שבת , 27 אפריל 2024
מגזין טופ גיר מעניק ליונדאי N וויז'ן 74 תואר יוצא דופן "אינסטנט אייקון". צילום: יונדאי

יונדאי N ויז'ן 74 "אינסטנט אייקון"


ה-N ויז'ן 74 היא מסוג המכוניות האלה שברגע שראינו את הצילומים והאיורים שלה – זו הייתה אהבה ממבט ראשון. בשורה אמיתית לא רק להנעת תאי-דלק (שלפיתוחם היא "מעבדה ניידת") אלא גם לחובבי נהיגה ומכוניות שרירים שנראה כי נדחקו לשוליים על רקע האבולוציה של עולם הרכב. שותף לתחושותינו גם חבר השופטים המכובד של TopGear.com אשר העניק לרכב החדשני תואר יוצא דופן "אינסטנט אייקון"! אנחנו מסכימים עמם לגמרי!

מגזין טופ גיר מעניק ליונדאי N וויז'ן 74 תואר יוצא דופן "אינסטנט אייקון". ברקע ה"פוני קופה" שלא הגיעה ליצור. צילום: יונדאי

נזכיר לכם כי הרכב הוא מעבדה ניידת של חטיבת N (חטיבת הביצועים) ביונדאי שמטרתה לבחון דרכים כיצד ניתן לפתח את טכנולוגיות ההנעה החדשות בעולמות הביצועים והנהיגה הספורטיבית. לצד ה"קסם" הטכנולוגי שיש במערכת הנעה עם תאי-דלק (שלא לומר 680 כ"ס ו-91 קג"מ בהנעה אחורית) רק מקבל חיזוק באופן שבו הטכנולוגיה הזו משולבת בעיצוב קלאסי הלקוח מהמסורת של יונדאי. עיצובית זו מחווה הפורטת על מיתרי הלב ל"פוני קופה" האייקונית שעוצבה בידי בית העיצוב ג'יוג'יארו בשנת 1974 אבל מעולם לא זכתה להגיע ליצור סדרתי.

מגזין טופ גיר מעניק ליונדאי N וויז'ן 74 תואר יוצא דופן "אינסטנט אייקון". עיצוב שמעלה את הדופק. צילום: יונדאי

מעל ל-600 ק"מ טווח ליונדאי איוניק 6

בניגוד למכונית FCEV המונעות בתאי דלק, ל-N וויז'ן 74 יש גם סוללת ליתיום-יום עם קיבולת של 62 קוט"ש. השילוב של השניים מאפשר ליחידת ההנעה לספק עומסי זרם גבוהים יותר ואלו נתמכים על ידי מערכת קירור בעלת שלושה ערוצים נפרדים שתפקידם לשמור את כל הרכיבים בטמפ' העבודה האופטימלית. המערכת בוחנת כיצד אפשר להביא לטעינה המהירה ביותר האפשרית ולסיבולת וטווח הארוכים ביותר בתנאים המפרכים של מסלול מירוצים בין השאר בזכות יצירה של מערכת בקרה חדשה המזינה את צמד המנועים החשמליים בו זמנית מתאי הדלק ומהסוללה. יונדאי מספרת על מהירות מירבית של מעל ל-250 קמ"ש, טווח נסיעה של יותר מ-600 קילומטרים ויכולת לתדלק ל-80% בחמש דקות בלבד. היכולת לתדלק במימן או/וגם בעמדת טעינה מהירה מקנים לרכב גמישות רבה באשר למקור האנרגיה שלו.

מגזין טופ גיר מעניק ליונדאי N וויז'ן 74 תואר יוצא דופן "אינסטנט אייקון". אפשר להבין מדוע. צילום: יונדאי

צוות השופטים של TopGear.com אמר: "מה שה-N Vision 74 עושה בצורה כל כך חכמה זה להתייחס לרגע של "מה שיכול היה להיות" מעברה של יונדאי בעיצוב, תוך שהוא מפרה רעיונות להנעת ביצועים עתידית. זה מה שהמהנדסים מכנים 'מעבדה מתגלגלת'. זה לא היה צריך אולם תצוגה כדי לזרוח. ההשקה הדיגיטלית שלה שמטה לסתות על מקלדות ברחבי העולם. התגובה ממחישה את האמון שיונדאי זוכה בו מהציבור, בזמן שתעשיית הרכב האירופית מתאמצת להישאר רלוונטית. ביותר ממובן אחד, זה וואהו"!

יונדאי איוניק 5 גורפת פרסים רבים בכל תחום אפשרי. הביקושים ברחבי העולם עולים על כל תחזית. צילום: יונדאי

ההכרה הזו של טופ גיר במצוינות הטכנולוגית של N ויז'ן ושל העיצוב האייקוני שלו מגיע על גל מרשים של פרסים ותארים בו זכו דגמים נוספים מבית יונדאי. ביניהם גם מכונית השנה העולמית לשנת 2022, המכונית החשמלית הטובה ביותר לשנת 2022 וכן פרסי עיצוב. כל אלו מעטרים את יונדאי איוניק 5 החשמלית המשווקת גם אצלנו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 3 =