יום ראשון , 28 אפריל 2024
ריקול ישראלי לטויוטה BZ4x - חשש לכשל תקשורת ללוח המחוונים. צילום: טויוטה

חשש לכשל תקשורת ללוח המחוונים בטויוטה BZ4x

רוני נאק

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודיעה אמש על קריאת תיקון (RECALL) למעל 1,000 יחידות של הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה – BZ4x. 

לפי הודעת היבואנית, בריקול נכללים 1,037 רכבים שיוצרו בין נובמבר 2021 לאוגוסט 2023, המכסים את רוב היחידות שעלו על כבישי ישראל.

ריקול ישראלי לטויוטה BZ4x – חשש לכשל תקשורת ללוח המחוונים. צילום: טויוטה

• טויוטה מצאה את הגוז'ונים לגלגלי ה-BZ4x

בהמשך נאמר כי ה-RECALL הוכרז בשל: "חשש לכשל בתקשורת בין יחידת הבקרה של לוח השעונים לבין יחידת הבקרה  DCM". בפועל זה מורה על תקלה שבה מחשב הניהול ברכב לא יודע כיצד "לדבר" עם פאנל התצוגה שמציג בפני הנהג את רוב המידע החיוני לנהיגה. לאמור, המידע מלוח השעונים, הודעות החיווי השונות והתצוגה של מערכות הבטיחות.

הרכבים שנכללים בריקול נדרשים להגיע לאחד ממרכזי השירות המורשים של טויוטה כדי לבצע עדכון תוכנה ליחידת בקרת לוח השעונים. כנהוג בריקולים, התיקון מבוצע ללא כל עלות מצד הלקוח – ולפי יבואנית טויוטה משך התיקון הוא כשעה.

יוזכר כי כיום לפי החוק בישראל, לקוח שמוזמן לבצע ריקול במכוניתו חייב לבצעו תוך חצי שנה כדי להבטיח את בטיחות הרכב ונוסעיו. לקוחות שאינם מבצעים את הריקול אינם יכולים לעבור עם הרכב טסט ולא יוכלו להעביר עליו בעלות במידה וינסו למכור אותו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven − one =