יום ראשון , 28 אפריל 2024
יכול להיות שהעתיד חשמלי בחלקו? קבוצת רנו חותמת עם ג'ילי על הסכם חשוב לפיתוח מנועי בעירה פנימית. צילום: רנו

מנוע הבעירה הפנימית לא מת

רוני נאק

בעקבות הסכם המסגרת שהוכרז בנובמבר 2022, קבוצת Geely Holding (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited (Geely Auto HK.0175) (המכונה ביחד לעיל "Geely") וקבוצת רנו חתמו ב-11 ליולי 2023, על שיתוף פעולה מחייב 50/50 למיזם להשקת חברת טכנולוגיית מערכות הנעה חדשה שמטרתה להפוך למובילה העולמית בפיתוח, ייצור ואספקה של מערכות הנעה היברידיות מהטובות מסוגה ומערכת הנעה ICE יעילה ביותר.

• טויוטה קורולה קרוס הייבריד במסירה מיידית!

Aramco, שחתמה על מכתב כוונות עם רנו וגילי ב-2 במרץ 2023, בוחנת השקעה אסטרטגית בחברת טכנולוגיית ההינע החדשה הזו. ההשקעה של Aramco תתמוך בצמיחת החברה ותתרום למחקר ופיתוח מפתח על פני פתרונות דלק סינתטי וטכנולוגיות מימן מהדור הבא. דלקים סינתטיים לרבות דלקים אלקטרוניים ומימן הם חלק מהפתרון להפחתת פחמן בתעשיית הרכב, לרבות לרכבי ה-ICE על הכביש כיום.

יכול להיות שהעתיד חשמלי בחלקו? קבוצת רנו חותמת עם ג'ילי על הסכם חשוב לפיתוח מנועי בעירה פנימית. צילום: רנו

המיזם המשותף ינוהל במשותף על ידי קבוצת רנו וג'ילי, עם חברי דירקטוריון שווים לגיבוש וביצוע אסטרטגיות ולקבוע את הכיוון למיזם המשותף. הארגון הראשוני יבטיח את המשכיות העסק עם שני מרכזים תפעוליים שאחראים על הפעולות בהתאמה: מדריד עבור קבוצת רנו והאנגג'ואו עבור ג'ילי. צוות בכיר יתבסס במטה החברה החדשה, המיועדת לקום בבריטניה, כדי לגבש פעילות, להתבסס על סינרגיות ולהגדיר תוכניות עתידיות.

קבוצת רנו וג'ילי יעבירו קניין רוחני למרכזים התפעוליים, מה שיאפשר להם להיות אוטונומיים לחלוטין בפיתוח טכנולוגיות הינע עתידיות המסוגלות לתת מענה לכל ציפיות השוק. סל המוצרים המשלים של המיזם המשותף החדש וטביעת הרגל האזורית יכולים להציע פתרונות עבור 80% משוק ה-ICE וההיברידי העולמי. עם ההשקה, החברה החדשה צפויה לספק ללקוחות תעשייתיים מרובים, כולל קבוצת רנו, ג'ילי אוטו, וולוו, פרוטון, ניסאן, מיצובישי מוטורס ואחרים. בעתיד, המיזם המשותף יוכל לספק פתרונות מקצה לקצה בטכנולוגיות הנע למותגי רכב של צד שלישי ויקבל בברכה שותפים לחיזוק שרשרת הערך.

יכול להיות שהעתיד חשמלי בחלקו? קבוצת רנו חותמת עם ג'ילי על הסכם חשוב לפיתוח מנועי בעירה פנימית. צילום: רנו

בכפוף לחוקים ולתקנות החלים, ג'ילי אוטו ורנו יתקשרו בהסכם רכש ארוך טווח מהמיזם המשותף עבור מערכות הנעה של ICE, היברידיות והיברידיות פלאג-אין (מנוע ותיבת הילוכים) לרכבי נוסעים. בנוסף, רנו תרכוש מערכות הנעה מהמיזם המשותף לרכבים מסחריים קלים וכן פיתוח סוללות היברידיות.

• יונדאי רצה על הספורט

 

לוקה דה מיאו, מנכ"ל קבוצת רנו:

"אנו מתמודדים עם אתגרי הרכב של היום, אף אחד לא יכול לטעון שיש לו את כל הפתרונות, בעצמו. יצירת חידושים פורצי דרך דורשת שילוב של מומחיות ונכסים. כשזה מגיע למירוץ העולמי להפחתת פחמן של תחבורה בכבישים, אין זמן להפסיד, וזה לא יהיה עסקים כרגיל. היום, אנו גאים לאחד כוחות עם חברה נהדרת כמו Geely כדי להקים שחקן חדש, שיעמוד באתגר, מסוגל לשבש את המשחק ולפתוח את הדרך לטכנולוגיות ICE עם פליטות נמוכות במיוחד. אני רוצה להודות לאריק לי שופו על האמון שלו: אנחנו מוכנים עכשיו להתקדם!"

אריק לי, יו"ר קבוצת Geely Holding, אמר:

"אנו שמחים לצאת למסע זה כדי להפוך למובילים עולמיים בטכנולוגיות היברידיות, המספקות פתרונות דלי פליטה נמוכים עבור יצרניות רכב ברחבי העולם. אנו מצפים לעבוד עם לוקה דה מיאו וצוות רנו שלו. עם הסכם זה, אנו חוזרים ומדגישים את המחויבות שלנו למנף את המומחיות הטכנולוגית הכלל-קבוצתית שלנו ואת תיק המותגים שלנו לחלוץ המסע לקיימות ויצירת ערך רבה יותר שיובילו לחוויות צרכניות טובות יותר".

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × four =