שבת , 27 אפריל 2024
JAECOO J7 - שיק אורבני עם יכולת שטח. בקרוב אצלנו. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

מדובר במותג בשם JAECOO שהוא חלק ממותגי הדור הבא של ענקית הרכב צ'רי – OMODA&JAECOO. המותג השני נקרא OMODA והוא מייצר דגמי SUV cross future אלגנטיים. נציין כי שני המותגים נולדו כ"מותגי יצוא" של היצרן ומיועדים לשוקי אירופה והמערב, ככאלה הם נהנים מתקינה אירופית מלאה המאפשרת גם את הגעתם לישראל – באמצעות כלמוביל.

למרות ש-JAECOO הוא עולה חדש, חברת האם, צ'רי, מתגאה בעשרות רבות של שנות ניסיון בייצור רכבים ובעשור האחרון הינה יצואנית הרכב מהגדולות ביותר בסין. הניסיון והעוצמה הזו מאפשרים לצ'רי להציג בביטחון בשווקים מערביים מותג פרימיום-פנאי חדש ואיכותי כמו  JAECOO. זאת, כחלק מתהליך אשר משקף את תפיסת החברה של יצירת רכב לצרכן המערבי המתקדם – ללא פשרות באיכות, חווית הנהיגה והבטיחות. מוצר חדש הנבנה על בסיס היסודות האיתנים של המסורת, או בשפתם: From classic, Beyond classic.

JAECOO J7 – מסך 14.8 אינץ' עם פיקוד של מעבר קוואלקום עוצמתי ומהיר. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

כדי לקלוע במדויק לטעם של הקהלים במערב, גויסה נבחרת בינלאומית של צוותי עיצוב ופיתוח: המעצב הראשי מאיטליה, המהנדס הראשי מבריטניה לצד בכירים נוספים מגרמניה ומדינות מערביות נוספות. באפריל 23' המותג העולמי הושק והתקבל בהתלהבות רבה, גם תודות לגישה הפתוחה והחדשנית: אנשי הפיתוח, וותיקי ענף הרכב, שינו כיוון בחשיבה ופנו לנהגים ולמשתמשים כדי לשאוב מהם רעיונות חדשים ופתרונות יצירתיים. התוצאה היא רכב אורבני-שטח שפונה לכל סוגי הצרכנים. במקרה שלנו, רכב שהוא הרבה יותר טוב ומדויק ללקוח הסופי וגם מפנק.

 

מה שאנו כבר יודעים

בשלב הזה יש לנו לא מעט פרטים על ה-J7 המסקרן. ראשית נספר כי מדובר ברכב SUV עם 5 מושבים ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. האורך הכללי הוא 450 ס"מ, הרוחב 186 וחצי ס"מ והגובה 168 ס"מ. מה ששם אותו בקבוצת ה-SUV C הפופולארית אצלנו.

JAECOO J7 – המראה תכליתי ומשדר בטחון. אלגנטי ומינימאליסטי. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

המיקוד של JAECOO בפרמטרים של טכנולוגיית השטח מניב נתונים כמו מרווח גחון של 20 ס"מ, זווית מרכב המאפשרות נסיעת שטח רגועה ויכולת צליחת מים – ללא הכנה מוקדמת – של עד 60 ס"מ. נתונים הפותחים את הפתח להרפתקת שטח בכל שביל שדות המתפצל מהכביש לעבר יעד מסקרן. עוד נתונים חשובים: תא מטען גדול למדי עם נפח של 412ל' ובנוסף מציע יכולת גרירה המחויבת ברכב פנאי מתקדם.

JAECOO J7 – גרסת פלאג-אין עם טווח חשמלי לחיים בעיר והנעה כפולה להרפתקה בשטח.  טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

בתחום ההנעה יהיו אופציות של מנועי טורבו בנזין עם כ-200 כ"ס וכן גרסאות פלאג-אין הייבריד עם. ובמגוון סוגי הנעה 2X4 ו-4X4 בגרסאת ה-4X4 הורדת הכוח נעשית למערכת הנעה כפולה דרך תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

 

טכנולוגיה חכמה

בתקופה האחרונה התרגלנו לקבל הרבה "טק" מדגמים רבים (בעיקר חשמליים) ובכל זאת ה-J7 שמצויד בחבילה טכנולוגית חדשנית, מצליח להרשים. בלב המערכת נמצא מעבד מהיר מבית QUALCOM המובילה העולמית בתחום. יתרון יחסי משמעותי לכשעצמו. המעבד החזק מבטיח אתחול זריז של 2 שניות בלבד מהדלקת המערכת ופעולה חלקה של עשרות משימות במקביל. החיבור לנהג נעשה בעזרת מסך מולטימדיה הצף מעל למישור הדשבורד, במידה של 14.8 אינץ' אשר שולט במערכות הבקרה של הרכב ובהגדרות הרבות.

JAECOO J7 – קוקפיט דיגיטלי מלא, מצבי נהיגת שטח וגם מצלמה 540 מעלות! המראה את השטח שתחת הרכב. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

לצד לוח מחוונים דיגיטלי (10.25 אינץ') תגלו מעליו גם תצוגה עילית– W-HUD – בעלת זווית רחבה במיוחד המקלה עוד יותר את משימת הנהיגה בכביש או בשטח. זו תהיה הופעת בכורה חשובה לתצוגה עילית בעלת "מציאות רבודה" המוסיפה שכבת מידע ווירטואלית למה שהנהג רואה דרך השמשה הקדמית.

בין הפיצ'רים המעניינים, שראינו בעבר רק ברכבי שטח פרמיום יקרים מאד, הוא מערך מצלמות "540 מעלות" הנותן לא רק מבט 360 סביב הרכב אלא גם מאפשר "שלדה שקופה" ולראות את תוואי השטח כאילו דרך הרכב עצמו. המערכת מקרינה את תוואי השביל שמתחת לרכב כדי לעזור לנהג להימנע מכניסה לבור, מליטוף סלע או שלולית עמוקה בכביש.

JAECOO J7 – המפרט הישראלי עוד לא ידוע אך צפוי להיות עשיר במיוחד. בקרוב אצלנו. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

אנשי השטח ישמחו למצא מרווח גחון של 20 ס"מ וגם טכנולוגיית ARDIS ראשי תיבות של: All Road Drive Intelligent System זו מערכת החושבת לעומק על סוג השטח שבו ירצו לנהוג. למערכת, שבעה מצבי נהיגה המתאימים פרמטרים שונים של מערכת ההנעה, בקרת המשיכה ועוד כדי לעשות אופטימיזציה של הרכב לכל תרחיש. המצבים כוללים: נהיגה עירונית, נהיגת שבילים, כביש מהיר, כביש גשום, נהיגה בחול, עליה לשלג וגם מצב בוץ לאמיצים שבינינו.

בנהיגת חולות המערכת תאפשר לקבל יותר סחרור גלגלים, תיצור תגובת מצערת חדה יותר, תוותר על השימוש בהילוכים הגבוהים בתיבת ההילוכים ועוד. אם הנהג של -J7 יחליט לצאת ולמצא פינה שקטה וירוקה לפיקניק משפחתי רגוע, למשל בין הכרמים של יער יתיר, הוא יוכל לסמוך על מרווח הגחון הנדיב, זוויות המרכב ועל המערכת שתמצא את השילוב הנכון כדי לחקור בביטחון ובלי דרמות, כל שביל שדות או דרך נוף לאיתור הפינה המושלמת.  זה ממש "בול" למשפחות שבורחות לכמה שעות מהעיר לטיול התאווררות רגוע ורוצות חוויה מפנקת.

עוד נוכל לספר שבהתאם למפרט הסופי של הרכב תמצאו ב-J7, משטח טעינה אלחוטי, גג שמש פנורמי גדול, ידיות דלת חשמליות נסתרות, חישוקי גלגל 19 אינץ', מושבים עם חימום, מערכת שמע מבית SONY ועוד. כמובן שאת רשימת האבזור הסופית נגלה ביום ההשקה.

בתחום הבטיחות מצויד J7 ב-10 כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע וגם כרית לברכי הנהג. לצד זאת, יש רשימה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. גם את התכולה המלאה הזו נגלה בהשקה. NCAP (לטובת מי שאינו מכיר – אך צריך להכיר – זהו מבחן הבטיחות האירופי המחמיר בעולם שלא רק בודק מבחני ריסוק אלא פרמטרים רבים נוספים ונותן ציון משוקלל)  EURO-NCAP עדיין לא קיימה מבחן ריסוק לדגם הזה אבל חשוב לזכור כי JAECOO  שמה בראש סדר העדיפויות את הבטיחות ומייצרת את דגמיה לעמוד במבחן הבטיחות ברמה של 5 כוכבים. לא רק זאת אלא ש-JAECOO יהיה המותג הראשון שתוכנן להצטיין במבחני בטיחות של חמש מדינות ואזורים. עובדה המבליטה את החשיבות הרבה שהיצרן מקדיש לנושא הבטיחות ברמה הגלובאלית.

JAECOO J7 – ממדים ואבזור נוחות ובטיחות לחיים בכרך מבלי לוותר על יכולת שטח. בקרוב אצלנו. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

מחממים את הגזיה

למדנו להכיר את המהירות שבה הדברים מתקדמים בתעשיית הרכב ועתה הכניסה של JAECOO לישראל מתעלת את החדשנות לכיוון שאנו מאד אוהבים. אנו מביטים כיום במי שעשוי להוביל את מגמת האורבני-שטח החדשה.

כדי להנות משביל בין שדות מוריקים ולהגיע לנקודת חן אי שם בקצה הכביש, כבר לא צריך להתנהל – כמו פעם – בכל ימות השבוע עם 4X4 גמלוני, כבד ויקר מאד. JAECOO יהיה SUV מאובזר העוטף את הנוסעים עם חבילת אבזור עשירה ומוקפדת הראויה למוצר מוביל שוק בסטנדרט מערבי. קוקפיט דיגיטלי מלא, משטח טעינה אלחוטי, מושבים מפנקים ומערכות אקלים ושמע מובילות.

JAECOO J7 – שיק אורבני מתוחכם עם מראה מלוטש גם מאחור. נפח תא המטען הוא 412ל'. טרם נקבעו נתונים מתאימים לגבי צריכת דלק, פליטת מזהמים ונתוני בטיחות ואלו יפורסמו בסמוך לתחילת שיווק הרכב בישראל

 

על הנייר יש ל-J7 יכולת מעבר לכביש, שאין למרבית המתחרים בקטגוריה. מרווח גחון של 20 ס"מ, הנעה כפולה (בהתאם לחבילת האבזור), תכונות בטיחות מתקדמות, מערכות הנעה חזקות (וחופשיות מתלות ברשת הטעינה הציבורית). הבחירה של JAECOO לשלב ב-J7  טכנולוגיות המאפשרות נסיעת שבילים בראש שקט – נכונה מאד.

לרובנו, מרבית נסיעות השטח הן לא מסע אפוקליפטי הדורש רכב שטח קשוח וציוד רב. מה שאנו באמת צריכים זה רכב פנאי-שטח כל חדש, מוקפד ומאובזר בעושר ועם חיבוק טכנולוגי היוצר ערך מוסף כשהאספלט נגמר. J7 יצלח בקלות את הקילומטרים הספורים שבהם רחש הכביש נעלם ומתחלף בזה של הרוח הנושבת בין צמרות העצים שביער.

 

תוכן מקודם

Check Also

ORA מרחיבה את ההיצע

ספורט סדאן רטרו-קופה שהיא גם הומאז' לדגמי הקלאסיות של אירופה. ORA ממשיכה בקו העיצוב יוצא הדופן ומשיקה בישראל את ה-07. המחיר מתחיל ב-195 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =