שבת , 27 אפריל 2024
יש דברים שהתמונה יפה להם. הסבאורבן של סדנת ICON הוא אחד מהם. צילום: ICON

שברולט סבאורבן משנת 1970 במיליון דולר


רוני נאק

סדנת ICON בקליפורניה היא אחת החביבות עלינו, ומדי פעם היא מצליחה אפילו להתעלות על עצמה. הסדנה שהחלה את פעילותה במקור כמשפצת של לנדקרוזר FJ40  ישנים, הפכה במרוצת קרוב -20 שנות פעילותה לבעלת מוניטין של מפיקת כלי רכב שהם יוצאי דופן לא רק באיבזור התלוי עליהם אלא גם בזכות ההקפדה יוצאת הדופן על כל פרט ופרט. למשל החלפת מתגי הפלסטיק המתפוררים של טויוטה מלפני 40 שנים, למתגים בעלי מראה דומה אך עשויים מאלומיניום מכורסם.

ל-ICON שני קווי דגמים מרכזיים: טויוטה לנד קרוזר שם תמצאו בעיקר את סדרות 40, 60 ו-80. פורד ברונקו (דור 1 כמובן). לצד אלו הסדנה בונה פרוייקים ייחודים לבקשתם של לקוחות עשירים למדי. בחלקם היא משאירה את המראה החיצוני המוזנח כשמתחת הכל עובר טיפול שורש קפדני ואילו אצל האחרים נעשה "רסטומוד". כמו השברולט סבאורבן שבצילומים.

סבאורבן של סדנת ICON שמונה שנים של עבודה מוקפדת. מתחת השלדה חדשה והמתלים נפרדים. צילום: ICON

• מבחן דרכים סוזוקי איגניס

הבסיס הוא סבאורבן עם 3 דלתות משנת 1970. לנוסעים מאחור הייתה דלת רק בצד ימין – במחשבה בטיחותית שמאחוריה עומדת הסכנה של ירידת נוסעים, ילדים בעיקר, לצד של הכביש. ICON הוסיפה את הדלת הרביעית, טיפלה ויישרה את כל חלקי המרכב ויצרה שבכת חזית מיחידה אחת של אלומיניום מכורסם. אותו חומר גלם שימש גם ליצירה, מאפס, של גלגל ההגה, מסגרת לוח המחוונים, המיתוג, מכסה פתח התדלוק, ידיות השמשות, תאי הכפפות ועוד.

הקפדה פאנאטית על הפרטים הקטנים ביותר. הביצוע מינימאליסטי ואיכותי ברמות אחרות. צילום: ICON

מתחת למרכב יש שלדת סולם חדשה עם דופן עבה כדי לקבל את הקשיחות הנדרשת לתמוך במתלים נפרדים וקפיצי סליל בכל פינה. על הבלימה ממונה מערכת בלימה מלאה של BREMBO עם קליפרים בני שש בוכנות לפנים וארבע מאחור. החישוקים הם 20 אינץ' ועליהם צמיגי פירלי ברוחב 255 לפנים ו-335 מאחור.

זה LSX בוגר סדנת מירוצים המפיק 1,000 כ"ס. תיבה של 4 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מאחור. זה כל מה שיש. צילום: ICON

מתחת למכסה המנוע יש 1,000 כ"ס. למה? כי אפשר. המנוע הוא LSX מבית GM בנפח 7.0ל' שעבר "עיסוי" בסדנת מירוצים שגם הוסיפה לו שני מגדשי טורבו ועוד לא מעט חלקי-קרביים חשובים לשמירה על שלמות המנוע ועל החיוך הרחב של הנהג. לפי הסדנה התפוקה הזו היא רק נקודת ההתחלה ושימוש בדלק מירוצים וניהול מנוע ספורטיבי יותר יכול בקלות להוסיף עוד 50% לתפוקה.

הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים  – גם זו עברה טיפול וחיזוק כדי לעמוד בעומסים הצפויים עם החלפת חלק מהרכיבים בחלקים מקרבון ושיפור צינון השמן. דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הוא החוליה האחרונה בשרשרת ההנעה האטומית הזו.

יש דברים שהתמונה יפה להם. הסבאורבן של סדנת ICON הוא אחד מהם. צילום: ICON

לפי הסדנה הפרוייקט הזה דרש מעל ל-2,000 שעות עבודה אשר נמשכו על פני שמונה שנים. בסוף התהליך, הלקוח קיבל חשבון שבתחתית הפירוט היה סיכום של 1.1 מיליון דולרים.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 3 =