יום ראשון , 28 אפריל 2024
לקסוס LBX מתחיל שיווק בישראל. צילום: לקסוס

שלושה ג'יפונים קטנים עם מחירים גדולים

רוני נאק

ממש בימים האחרונים הושקו בישראל שלושה ג'יפונים קטנים עד זעירים (SUV-B) משלושה מותגים שונים ונחשבים כל אחד בזכות עצמו: טויוטה C-HR, לקסוס LBX וגם פולקסווגן T-ROC. 

TOYOTA C-HR קרדיט אריאל זנדברג

הראשונה להיות מושקת פיזית הייתה טויוטה C-HR בה אף הספקנו לנהוג ולהתרשם כי מדובר בהחלט בשיפור מהותי והתבגרות נאה של רכב הפנאי המעוצב. המחיר של טויוטה C-HR החדש הוא בין 170 ל-220 אלפי שקלים עבור גרסת GR שבקצה העליון המקבלת גם מנוע 2.0ל' היברידי כמובן, חידודי עיצוב ותגיות GR (מיינד-יו זה לא "GR GR" אלא חבילת אבזור).

לקסוס LBX צילום: יצרן

אחריה הגיעה דיגיטלית גם הלקסוס הקטנה ביותר, LBX (ראשי תיבות יומרניים של Lexus Breakthrough Crossover) עם בסיס גלגלים של 258 ס"מ ופלטפורמה של יאריס. גם כאן יש את המערכת ההיברידית החדשה של טויוטה על בסיס מנוע 1.5ל' אלא שבניגוד לטויוטה C-HR המשתמשת בסוללת ליתיום-יון, הלקסוס מנצלת את העוצמה הוותיקה שבסוללות ניקל-היידרייד המוכרות לנו היטב מכל קורולה היברידית בעשורים האחרונים. כל זה ארוז כמובן במיטב האיבזור ובהקפדה המוכרים של לקסוס – נרד לדקויות כשהרכב יתייצב אצלנו לבחינה. המחירים הם בין 200 ל-226 אלפי שקלים.

Volkswagen T-Roc

דגם שלישי נוגע ברף ה-200 אלף שקלים ל-SUV מקבוצה B הוא פולקסווגן T-ROC המגיע לראשונה ביבוא סדיר (היה זמין בטיפטופים ביבוא מקביל אפילו בגרסת קבריולט עליזה). הדגם שמגיע אחרי עדכון של אמצע החיים ישווק עם מנוע 1.5ל' 150 כ"ס המוכר של VW ועם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. בהיצע יהיו שלוש חבילות אבזור: סטייל הכוללת פנסי LED, עיסוי למושב נהג, חישוקי 17 אינץ' ומערך בטיחות אקטיבי. רמת סטייל פלוס מוסיפה לנ"ל חישוקי גלגל גדולים יותר, הזחה חשמלית למושב נהג, מערכת שמע ברמה גבוהה יותר ועוד. חבילת האבזור הבכירה מכונה R-LINE ובעלת נופך ספורטיבי. במקרה של פולקסווגן T-ROC מנעד המחירים הוא בין 170 ל-200 אלף שקלים.

באותה ההזדמנות בדקנו מה קורה אצל האחרים, הכוונה לחברים האחרים בסגמנט SUV-B שהתעשר בדגמים רבים בעת האחרונה. מה שגילינו מעלה את שאלת התמורה לכסף שמתחילה להזדחל במעלה הגב. מתי יקר מדי זה כבר לא כדאי? ומי בכלל קובע מה זה "מדי"?

פיג'ו 2008 בהיצע גם גרסת דיזל וגרסה חשמלית. צילום: רוני נאק

זה מה שגילינו (המחירים מתוך אתרי היבואנים):

  • פיג'ו 2008 בין 146 ל-157 אלף שקלים לגרסת GT הבכירה ויש באמצע גם גרסת דיזל ו-חשמלית ב-171 אלף שקל
  • סקודה קאמיק בין 138 ל-158 אלפי שקלים לגרסת סטייל
  • רנו קפצ'ור בין 140 ל- 156 אלפי שקלים וכל הגרסאות היברידי-קל
  • פורד פומה בין 140 ל-156 אלפי שקלים לגרסת ST-ליין
  • סוזוקי ויטארה בין 150 ל-170 אלפי שקלים לגרסת 4X4 היחידה שיש בסגמנט

 

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 16 =