוכת הפרסים. יונדאי KONA עתידה להיות כרטיס הכניסה לעולם החשמלי של יונדאי. נתוני הפתיחה בהחלט שמרשימים.
המראה החיצוני של KONA כמעט ולא שונה. אין שבכה קדמית גדולה אלא חזית נקיה ומלוטשת. עם החזית החדשה שנותנת חתימת אור ייחודית מפנסי LED לתאורת היום. פתחי אוורור פונקציונאליים משפרים את המסר הספורטיבי אבל גם משמשים להפחתת הגרר האירודינמי ותורמים לשיפור ביעילות.
KONA החשמלית משווקת בעולם בשתי תצורות: סטנדרט ו-לונג ריינג' (טווח ארוך). לסטנדרט מנוע המפיק 136 כ"ס והלונג ריינג' מקבל מנוע עם 204 כ"ס. בשני המקרים נתון המומנט הוא 40 קג"מ (שזה הרבה יותר מה-27 קג"מ של מנוע ה-1.6 טורבו החזק). זמני התאוצה הרשמיים של היצרנית מספרים על 9.9 ו-7.9 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה. מה שבאמת חשוב אלו הטווחים (נתון יצרן לפי תקן WLTP): 305 ק"מ לגרסה הסטנדרטית ו-484 ק"מ מרשימים ביותר לגרסת לונג ריינג'. את הסיפור כולו מספר נתון צריכת האנרגיה 14.3 ו-14.7 קוט"ש ל-100 ק"מ.
הכוח מגיע מסוללות עם קיבולת של 39.2 קוט"ש בסטנדרט ו-64 קוט"ש בלונג ריינג'. אלו יכולות לקבל טעינה גם מעמדת DC מהירה עם הספק של עד 100 קו"ט. בנוסף יש מטען פנימי שמסוגל לטפל בטעינת AC תלת פאזית (אופציה בשווקים מסוימים) עד 11 קו"ט. המטען הסטנדרטי הוא 7.2 קו"ט חד-פאזי.
הנתונים בהחלט מלהיבים ביותר – יש למה לצפות ולראות מה תהיה חבילת האבזור הסופית. אם יונדאי תצליח להפתיע גם במחיר לצרכן יש לנו כאן עסק עם מכונית שמהר מאד תהיה רבת מכר.