שבת , 27 אפריל 2024
מיפן יוצא מיצואוקה באדי כדי לתת מעט סטייל נוסטלגי לרכבי פנאי מודרניים. צילום: יצרן

הכירו את MITSUOKA BUDDY


רוני נאק

לא צריך הרבה יותר מאשר מבט חולף על שדות הרכב הנובטים בערבה, או אפילו שיטוט עצל בין אולמות התצוגה, כדי לקבל את הרושם שדור המכוניות הנוכחי הולך ונראה יותר ויותר כמו שורה של מכשירי חשמל לבנים. בסופו של דבר כל המעצבים צריכים לעמוד באותם קודי עיצוב היוצרים SUV – כי זה מה שאנשים רוצים לקנות – כולם רוצים להעביר את מסרי החדשנות, הטכנולוגיה וה"לייף סטייל האורבני" המאפיין את החברה במדינות המפותחות – שם רוב המכוניות בעולם נמכרות.

קסדה כמו בסרט איזי ריידר? לא במקרה הם משחקים לנו ברגשות. צילום: יצרן

פעם היה לנו תרגיל כזה שבו היינו מסתירים את הסמל שעל החרטום ומנסים לזהות מי היצרן. למען האמת זה היה תרגיל קל במיוחד. מפני שלכל מותג הייתה זהות מאד ברורה שמפתחי הרכב טרחו להדגיש. כיום, אני אישית מתקשה כבר בתרגיל הזה. בטח ובטח לאור הפלישה הסינית של מותגים רבים שחלקם פשוט מעתיקים ללא בושה או שמעסיקים מעצבים אירופאים שיצרו דגמי עבר מוכרים.

עבור מי שרוצה להיטמע בהמון זה נהדר. אבל את המעטים שבכל זאת שוחים נגד הזרם זה מאד מבאס. אז MITSUOKA.

החזית היא כמו של בלייזר K5 אייקוני ומגוון צבעים פסטליים לנוסטלגיה. צילום: יצרן

BUDDY זה חבריקו

אם יצא לכם לאחרונה להגיע לרכב קלאסי אספני כזה שאתם זוכרים מילדות, קשה להימלט מריח הזוקן והאבק הכבד והמעיק שיש בתוכו. יותר מזה, רכבי האספנות הם ריכוז של חלקים, תותבים, גומיות וצמות חוטים בני שלושים שנים או יותר שקשה (אם כי אפשר עם תחזוקה ראויה ואינטנסיבית) לצאת עם הרכב לנסיעה ולדעת שגם תגיע ליעד. צריכת הדלק של המנועים הישנים איומה, חלקם דורשים דלק עם עופרת כדי לשמור על השסתומים, כמובן שאין מערכות בטיחות כלל, בלמים של פעם והגאים ללא תגבור הם דבר נפוץ – בדיוק כמו פנסים שכיום הם מאירים כמו עששית בסופת חול.

רכב פנאי-לייפסטייל המפגיש אייקון אמריקנה, שברולט K5 עם מכאניקה מודרנית. צילום: יצרן

מה שהחברים במיצואוקה יפן עושים זה ליצור דגמים נוסטלגיים על בסיס פלטפורמות מודרניות. למשל דגם BUDDY שאתם רואים בצילומים, שלא במקרה נראה כמו שברולט בלייזר K5 עם שבכת החזית שלו בעלת ארבעה פנסים, פגוש קדמי רבוע ובכרום ומכסה מנוע אופקי ועם קימור קל ושדרה שנראה כמו המקור. גם מאחור שומר ה-BUDDY על העיצוב האמריקאי הנוסטלגי ומזכיר מאד את העיצוב של קאדילק מפעם, עם פנסים ניצבים, פגוש כרום ובאמצע משטח מושחר כמו בדגמי ה"וואגון" של שנות ה-60'. שימושי נעשה גם בחישוקי פלדה לבנים או שחורים ועליהם צמיגי גודריץ' T/A (טובים בזכות עצמם) כדי לתת עוד פוש עיצובי. גווני צבע של פעם – כמו תכלת – ומשחק גם גג בצבע לבן מוסיפים לאווירה.

בתוך הרכב אין הרבה שינויים מהמקור. אלו בעיקר ריפודי המושבים וסמלים במקומות בולטים.

הפנים, למעט הריפודים וסמלים, נותא ללא שינוי – כי לא צריך. צילום: יצרן

שימו טויוטה

לגבי הבסיס, במיצואוקה הלכו על בטוח והשתמשו בטויוטה ראב-4. בדיוק אותה טויוטה ראב-4 הייבריד שאנו מכירים מהשוק שלנו עם מנוע 2.5ל' ותפוקה של 220 כ"ס והנעה כפולה. כך שעם הרכב הזה אפשר להינות ממראה ייחודי, נוסטלגי וגם מהחיסכון, הבטיחות, הנוחות והאמינות של טויוטה מודרנית בעלת מזגן חזק, מערכות בטיחות עדכניות, מולטימדיה עם קישוריות ואחריות יצרן.

אמביאנס של סטינגריי, מכאניקה של מיאטה.. צילום: יצרן

מיצואוקה קיימת כבר משנת 1968 אבל רק בשנת 1995, היא פתחה את הסוכנות הראשונה שלה באירופה (בערך זה UK). גם היום היא מייצרת רק מכוניות בעלות הגה ימני וזה די חבל. כי בתוך ההיצע שלה יש גרסאות נוסטלגיה מדהימות כמו הרודסטר שעל בסיס מאזדה מיאטה וגם רכבים מהודרים שנראים כמו יגואר קלאסיים על בסיס יפני-מודרני.

אמריקנה נוסטלגית על בסיס מכאניקה יפני היברידית. אהבנו. צילום: יצרן

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 + three =